Jump to content
Sign in to follow this  
Viking

Wielkosc dopuszczalna samochodow kampingowych i przyczep

Recommended Posts

Viking

Jaka jest dozwolona wielkosc (dlugosc) samochodow kampingowych i przyczep kampingowych w Polsce i ogolnie w Europie?

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
mymlon

Jeśli chodzi o wymiary to obowiązującą nas te same przepisy o transporcie drogowym:

Najbardziej typowe i najczęściej spotykane w Europie wymiary to: długość zestawu drogowego z naczepą - 16,50 metra; długość zestawu z przyczepą - 18,50 metra; szerokość pojazdu/przyczepy - 2,50 metra wysokość pojazdu/przyczepy - 4 metry. Dopuszczalna masa zestawu drogowego w Europie wynosi od 38 do 42 ton, w zależności od kraju. :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
gmikunda
Jeśli chodzi o wymiary to obowiązującą nas te same przepisy o transporcie drogowym:

Najbardziej typowe i najczęściej spotykane w Europie wymiary to: długość zestawu drogowego z naczepą - 16,50 metra; długość zestawu z przyczepą - 18,50 metra; szerokość pojazdu/przyczepy - 2,50 metra wysokość pojazdu/przyczepy - 4 metry. Dopuszczalna masa zestawu drogowego w Europie wynosi od 38 do 42 ton, w zależności od kraju. :]

 

wszystko się zgadza poza szerokością pojazdu, maksymalna szerokość pojazdu to 2,55 mm a w nadwoziach typu furgon 2,60 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek
2,55 mm
czy na pewno mm, a może m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

2,60 mm i 42 tony - niezła żyletka :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
a w nadwoziach typu furgon 2,60 mm

 

Ale tylko izotermicznych 2,6 m

Share this post


Link to post
Share on other sites
gmikunda

a w sumie co to za różnica MM a M :]:admin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek
a w sumie co to za różnica MM a M :admin::pupa:

 

faktycznie milimetr w tą , a metr w tamta - to żadna :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viking

Dzieki za odpowiedz.

Czyli, jesli by ktos przejechal na urlop z amerykanskim RV (samochodem kampingowym) o dlugosci 45 feet (13.716 m), to by go w Europie nie dopuscili do ruchu, a jeszcze do tego jakas przyczepke, to juz nie do pomyslenia. Tak wiec, trzeba sie gniezdzic w maluchu i N-126? :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

viking, przeczytałeś ten wątek? Czy tylko tak sobie chcesz przypomnieć nam pewne osoby?

 

Cyt.

najczęściej spotykane w Europie wymiary to: długość zestawu drogowego z naczepą - 16,50 metra; długość zestawu z przyczepą - 18,50 metra; szerokość pojazdu/przyczepy - 2,50 metra wysokość pojazdu/przyczepy - 4 metry

 

Gdzie tu nie mieścisz się z twoimi 13,7 m? Jedynie na szerokość i na wysokość, ale jeśli tu szukasz zmowy ustawodawców przeciwko twojej wolności, to chyba jednak się nieco mylisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gmikunda
Czyli, jesli by ktos przejechal na urlop z amerykanskim RV (samochodem kampingowym) o dlugosci 45 feet (13.716 m)

 

to zgodnie z prawem nie może się poruszać po drogach publicznych bez stosownego zezwolenia ponieważ zgodnie z prawem maksymalna długość pojazdu samochodowego z wyjątkiem autobusu wynosi 12 metrów, a nawet w momencie jeżeli jakimś cudem byłby zarejestrowany jako autobus max. to 13,5 metra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomiy
Czyli, jesli by ktos przejechal na urlop z amerykanskim RV (samochodem kampingowym) o dlugosci 45 feet (13.716 m)

 

to zgodnie z prawem nie może się poruszać po drogach publicznych bez stosownego zezwolenia ponieważ zgodnie z prawem maksymalna długość pojazdu samochodowego z wyjątkiem autobusu wynosi 12 metrów, a nawet w momencie jeżeli jakimś cudem byłby zarejestrowany jako autobus max. to 13,5 metra

 

He jak to w Polsce, 0,216 m nie problem pewnie, najwyzej zderzak zdejmie :bzik:

 

Nie wyobrazam sobie wjazdu takim kolosem do miasteczek na poludniu europy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viking

Mnie chodzi o prosta sprawe. O przyjazd na urlop, a nie o rejestracje. Czytalem ostatnio w amerykanskich zrodlach, ze na dluzszy urlop oplaca sie przywiezc wlasny sprzet. Moze dla jednego to i kolos, a dla drugiego to wygoda. Jednych bawi spanie na mchu w lesie, a drugim to juz nie w glowie. Moja podstawowa intencja bylo sprawdzenie, czy samochod kampingowy o takiej dlugosci nie bedzie "nielegalny" do poruszania sie na poza europejskich numerach. Co do poruszania sie w malych poludniowych miejscowosciach, to nie ma strachu, jak ktos sie tym zajmuje zawodowo.

Tak czy inaczej dziekuje za odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gmikunda

viking: tu nie chodzi o rejestrację tylko o przepisy, które są jednakowe w całej UE, które jasno precyzują maksymalne wymiary pojazdów mogących sią poruszać po drogach. wszystko co ponad te wymiary to nadgabaryt wymagający zezwolenia na przejazd. oczywiście można jeździć bez niczego do momentu aż się ktoś po prostu nie doczepi, a nie chciałbym mieć np. do czynienia z BAG w niemczech prowadząc taki samochód.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mas444
Dopuszczalna masa zestawu drogowego w Europie wynosi od 38 do 42 ton, w zależności od kraju. :czacha:
No, jak patrzę co żona planuje zabrać na urlop, to nie wiem, czy się załapię :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...