Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czytam tu wiele postów i bardzo mnie zainteresowały, bo wiedzę i doświadczenie macie ogromne

 

Pytanie moje jest takie.

Otóż buduję dom w lekkich górach, góreczkach, niby wszystko dowożą ale jak się okazuje często trzeba zapiąć przyczepkę i coś przywieźć np jakieś cegły, cement itd itd ......

 

Odziedziczyłem przyczepkę dużą:

- 3, 3 m długości

- na resorach i amorkach i porządnej osi z citroena dostawczaka

- ładowność 1200

 

Na razie jeździ z Seatem Toledo II ale mimo że to auto ma 110 koni TDI to się do niej nie nadaje nawet w trawie po deszczu potrafi się zagrzebać. Boje się o jej sprzęgło.

Jak to na budowie jeszcze długo trzeba będzie skoczyć po coś tam bo im coś braknie

rzekę mam niedaleko i żwiru i kamieni dużo, a nie chce mi się kupować ciągnika bo za taki do remontu trzeba dać 14 tys, takie terenowe powinno sobie poradzić prawda?

 

Dziękuję za każdą opinię

 

Dodatkowo bawię się amatorsko w hodowlę królików i wiele rzeczy muszę na niej wozić

 

Chciał bym kupić coś 4x4 do tej przyczepki

 

Budżet - 20 tys

 

Moje propozycje to

Pajero II

Suzuki Grand Vitara albo Vitara

 

Silnik 2.0 albo 2.5 w pajero Pali nie tak wiele a mocy wystarczy chyba, ale chciałem poznać wasze opinie na ten temat

 

Co o tym myślicie! Napiszcie proszę jak te auta się sprawują z przyczepami .

 

Nie interesuje mnie Freelander czy Crv czy RAv bo mimo że to fajne auta, ale mechanicznie maja wady takie że nie mają reduktora mocy, i mają stały napęd który podobno jak jedzie to jedzie, a jak już stanie to katastrofa i stoi

Opublikowano

Sprzedam ci moją sierrę , na tył napęd i ogień pod górę. :ok:

Najlepsza to 2.3D , tym pociągniesz nawet słonia.

Opublikowano

Tak szczerze, to ja na budowę, kupił bym samochód na tzw. dobicie. Dopiero po budowie kupił bym auto z przeznaczeniem do jazdy, czy zarobkowania. Wiem co piszę, bo sam przeżyłem budowę. Tak jak samochód dostaje w :ok:, w czasie budowy, to chyba nawet na Camel Trophy tak auta nie dostają.

Nie wypowiem się na temat przytoczonych przez Ciebie aut, bo ich zwyczajnie nie znam. Nie jeździłem, nie słyszałem opinii o nich, ale takie jest moje zdanie jak napisałem powyżej.

Opublikowano
Na razie jeździ z Seatem Toledo II ale mimo że to auto ma 110 koni TDI to się do niej nie nadaje nawet w trawie po deszczu potrafi się zagrzebać.

 

Moc jest wystarczająca - brak ty docisku na przednią oś. Faktycznie wchodzi tu w grę auto z napędem na 4. Ewentualnie auto z napędem na tył lepiej się sprawdzi od przednionapędówki.

 

 

Tak szczerze, to ja na budowę, kupił bym samochód na tzw. dobicie

 

To jest dobra rada :ok: Ja bym tak zrobił.

Poleciłbym Ci jakąś vitarę - auto małe, tanie w zakupie, wmiare tanie w naprawach, dość trwałe mało awaryjne i dzielne w terenie. Poszukałbym coś do 10tys. zł

Np.

http://allegro.pl/search.php?string=vitara&category=149&location_radio=2&state=0&city=&distance=1&postcode=&st=gtext&order=t&buy=0&listing_sel=2&listing_interval=7&price_from=&price_to=10000

 

 

Może lepiej nie podczepiać do niej 1200kg, bo autko za ciężkie nie jest, ale z ładunkiem 800-900kg będzie radziło nieźle i będzie bardzo zwinne (niewieli gabaryt) co na budowie też ma nie raz znaczenie.

 

Popularny w nich silnik 1.6 (8V i 16V) nie jest demonem prędkości, ale powinien radzić z takimi przyczepami.

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem to najlepiej kupić starego busa ze skrzyniom napęd na tył do 10 koła to jak mietek to nie do zajechania

Opublikowano

Witam

Ja bym na Twoim miejscu wziął Suzuki Grand Vitara z 2.0td dobry silnik mazdy 90 koni mało pali; po górach wielkich prędkości nie potrzeba Ci :ok:

Auto posiada reduktor , blokady spokojnie poradzi sobie w terenie;)

Powinno być tańsze w eksploatacji od pajero i mniej palić:ok:

 

Crv,Rav itd to zabawki nie terenówki :ok: (dobrze ze zdyskwalifikowałeś ich w przedbiegach) a ten dołączany niby automatycznie napęd to w buty można sobie wsadzić :ok: a nie w teren

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego do tak ciężkiej przyczepy vitara jest za lekka i za mała

a co pajero to wół roboczy silnik mocny ale wolny prowadzenie w koleinach masakryczne sztywne zawieszenie tylko w teren

może suwy to auta terenowe, ale w średnim terenie znaczniej lepiej radzą sobie od typowych ciężkich terenówek a na szosie w trasie dużo lepszy komfort w prowadzeniu. -zasada jazdy ze sprzęgłem lepkościowym to jak czujesz że auto siada gaz do dechy aby sprzęgło lepkościowe dokładało swoje - polecam crv bo rafka jest dużo mniejsza w tamtych rocznikach

Opublikowano

Suzuki Grand Vitara z 2.0td DMC przyczepy z hamulcem to 2200kg.

Masa własna pojazdu to około 1600kg a DMC około 2000kg -> to do jego przyczepki w zupełności wystarcza już nie wspomnę o reduktorze.:slina:

Pozdro

Opublikowano

a może kolega pomyśli o pic-kup trochę tego jest na rynku i zawsze widlakiem palete mozna wsadzić na pake i może ze 1,5 tony ladunku na budowe

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem szedłbym raczej w kierunku sugestii kolegi klona albo wybrał coś jeszcze innego: dostawczak z zamkniętym nadwoziem lub ze skrzynią. Po co targać coś na przyczepie, skoro można wrzucić to do samochodu? A takie materiały budowlane jak wspomniałeś cement, cegły, wapno czy coś innego bez problemu przewieziesz. No chyba, że zamierzasz jeszcze wozić jakieś osoby. Ale i w tym wypadku można znależć dostawczaka czy pick-up`a z większą kabiną. To takie moje przemyślenia, a wybór należy do Ciebie :slina:

Opublikowano

Tylko pick up.Stara budowa na resorach i pojedyńcza lub podwójna kabina.Ja podczas swojej budowy miałem patrola hiszpana i po zdemontowaniu tylnej kanapy wkładałem do niego palete maxów, pare worków wapna cementu itp.Moj znajomy pick upem wozi 12 haskich w klatkach na zawody wiec króliki też można.

Opublikowano

moje przemyśleina są takie, że na pake klade nawet wapmo luzem a w domu tylko zamiote i zleje wodą i sladu nie ma co wiozelm przed chwilą a na pakę mam wstawiony specjalny plastik a w aucie mam czysto jedynie dziwnie się jedzie bo moje auto ma resory z tylu a z przodu są stalowe lagi wzdlóż samochodu ale można się przyzwyczaić a pic kup to jest wól roboczy ale i smagam z cepką i z żoną, która jest w 8 miesiącu ciąży :slina:

jednak wybór należy do CIEBIE

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też polecam pickupa - prawdziwy wół roboczy. Można nim prawie wszystko przewieźć a i manewrowanie o wiele prostsze niż z przyczepą

  • 4 lata później...
Opublikowano

Teraz mogę wrócić do tematu albowiem gdyż kupiłem Grand vitarę z 2002 ale była za dobra na budwowę kilka rzeczy poprawiłem i zrobiłem samochodzik użytkowy, mam go do dzisiaj,

 

Kolega zakupił na budowy - bo jest buwlańcem suzuki Jimny . Panowie i Panie kto nie pracował tym samochodem z przyczepką ten nie wie co on potrafi. Tam gdzie pajero z przyczepką toneło w błocie jimny szedł jak burza z toną materiału na przyczepie. 

Kto nie wierzy niech zobaczy jak użytkują to auto Niemcy , tutaj jest 70 stron. 

http://www.suzuki-jimny.info/showthread.php?15711-Brennholz-Thread-Fragen-Erfahrungen-Equipment/page4

mnóstwo przykładów jak jimny pracuje w niemieckich lasach. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.