Jump to content
Brzoza

Zakup busa osobowego. Czy przerejstrowywać na specjalny kempingowy?

Recommended Posts

Baltazar

Ja bym nie zmieniał przeznaczenia z osobowy na specjalny kampingowy tylko zabudowę wykonał tak aby ją wpinać w miejsca mocowania foteli. Sam stosuję ten "patent" w moim Traficu, jak jedziemy na narty całą ekipą wypinam łóżko i moduł kuchenny a wpinam oryginalną kanapę, po przyjeżdzie odwrotnie, cała operacja zajmuje dwóm osobą ok 5 min a samochodem osobowym mogę poruszać się z innymi prędkościami niż tym samym samochodem tylko zarejestrowanym na specjalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)
W dniu 27.08.2021 o 11:45, smok_wawelski napisał:

Ponadto policjant nie ma uprawnień do oceny technicznej samochodu - jeśli ma podejrzenie niekompletności lub niesprawności zatrzymuje DR i kieruje pojazd na SKP gdzie osobą kompetentną i uprawnioną do takiej oceny jest diagnosta.

5 godzin temu, MaciekR4 napisał:

Więc policjant ma pełne prawo do oceny technicznej zatrzymanego pojazdu,

Ok luz - dobrze masz racje - tak tak w myśl PORD art. 129 i jego ust.2  pkt 4 ma pełne tylko że do pełnej kontroli stanu technicznego nie ma środków technicznych.
OK -  Zgoda powinienem był napisać policjant nie ma pełnej możliwości oceny stanu technicznego pojazdu w związku z czym jego ocena nie może być pełna jednakże w jeśli w tej niepełnej ocenie znajdzie się uchybienie które oceni jako bezpieczeństwu ma prawo zatrzymać elektronicznie DR 
Gdybyś jednak przeczył -   że nie ma pełnych możliwości - nigdy nie widziałem u policji np. kanału/podnośnika ,  szarpaków, urządzenia do sprawdzenia skuteczności hamulców i w końcu uprawnień państwowych jakie ma diagnosta SKP.   Natomiast widziałem to u ITD ale to inny kolor munduru.
Czasem bogate wyposażenie policji drogowej oprócz alkomatu, dymomierza i sonometru stanowi analizator spalin  i czasami pada pytanie benzyna czy diesel - diesel - aha proszę jechać :lol: Śmiem również  twierdzić że  panowie w białych czapkach raczej nie maja takiej głębokiej i rzetelnej wiedzy pozwalającej im na pełna ocenę stanu technicznego jak diagnosta SKP a jedynie posiadają tej wiedzy podstawy pozwalające im oceniać na podstawie przepisów PORD  i dobrze bo od tego są . 
OK  wiec mogą sprawdzać ten stan techniczny - zgoda - lecz jednak tylko w możliwym fizycznie i technicznie  dla nich zakresie chyba że do poszerzenia tego zakresu użyją nie środków technicznych a szklanej kuli lub fusów z porannej kawy - niestety PORD tych środków nie uwzględnia, 
Natomiast niewątpliwie prawdą jest że jeśli stwierdzą uchybienia czy podejrzenia takich uchybień zatrzymują DR i kierują pojazd na SKP i to właśnie miałem na myśli pisząc wcześniejszy post

Tak więc chyba nie mamy się co spierać - jasno nasz spór rozsądza PORD art. 129 i jego ust.2  pkt 4 - faktycznie mówi on o uprawnieniu do sprawdzenia stanu technicznego - lecz milczy o zakresie tej kontroli w dalszym swoim brzmieniu mówiąc o ładunku i innych rzeczach
Cóż żyjemy w dziwnym kraju nad Wisłą gdzie daje się komuś prawo pomiarów ale  daje dalmierz tylko do 10m i nie daje metra czy suwmiarki albo każe mierzyć prędkość nie legalizowana Iskrą - to taki nasz polski nadwiślański folklor - tak bym się jeszcze na koniec zapytał - czy policja sprawdzi mi istotny dla bezpieczeństwa i wymagany przepisami hamulec postojowy  na ilość  ząbków czy też może będzie Antek pchaj a ja zaciągam ? bo sprawdzać silnikiem to  ja panu policjantowi nie pozwolę - szanuje swoje sprzęgło  bo własnie je wymieniłem i zapłaciłem kupę kasy :lol:a o hamulcu zasadniczym i luzach w zawieszeniu, układzie kierowniczym i sprawności amortyzatorów  już nie wspomnę 

5 godzin temu, MaciekR4 napisał:

 .... pojazd jest wycofywany przez policjanta z ruchu poprzez zatrzymanie dr i zakaz dalszej jazdy nie na lawecie.

jak już tak gramy w słówka i się na nie łapiemy  - tu brakło słów  "czasowo"  i "elektronicznie"  a wycofanie pojazdu z ruchy proponowałbym zastąpić słowem "wyklucza" bo wycofanie z ruchu to jednak coś nieco innego niż zakaz dalszej jazdy - nawiasem - to podobny kiks nie całkiem precyzyjnego wyrażenia myśli  jak u mnie
 

Cytat
Art.  78a.  [Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu]
1. 
Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu, o którym mowa w art. 73 ust. 2 i 5, organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
5 godzin temu, Baltazar napisał:

Ja bym nie zmieniał przeznaczenia z osobowy na specjalny kampingowy tylko zabudowę wykonał tak aby ją wpinać w miejsca mocowania foteli. ........

Tak jest to jak najbardziej sensowne - ale zauważ że to metoda raczej dla mniejszych aut i zabudowy modułowej -
Problemu w tym przypadku nie ma żadnego poza tym żeby to było zrobione sensownie, natomiast problem moim zdaniem zaczyna się w momencie jeśli chcemy mieć zabudowę na stałe z porządna łazienka i innym wyposażeniem - aczkolwiek i  takie zabudowy modułowe istnieją a skoro istnieją to tez można je zrobić DIY :).
Własnie przy stałej zabudowie w  tym miejscu wchodzimy w temat masy własnej pojazdu i poprawności ładunku i jego usytuowania i zamocowania. 
MW - właściwie nie ma większego znaczenia o ile z ludźmi i ładunkiem/zabudową mieścimy się w DMC - bowiem dla samochodu osobowego i spec-kempingowego nie określa się ładowności.   Jednak literalnie biorąc zmiana masy własnej poprzez trwała zabudowę powinna być zgłoszona i zmieniona bowiem  MW w DR będzie nieprawdziwa.
Jeśli zaczniemy to robić przez OSKP bo to jedyna droga  - nie wiem jak sie to potoczy teoretycznie nie powinno być bólu bo jest to tylko sprawa sprostowania danych - szczerze mówiąc nawet nie wiem jak to zrobić ale chyba tak jak ze spec kemp - waga wydruk i OSKP a następnie WK.
Nie ma tu zmiany rodzaju i przeznaczenia jest to sprostowanie danych w DR - chyba więc nie ma też przeglądu (nie jestem tego pewien) zatem jeśli nie byłoby przeglądu diagnosta nie powinien wnikać w zabudowę.  Natomiast na najbliższym  przeglądzie będzie już musiał ją widzieć.   Nie wiem jak diagnosta podejdzie do trwałej zabudowy gdy DR mówi osobowy i jak na razie nikt z moich znajomych tego nie przetrenował.  Na moja logikę zasadnicze znaczenie będą tu miały przepisy dotyczące przewożenia i mocowania ładunku bo ta zabudowa będzie ładunkiem samochodu osobowego - ale moja logika to nie prawo :) 
Natomiast odnośnie osobowy a de facto kempingowy mogę wrzucić takie mało precyzyjne  info:  gadałem z diagnostą przed zmiana przeznaczenia mojego ciężarowego i  o zmianie przeznaczenia a także o zmianie lokalizacji miejsc  -  powiedział mi wprost - po cholerę sobie ziemniakowóz kupiłeś,  weź sprzedaj tę ciężarówkę i zrób na osobowym bo nie będzie problemu grodzi i  będzie prościej z miejscami.  I wszystko fajnie - nie będzie problemu jeśli ujmujemy ale pozostawiane miejsca pozostaną w tym samym miejscu - jeśli zmienia miejsce - mamy zabawę z PKD i danine dla PIMOTu, kolejna prawa to to ze np. z takiego ducato panorama  i podobnych zrobic kampa to tak srednio bo to  przeszklone jednoszybowo akwaria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...