Jump to content
Jarod

Słabe wyważenie przyczepy - nacisk na hak

Recommended Posts

Przemysław
2 godziny temu, Mars napisał:

Koledzy podpowiedzcie, czy taka waga jest OK, do sprawdzania nacisku na hak.

U mnie dokładnie taka sama waga spisywała się idealnie, polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mars

OK, zamówiona :). Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adasiuuu

żeby nie było tak pięknie, to wszystkim tym którzy jeżdżą ok 100kg na haku, polecam spojrzeć w homologację haka czy nie przekraczacie max nacisku.

Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
6 godzin temu, Adasiuuu napisał:

żeby nie było tak pięknie, to wszystkim tym którzy jeżdżą ok 100kg na haku, polecam spojrzeć w homologację haka czy nie przekraczacie max nacisku.

Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...

Przy montażu haka warto sobie sprawdzić różnych producentów i wybrać najmocniejszy . Wiadomo , że uciągu nie zwiększymy ale nacisk już tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79
2 minuty temu, Maras napisał:

Przy montażu haka warto sobie sprawdzić różnych producentów i wybrać najmocniejszy . Wiadomo , że uciągu nie zwiększymy ale nacisk już tak

Nie do końca tak jest. Producenci samochodów najczęściej dokładają Westfalie lub Brinksa (thule) jako dedykowane, nabijając jedynie swoje logo. W rzeczywistości o dopuszczalnym nacisku decyduje konstrukcja samochodu a nie sam hak, bo ten jest wszędzie ten sam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Exen
W dniu 12.09.2021 o 21:05, Przemysław napisał:

U mnie dokładnie taka sama waga spisywała się idealnie, polecam.

Powiedzcie mi, czy wysokość tej wagi słupkowej również można regulować?
Zakładam, że tak ale chciałbym się upewnić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
Godzinę temu, w79 napisał:

Nie do końca tak jest. Producenci samochodów najczęściej dokładają Westfalie lub Brinksa (thule) jako dedykowane, nabijając jedynie swoje logo. W rzeczywistości o dopuszczalnym nacisku decyduje konstrukcja samochodu a nie sam hak, bo ten jest wszędzie ten sam:)

Kupując swego czasu  do Mondeo założyłem odpinany Westfalii bo był homologowany na 120kg nacisku a innego producenta miał nawet 80 kg.   Gdzie w homologacji samochodu znajdziemy dopuszczalny nacisk na hak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T
28 minut temu, Maras napisał:

Gdzie w homologacji samochodu znajdziemy dopuszczalny nacisk na hak ?

U mnie w pkt 19.

IMG_7186.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

W instrukcji auta też powinno być

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79
6 godzin temu, jacek00 napisał:

W instrukcji auta też powinno być

Ja tez mam w instrukcji, w homologacji nie sprawdzałem 

A jednak, w homologacj też mam...

16317654569791877175957596754933.jpg

8 godzin temu, Maras napisał:

Gdzie w homologacji samochodu znajdziemy dopuszczalny nacisk na hak

Coś mi się edycja powaliła...

Edited by w79 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

No to rzeczywiście jest wpis. A swoją drogą ciekawe czemu była taka rozpiętość w homologacji haków holowniczych . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven

Mój Peugeot Partner ma nacisk wg instrukcji 70 kg, natomiast sam hak (Westfalia) w papierach ma 65 kg...


Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...


Rozmawiałem raz z kolegą co to we francuzach się lubuje i mówił, że niewielki nacisk na hak jest typowy dla marek francuskich. Większe naciski dopuszczalne są w porównywalnych modelach np. niemieckich producentów. Przyznam, że sam tego dokładnie nie porównywałem, ale dziwi nieco fakt, że w samochodach takich jak choćby mój Partner, który to jest w zasadzie małym dostawczakiem z dość solidnym zawieszeniem tylnym i dużą ładownością ma tak mały nacisk dopuszczalny. 508 jest z kolei relatywnie dużym samochodem i tu również spodziewalbym się większej wartości.

Dla porównania na szybko znalezione:
- Passat B8 - 90 kg
- Mondeo V - 100 kg
- Caddy V - 80 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
agentAK

Montowałem w sierpniu do Volvo S80 i większość miała 75 kg. Jeden był 80 kg i ten wybrałem. Ale w instrukcji auta pisze 75kg.

 

Edited by agentAK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

U mnie w instrukcji jest podajże 75kg, ale jak sprawdzałem haki to czy brink czy westfalia też miały tą samą wartość

Share this post


Link to post
Share on other sites
marian36

Tylko co ma homologacja samochodu do samego haka? Przecież to są dwie różne sprawy i homologacja może mówić np 100kg, a hak może mieć 75kg i tyle obowiązuje. Tak samo w odwrotnym przypadku, homologacja 75kg, hak 100kg, to też obowiązuje 75kg. Po prostu decyduje ta mniejsza wartość. I oczywiście, że haki różnią się między sobą parametrami, w tym i obciążeniem pionowym (co warto sprawdzić przy wyborze konkretnego haka).

Analogicznie jak belki dachowe też się między sobą różnią nośnością i ta nośność może się nie pokrywać z nośnością dachu podaną w homologacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...