Skocz do zawartości

Słabe wyważenie przyczepy - nacisk na hak


Jarod

Rekomendowane odpowiedzi

żeby nie było tak pięknie, to wszystkim tym którzy jeżdżą ok 100kg na haku, polecam spojrzeć w homologację haka czy nie przekraczacie max nacisku.

Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adasiuuu napisał:

żeby nie było tak pięknie, to wszystkim tym którzy jeżdżą ok 100kg na haku, polecam spojrzeć w homologację haka czy nie przekraczacie max nacisku.

Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...

Przy montażu haka warto sobie sprawdzić różnych producentów i wybrać najmocniejszy . Wiadomo , że uciągu nie zwiększymy ale nacisk już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maras napisał:

Przy montażu haka warto sobie sprawdzić różnych producentów i wybrać najmocniejszy . Wiadomo , że uciągu nie zwiększymy ale nacisk już tak

Nie do końca tak jest. Producenci samochodów najczęściej dokładają Westfalie lub Brinksa (thule) jako dedykowane, nabijając jedynie swoje logo. W rzeczywistości o dopuszczalnym nacisku decyduje konstrukcja samochodu a nie sam hak, bo ten jest wszędzie ten sam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2021 o 21:05, Przemysław napisał:

U mnie dokładnie taka sama waga spisywała się idealnie, polecam.

Powiedzcie mi, czy wysokość tej wagi słupkowej również można regulować?
Zakładam, że tak ale chciałbym się upewnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, w79 napisał:

Nie do końca tak jest. Producenci samochodów najczęściej dokładają Westfalie lub Brinksa (thule) jako dedykowane, nabijając jedynie swoje logo. W rzeczywistości o dopuszczalnym nacisku decyduje konstrukcja samochodu a nie sam hak, bo ten jest wszędzie ten sam:)

Kupując swego czasu  do Mondeo założyłem odpinany Westfalii bo był homologowany na 120kg nacisku a innego producenta miał nawet 80 kg.   Gdzie w homologacji samochodu znajdziemy dopuszczalny nacisk na hak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek00 napisał:

W instrukcji auta też powinno być

Ja tez mam w instrukcji, w homologacji nie sprawdzałem 

A jednak, w homologacj też mam...

16317654569791877175957596754933.jpg

8 godzin temu, Maras napisał:

Gdzie w homologacji samochodu znajdziemy dopuszczalny nacisk na hak

Coś mi się edycja powaliła...

Edytowane przez w79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Peugeot Partner ma nacisk wg instrukcji 70 kg, natomiast sam hak (Westfalia) w papierach ma 65 kg...


Jakie było moje zdziwienie (po dwóch saabach z naciskiem pionowym max 100kg), że teraz w 508"SW mam max 70kg...


Rozmawiałem raz z kolegą co to we francuzach się lubuje i mówił, że niewielki nacisk na hak jest typowy dla marek francuskich. Większe naciski dopuszczalne są w porównywalnych modelach np. niemieckich producentów. Przyznam, że sam tego dokładnie nie porównywałem, ale dziwi nieco fakt, że w samochodach takich jak choćby mój Partner, który to jest w zasadzie małym dostawczakiem z dość solidnym zawieszeniem tylnym i dużą ładownością ma tak mały nacisk dopuszczalny. 508 jest z kolei relatywnie dużym samochodem i tu również spodziewalbym się większej wartości.

Dla porównania na szybko znalezione:
- Passat B8 - 90 kg
- Mondeo V - 100 kg
- Caddy V - 80 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem w sierpniu do Volvo S80 i większość miała 75 kg. Jeden był 80 kg i ten wybrałem. Ale w instrukcji auta pisze 75kg.

 

Edytowane przez agentAK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co ma homologacja samochodu do samego haka? Przecież to są dwie różne sprawy i homologacja może mówić np 100kg, a hak może mieć 75kg i tyle obowiązuje. Tak samo w odwrotnym przypadku, homologacja 75kg, hak 100kg, to też obowiązuje 75kg. Po prostu decyduje ta mniejsza wartość. I oczywiście, że haki różnią się między sobą parametrami, w tym i obciążeniem pionowym (co warto sprawdzić przy wyborze konkretnego haka).

Analogicznie jak belki dachowe też się między sobą różnią nośnością i ta nośność może się nie pokrywać z nośnością dachu podaną w homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.