Skocz do zawartości

Zakup pierwszej przyczepy kempingowej KNAUS SPORT 450 FU


cjprzemo

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o markę Knaus to nie mam uwag. Będziesz zadowolony zarówno ze stosowania w lecie (nie nagrzewa się) jak i w zimie (z dogrzaniem nie ma problemu). Mam Knausa z tej serii już drugi sezon i poza pierdołami nie ma do czego się przyczepić.

Jeżeli chodzi o układ to dla 2 + 1 również wydaje się być optymalny. Jeżeli chodzi o DMC 1300 z ogłoszenia (bo o tej mówimy) to na spokojne dasz radę. Przy masie gotowej do jazdy 1070kg masz 230kg ładowności- według mnie wystarczy. Plus taki że nie wchodzisz w Viatoll i ograniczenia ruchu do 3.5 Ton.

Z dodatków wg. mnie warto zainwestować w moover z aku (LIFePo4 - bo lekki) oraz markizę workową (lekka) + ewentulanie stałe przyłącze wody Colorado. Tylko nie zamawiaj dodatków w ProCampie - szkoda nerwów (zrób to u kogoś innego - mówię jak już o moverze bo markizę to każdy ogarnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 godzin temu, cjprzemo napisał:

Przymierzam się do zakupu przyczepy Knaus Sport 450 FU Silver Selection.

Zamieść jakieś fotki tej budki - osobiście mam Knausa Sport 450 - wydaje mi się, że znam ją nieźle - wiele w niej sam już zrobiłem i myślę, że mogę Ci sporo powiedzieć o tej przyczepce.

Jak chcesz to albo zadzwoń do mnie 605 * 345 * 345 tak po 10.00 lub lepiej napisz na adres: burykocur59(at)gmail.com - tylko prześlij jakieś fotki tej budki.

Pzdr

Włodek

ps jedno co na szybko widzę słabo to maksymalna - katalogowo - ładowność 130kg.

Masz takie dane budki (katalogowo):

Masa pojazdu do jazdy 
1 070kg
Dopuszczalna masa całkowita 
1 200kg
 
130 ok ładunku to jest naprawdę mało - jak dołożysz butle z gazem + koło zapasowe + Swoje i rodziny graty + flepy techniczne + ewent np. rowery + pierdylion "przydasi" to zobaczysz, że to jest mało.
 
W moim Knausie jest to 325 kg.
 
PS 2 - Tak przy okazji - czym to chcesz ciągnąć ?
Edytowane przez Bury Kocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bury Kocur napisał:

Zamieść jakieś fotki tej budki

 

19 godzin temu, cjprzemo napisał:

będzie nówka sztuka ;)

i ładowność pozorna 300kg

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, cjprzemo napisał:

Też o tym pomyślałem - napęd na przód, zimą pod górkę z przyczepą i do tego padający świeży śnieg - KATASTROFA :)

Ta już koniec świata. Na zimowy wyjazd bierze się łańcuchy, łopatę, kompresor, palnik, ewentualnie trochę soli drogowej. Powoli, na spokojnie lecz zdecydowanie przy podjazdach i się dojedzie. Oczywiście że przy aucie z napędem na 4 koła, lub na tylną oś będzie lepiej, ale nie że od razu katastrofa. Prognozy pogody też można obejrzeć i starać się dojechać do celu w takim momencie żeby drogowcy nadążali z odśnieżaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Gizbern napisał:

Będziesz zadowolony zarówno ze stosowania w lecie (nie nagrzewa się) jak i w zimie (z dogrzaniem nie ma problemu).

No dobra tak na poważnie - to która marka ma z tym problem? Biała blacha + ca 30 mm EPS, a przecież mamy marki gdzie jest lepiej niż w Knausie (konstrukcja dachu w Tabbertach, czy Fendtach). Miałem Dethleffsa, Adrie, 2 x na wakacjach byłem Knausem, od 3 lat ma Fendta i różnić w nagrzewaniu się wnętrza nie widzę. 

Ściany i ich właściwości cieplne są ważne, ale tu trochę handlowcy robią z tego nie wiadomo jaki mit. Jak usiądziemy z kartką i będziemy chcieli po inżyniersku policzyć sobie współczynnik przenikania ciepła dla różnych producentów to często okaże się że walczymy o mało istotne zaokrąglenia przy 4 cyfrze znaczącej :rolleyes:, a większy wpływ na całość na dołożenie jednego okna.

Bardziej istotne dla mnie są połączenia. No i tu np. Knaus ma przewagę nad Hobby czy Dethleffsem. Patrząc jednak dalej, na papierze jeśli chodzi o połączenie ścian z podłogą bardzo dobrze wypada tani Steckermann :], a chyba nikt kto posiada Knausa by się na niego nie zamienił. Niby diabeł tkwi w szczegółach, jednak przyczepa którą kupujemy musi sprawiać na nas wrażenie solidności i dopracowania. Nie do końca da się to ocenić przeglądając katalogi (chociaż ten u Knausa jest na prawdę dobrze dopracowany).

Generalnie na mnie Knaus robi dobre wrażenie, choć jak to u każdego producenta znajdą się jakieś minusy w każdym układzie. Bardziej niż marki, warto porównywać konkretne modele różnych producentów. Czasem może się okazać że jedna szafka, jej sposób otwierania czy dostęp do schowka zadecyduje o naszym wyborze.

Aufbautechnik-Wand-Boden-Verbindung-Knaus-169Gallery-f81ff049-1080926.jpg

12.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bury Kocur napisał:

Zamieść jakieś fotki tej budki - osobiście mam Knausa Sport 450 - wydaje mi się, że znam ją nieźle - wiele w niej sam już zrobiłem i myślę, że mogę Ci sporo powiedzieć o tej przyczepce.

Jak chcesz to albo zadzwoń do mnie 605 * 345 * 345 tak po 10.00 lub lepiej napisz na adres: burykocur59(at)gmail.com - tylko prześlij jakieś fotki tej budki.

Pzdr

Włodek

ps jedno co na szybko widzę słabo to maksymalna - katalogowo - ładowność 130kg.

Masz takie dane budki (katalogowo):

Masa pojazdu do jazdy 
1 070kg
Dopuszczalna masa całkowita 
1 200kg
 
130 ok ładunku to jest naprawdę mało - jak dołożysz butle z gazem + koło zapasowe + Swoje i rodziny graty + flepy techniczne + ewent np. rowery + pierdylion "przydasi" to zobaczysz, że to jest mało.
 
W moim Knausie jest to 325 kg.
 
PS 2 - Tak przy okazji - czym to chcesz ciągnąć ?

Czemu nie czytasz całego tematu? :) Jaka buda, link do niej, jakie auto, jaka ładowność itd. to już wszystko zostało napisane

37 minut temu, Tomii napisał:

No dobra tak na poważnie - to która marka ma z tym problem? Biała blacha + ca 30 mm EPS, a przecież mamy marki gdzie jest lepiej niż w Knausie (konstrukcja dachu w Tabbertach, czy Fendtach). Miałem Dethleffsa, Adrie, 2 x na wakacjach byłem Knausem, od 3 lat ma Fendta i różnić w nagrzewaniu się wnętrza nie widzę. 

W nagrzewaniu się różnic wg mnie nie ma, natomiast już odnośnie wychładzania się wnętrza to różnice czuć. W Avivie miałem ściany o grubości 22,9 mm, a dach 23,8 mm, natomiast w Knausie ściany i dach mają już 31 mm. Niby niewiele, ale odczucie jest takie, że w Knausie sama przyczepa dłużej trzyma ciepło. Oczywiście to mogą być subiektywne odczucia - do tego porównuję dwa zupełnie inne układy. 

37 minut temu, Tomii napisał:

Bardziej istotne dla mnie są połączenia. No i tu np. Knaus ma przewagę nad Hobby czy Dethleffsem. Patrząc jednak dalej, na papierze jeśli chodzi o połączenie ścian z podłogą bardzo dobrze wypada tani Steckermann :], a chyba nikt kto posiada Knausa by się na niego nie zamienił.

Eee. Po pierwsze już wcale nie taki tani. Tanio już było, bo teraz cenowo to też oszaleli. 

Masz odpowiednika mojej Avivy, a cena to 24500 eu brutto ?‍♂️  

677252642_WhatsAppImage2021-09-24at13_45_44.thumb.jpeg.90fc6310d70de777906dc754d8e81dc3.jpeg

 

Dla zobrazowania tego absurdu przypomnę, że podobnie kosztował Sudwind i to z klimą... Do tego design Sterckemana pozostawia wiele do życzenia. Osobiście nawet brałem Sterckemany pod uwagę, ale po zobaczeniu ich na targach szybko zrezygnowałem z tego pomysłu :D

Cytat

Niby diabeł tkwi w szczegółach, jednak przyczepa którą kupujemy musi sprawiać na nas wrażenie solidności i dopracowania. Nie do końca da się to ocenić przeglądając katalogi (chociaż ten u Knausa jest na prawdę dobrze dopracowany).

Zgadzam się. Dlatego warto odwiedzić takie targi i zrobić przegląd przyczep. Jak napisałem powyżej, po wejściu do takiego Sterckmana od razu mnie cofnęło i wiedziałem, że to nie to. To samo np z obecnymi Adriami - niby zrobili fajny i nowoczesny design. Z zewnątrz przyczepy bardzo ładne, ale w środku to już designersko mi nie pasuje - taka Adora jest dla mnie za zimna, i zbyt minimalistyczna.

Cytat

Generalnie na mnie Knaus robi dobre wrażenie, choć jak to u każdego producenta znajdą się jakieś minusy w każdym układzie. Bardziej niż marki, warto porównywać konkretne modele różnych producentów. Czasem może się okazać że jedna szafka, jej sposób otwierania czy dostęp do schowka zadecyduje o naszym wyborze.

 

12.png

Jakoś nie mam przekonania do tego systemu Dethleffsa. Z tego co pamiętam, to ktoś chyba na forum miał problem ze ścianą u nich? Czy to był fendt? 

Podoba mi się za to inny kierunek. Zarówno u Sterckemana/Caravelair jak i w nowych Adriach całe poszycie jest już z kompozytu. IMO chyba jest to słuszny kierunek i takie ściany mogą mieć większą odporność na grad czy różne wgniotki i zarysowania. 

I jako ciekawostkę, bo skoro mówiliśmy o Sterckemanie to masz ich przekrój. To samo będzie dla Caravelaira

image.thumb.png.530f31729cb2531f28afd969d2629d51.png

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Tomii napisał:

No dobra tak na poważnie - to która marka ma z tym problem?

Nie twierdzę że któraś ma. Potwierdzam tylko że ta którą użytkuję (Knaus) dobrze sprawdza się w warunkach do 0 C. (Poniżej nie testowałem). Co do jakości wykonania poza drobnymi wpadkami (blokujące się wsporniki okien - u mnie już 2 do wymiany, słabo wzmocnione mocowanie środkowego łóżka, zacinająca się roleta drzwi wejściowych doprowadziła do ułamania jej zaczepu) nie mam uwag. W porównaniu do tego co widzę u kolegi który w tym samy czasie kupił Hobby "Premium" - dokładnie ten sam rocznik to niebo a ziemia. On mniej użytkuje ale lista uwag jest zdecydowania dłuższa - ostatnio nawet to skwitował że chyba trzeba zmienić - pomimo tego że przyczepa ma dopiero 2 sezon. 

Przy zakupie przyczepy trochę się ich naoglądałem  i pewnie teraz jak bym miał kolejny raz wybrać to raczej bym szedł w stronę jak wtedy gdy wybierałem:

1. Fendt - w przypadku gdy nie muszę się martwić o DMC, niestety w momencie zakupu musiałem to brać pod uwagę - Model który rozważałem do Fendt Saphir 495 SKM (dobra jakość i dostęp do serwisu, jedyna wada to brak prysznica osobnego). 

2. Dethleffs - generalnie mi się podobały ale nie było dostępnego modelu w czasie którym kupowałem który spełniały moje oczekiwania jeżeli chodzi o układ.

3. Knaus -  Jak wyżej + Jedyne co mnie denerwuje w Knaus to dotychczasowy monopol na serwis (Wrocław) i brak jakiegokolwiek na Północy Polski - a wiadomo raz do roku trzeba się udać na przegląd. No teraz są Wadowscy to już będzie trochę lepiej bo będzie przynajmniej zdrowa konkurencja.

4.  Adria - Rozważałem Adrię Aviva 522PT. Ale w momencie zakupu po doposażeniu cena była porównywalna do Knausa 500 KD. Knaus był na placu (brak ryzyka kursowego), miałem osobny prysznic i trochę lepszą jakość ( Adria to mam wrażenie to taka Ikea w śród przyczep - zawsze warta rozważenia.)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wszystkim kempingowcom podziękować za cenne uwagi. Trochę ich się nazbierało i stwierdzam, że jak na pierwszą przyczepę Knaus Sport 450 FU się nadaje.

Jeszcze tylko temat ładowności muszę sobie opracować.

Tematu nie zamykam - mile widziane jeszcze uwagi, opinie.

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cjprzemo napisał:

Chciałem wszystkim kempingowcom podziękować za cenne uwagi. Trochę ich się nazbierało i stwierdzam, że jak na pierwszą przyczepę Knaus Sport 450 FU się nadaje.

Jeszcze tylko temat ładowności muszę sobie opracować.

Tematu nie zamykam - mile widziane jeszcze uwagi, opinie.

Pozdrawiam

Przemek

Jeżeli chodzi o tą z Otomoto to w moje ocenie DMC jest ok. Ważne że dostępna od ręki (dzisiaj to nie takie oczywiste). Zawsze coś tam jeszcze urwiesz z ceny bo to 2020 i jest po sezonie (teraz mały ruch w interesie). Tanie już było...będzie tylko drożej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gizbern napisał:

Jeżeli chodzi o tą z Otomoto to w moje ocenie DMC jest ok. Ważne że dostępna od ręki (dzisiaj to nie takie oczywiste). Zawsze coś tam jeszcze urwiesz z ceny bo to 2020 i jest po sezonie (teraz mały ruch w interesie). Tanie już było...będzie tylko drożej. 

Ja bym sprawdził czy nie jest potargowa. Bo pewnie jest, a sprzedawca zapomina o tym wspomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Ja bym sprawdził czy nie jest potargowa. Bo pewnie jest, a sprzedawca zapomina o tym wspomnieć.

Spytać zawsze można ale czy odpowiedź będzie wiarygodna to druga sprawa...może ktoś kto był na targach to potwierdzić czy ten model widział. Albo lepiej obejrzeć wszystkie filmiki z targów na Youtube. Trochę tego było - tzw wywiadów na żywo z ProCampem :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał:

Ja bym sprawdził czy nie jest potargowa. Bo pewnie jest, a sprzedawca zapomina o tym wspomnieć.

Możesz rozwinąć, co to znaczy, i jaki to ma wpływ na stan przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Możesz rozwinąć, co to znaczy, i jaki to ma wpływ na stan przyczepy?

No przyczepa potargowa to taka, przez którą przewinęło się tysiące osób, dotykali, trzaskali itd. Nie jest to sprzęt stricte nowy i taką przyczepę należałoby sprzedać z odpowiednią zniżką. Coś jak auto demo. A wpływu na stan może to nie mieć żadnego, dokładnie jak z autem demo, który może mieć np 3000 km i nadal może być jak nowy. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacek00 napisał:

Ja bym sprawdził czy nie jest potargowa. Bo pewnie jest, a sprzedawca zapomina o tym wspomnieć.

Toć to stałe zdjęcia modelu na otomoto. Ponadto w ogłoszeniu widnieją dwie daty: 2020 u góry i w szczegółach, a w opisie 2021.
Ani w Poznaniu ani w Nadarzynie nie widziałem tego modelu. Jedyną 450 FU, którą było widać to e-power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin T napisał:

Toć to stałe zdjęcia modelu na otomoto. Ponadto w ogłoszeniu widnieją dwie daty: 2020 u góry i w szczegółach, a w opisie 2021.
Ani w Poznaniu ani w Nadarzynie nie widziałem tego modelu. Jedyną 450 FU, którą było widać to e-power.

To jak nie była w Poznaniu ani Nadarzynie w tym roku to raczej nie była wystawiona na targach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.