Skocz do zawartości

Zakup busa osobowego. Czy przerejstrowywać na specjalny kempingowy?


Brzoza

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym nie zmieniał przeznaczenia z osobowy na specjalny kampingowy tylko zabudowę wykonał tak aby ją wpinać w miejsca mocowania foteli. Sam stosuję ten "patent" w moim Traficu, jak jedziemy na narty całą ekipą wypinam łóżko i moduł kuchenny a wpinam oryginalną kanapę, po przyjeżdzie odwrotnie, cała operacja zajmuje dwóm osobą ok 5 min a samochodem osobowym mogę poruszać się z innymi prędkościami niż tym samym samochodem tylko zarejestrowanym na specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 27.08.2021 o 11:45, smok_wawelski napisał:

Ponadto policjant nie ma uprawnień do oceny technicznej samochodu - jeśli ma podejrzenie niekompletności lub niesprawności zatrzymuje DR i kieruje pojazd na SKP gdzie osobą kompetentną i uprawnioną do takiej oceny jest diagnosta.

5 godzin temu, MaciekR4 napisał:

Więc policjant ma pełne prawo do oceny technicznej zatrzymanego pojazdu,

Ok luz - dobrze masz racje - tak tak w myśl PORD art. 129 i jego ust.2  pkt 4 ma pełne tylko że do pełnej kontroli stanu technicznego nie ma środków technicznych.
OK -  Zgoda powinienem był napisać policjant nie ma pełnej możliwości oceny stanu technicznego pojazdu w związku z czym jego ocena nie może być pełna jednakże w jeśli w tej niepełnej ocenie znajdzie się uchybienie które oceni jako bezpieczeństwu ma prawo zatrzymać elektronicznie DR 
Gdybyś jednak przeczył -   że nie ma pełnych możliwości - nigdy nie widziałem u policji np. kanału/podnośnika ,  szarpaków, urządzenia do sprawdzenia skuteczności hamulców i w końcu uprawnień państwowych jakie ma diagnosta SKP.   Natomiast widziałem to u ITD ale to inny kolor munduru.
Czasem bogate wyposażenie policji drogowej oprócz alkomatu, dymomierza i sonometru stanowi analizator spalin  i czasami pada pytanie benzyna czy diesel - diesel - aha proszę jechać :lol: Śmiem również  twierdzić że  panowie w białych czapkach raczej nie maja takiej głębokiej i rzetelnej wiedzy pozwalającej im na pełna ocenę stanu technicznego jak diagnosta SKP a jedynie posiadają tej wiedzy podstawy pozwalające im oceniać na podstawie przepisów PORD  i dobrze bo od tego są . 
OK  wiec mogą sprawdzać ten stan techniczny - zgoda - lecz jednak tylko w możliwym fizycznie i technicznie  dla nich zakresie chyba że do poszerzenia tego zakresu użyją nie środków technicznych a szklanej kuli lub fusów z porannej kawy - niestety PORD tych środków nie uwzględnia, 
Natomiast niewątpliwie prawdą jest że jeśli stwierdzą uchybienia czy podejrzenia takich uchybień zatrzymują DR i kierują pojazd na SKP i to właśnie miałem na myśli pisząc wcześniejszy post

Tak więc chyba nie mamy się co spierać - jasno nasz spór rozsądza PORD art. 129 i jego ust.2  pkt 4 - faktycznie mówi on o uprawnieniu do sprawdzenia stanu technicznego - lecz milczy o zakresie tej kontroli w dalszym swoim brzmieniu mówiąc o ładunku i innych rzeczach
Cóż żyjemy w dziwnym kraju nad Wisłą gdzie daje się komuś prawo pomiarów ale  daje dalmierz tylko do 10m i nie daje metra czy suwmiarki albo każe mierzyć prędkość nie legalizowana Iskrą - to taki nasz polski nadwiślański folklor - tak bym się jeszcze na koniec zapytał - czy policja sprawdzi mi istotny dla bezpieczeństwa i wymagany przepisami hamulec postojowy  na ilość  ząbków czy też może będzie Antek pchaj a ja zaciągam ? bo sprawdzać silnikiem to  ja panu policjantowi nie pozwolę - szanuje swoje sprzęgło  bo własnie je wymieniłem i zapłaciłem kupę kasy :lol:a o hamulcu zasadniczym i luzach w zawieszeniu, układzie kierowniczym i sprawności amortyzatorów  już nie wspomnę 

5 godzin temu, MaciekR4 napisał:

 .... pojazd jest wycofywany przez policjanta z ruchu poprzez zatrzymanie dr i zakaz dalszej jazdy nie na lawecie.

jak już tak gramy w słówka i się na nie łapiemy  - tu brakło słów  "czasowo"  i "elektronicznie"  a wycofanie pojazdu z ruchy proponowałbym zastąpić słowem "wyklucza" bo wycofanie z ruchu to jednak coś nieco innego niż zakaz dalszej jazdy - nawiasem - to podobny kiks nie całkiem precyzyjnego wyrażenia myśli  jak u mnie
 

Cytat
Art.  78a.  [Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu]
1. 
Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu, o którym mowa w art. 73 ust. 2 i 5, organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Baltazar napisał:

Ja bym nie zmieniał przeznaczenia z osobowy na specjalny kampingowy tylko zabudowę wykonał tak aby ją wpinać w miejsca mocowania foteli. ........

Tak jest to jak najbardziej sensowne - ale zauważ że to metoda raczej dla mniejszych aut i zabudowy modułowej -
Problemu w tym przypadku nie ma żadnego poza tym żeby to było zrobione sensownie, natomiast problem moim zdaniem zaczyna się w momencie jeśli chcemy mieć zabudowę na stałe z porządna łazienka i innym wyposażeniem - aczkolwiek i  takie zabudowy modułowe istnieją a skoro istnieją to tez można je zrobić DIY :).
Własnie przy stałej zabudowie w  tym miejscu wchodzimy w temat masy własnej pojazdu i poprawności ładunku i jego usytuowania i zamocowania. 
MW - właściwie nie ma większego znaczenia o ile z ludźmi i ładunkiem/zabudową mieścimy się w DMC - bowiem dla samochodu osobowego i spec-kempingowego nie określa się ładowności.   Jednak literalnie biorąc zmiana masy własnej poprzez trwała zabudowę powinna być zgłoszona i zmieniona bowiem  MW w DR będzie nieprawdziwa.
Jeśli zaczniemy to robić przez OSKP bo to jedyna droga  - nie wiem jak sie to potoczy teoretycznie nie powinno być bólu bo jest to tylko sprawa sprostowania danych - szczerze mówiąc nawet nie wiem jak to zrobić ale chyba tak jak ze spec kemp - waga wydruk i OSKP a następnie WK.
Nie ma tu zmiany rodzaju i przeznaczenia jest to sprostowanie danych w DR - chyba więc nie ma też przeglądu (nie jestem tego pewien) zatem jeśli nie byłoby przeglądu diagnosta nie powinien wnikać w zabudowę.  Natomiast na najbliższym  przeglądzie będzie już musiał ją widzieć.   Nie wiem jak diagnosta podejdzie do trwałej zabudowy gdy DR mówi osobowy i jak na razie nikt z moich znajomych tego nie przetrenował.  Na moja logikę zasadnicze znaczenie będą tu miały przepisy dotyczące przewożenia i mocowania ładunku bo ta zabudowa będzie ładunkiem samochodu osobowego - ale moja logika to nie prawo :) 
Natomiast odnośnie osobowy a de facto kempingowy mogę wrzucić takie mało precyzyjne  info:  gadałem z diagnostą przed zmiana przeznaczenia mojego ciężarowego i  o zmianie przeznaczenia a także o zmianie lokalizacji miejsc  -  powiedział mi wprost - po cholerę sobie ziemniakowóz kupiłeś,  weź sprzedaj tę ciężarówkę i zrób na osobowym bo nie będzie problemu grodzi i  będzie prościej z miejscami.  I wszystko fajnie - nie będzie problemu jeśli ujmujemy ale pozostawiane miejsca pozostaną w tym samym miejscu - jeśli zmienia miejsce - mamy zabawę z PKD i danine dla PIMOTu, kolejna prawa to to ze np. z takiego ducato panorama  i podobnych zrobic kampa to tak srednio bo to  przeszklone jednoszybowo akwaria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.