Kazimierz Kluska Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 ML napisał: Ja pozwolę sobie jeszcze dodać do tych spraw ppoż. taką uwagę, żeby przegladać instalacje z których korzystamy właśnie pod tym katem. Ostatnio miałem przykry przypadek z uszkodzeniem wężyka doprowadzajacego gaz do kuchenki i piecyka. Uszkodzenie było w bardzo trudno dostępnym miejscu i zostało wykryte właśnie podczas inspekcji całej instalacji. A co by było, gdyby tego nie przeglądać ?? Warto by było, żeby ktoś ze Straży Pożarnej wypowiedział się na temat miejsc, na które w przyczepach czy kamperach należy szczególnie zwracać uwagę, bo może nas to później uchronić od przykrych zdarzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaimar Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 co należy najpierw zrobić, kiedy zauważymy pożar, czym gasić, jak gasić i czego broń boże nie robić, aby nie rozniecić ognia Trzeba łodrąbać to co się pali łot tego co się nie pali co by się nie zapaliło to co się nie pali od tego co się pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 co należy najpierw zrobić, kiedy zauważymy pożar, czym gasić, jak gasić i czego broń boże nie robić, aby nie rozniecić ognia Trzeba łodrąbać to co się pali łot tego co się nie pali co by się nie zapaliło to co się nie pali od tego co się pali. Kaimar !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 chyba nawet sam to kiedys tu napisalem To nic innego jak definicja postepowania z toporkiem strazackim. ps. Mimo wszystko podejdzmy do tematu powaznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jk Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Nawiązując do nieszczelnej rurki z gazem w samochodzie Kazika proponuję podczas przeglądu okresowego w stacji kontroli pojazdów poprosić diagnostę o sprawdzenie instalacji gazowej. Diagnosta jest zobowiązany do badania szczelności instalacji gazowej przeznaczonej do zasilania silnika LPG, natomiast instalacja przeznaczona do zasilania kuchenki czy bojlera nie podlega badaniu podczas przeglądu. Stacje diagnostyczne wyposażone są w urządzenia przeznaczone do badania szczelności instalacji które z powodzeniem mogą wykryć nieszczelność w tej instalacji. Dla tego na przegląd proponuję przyjechać z zamontowaną pełną butlą gazową i poprosić diagnostę o takie dodatkowe badanie. Teoretycznie powinno ono kosztować około 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Zawsze myslalem, ze to obowiazek diagnosty przy przegladzie przyczepy. Jeszcze nigdy diagnosta w mojej przyczepie nie pominal badania szczelnosci instalcji gazowej w przyczepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepciak Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Ostatnio w telewizji pokazano pożar w przyczepie kempingowej. Gaszona gaśnicą spaliła się w ciągu 3 min i nie gaszona tak samo. Strażacy "biesiadujący" w środku mieli kłopoty ze znalezieniem wyjścia z powodu dużej ilości dymu powstałego z palącej się pianki i plastiku. Komentarz po filmie: lepiej zapobiegać niż leczyć. Niech każdy z nas sprawdzi z ilu materiałów łatwopalnych jest wykonana jego przyczepa lub kamper i gdzie (a może czy w ogóle) ma coś do gaszenia pożaru. W końcu okazuje się, że badanie diagnostyczne wykonane przez fachowca to wcale nie taki głupi pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Czy nie byl to aby Top Gear? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepciak Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 To był program bardziej poważny: TVN Turbo albo któryś z Discowery. Jak będzie powtórka to nagram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Chyba jest na forum gdzies tu jak i na kompasie filmik.A co do szczelności to napewno diagnosta super pomysł.Ja poprosiłem kolege z czujnikie do wykrywania gazu i polataliśmy z aparatem po przyczepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomii Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Panowie - gaz płynny nie jest w cale taki straszny . O co chodzi - o to, że LPG jest cięższe od powietrza. Instalacje gazowe są projektowane w taki sposób, że przewody idą pod podłogą. W piecykach trumy nie ma żadnego strachu - tam nawet palnik jest na zewnątrz przyczepy. Co do kuchenki i lodówki - warto by w podłodze pod tymi urządzeniami były niewielkie kratki wentylacyjne (ja takie u siebie mam - pobierane jest tam również powietrze do turbo od przyczepki ). Więc tak - warto sprawdzić instalacje, ale ostatecznie nie ma się co bać - tylko nie rzucać niedopałków na podłogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepciak Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 I nie zapominać o garnkach nastawionych na kuchence. Przyczyną pożaru w przyczepie lub kamperze może być również instalacja elektryczna 230 V, w której podczas jazdy od drgań poluzowały się połączenia na stykach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greyg Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Przyczyną pożaru w przyczepie lub kamperze może być również instalacja elektryczna 230 V, w której podczas jazdy od drgań poluzowały się połączenia na stykach. Prawidlowo wykonana instalacja 220V nie moze miec stykow, tylko polaczenia skrecane. Dodatkowo powinno ono byc odizolowane materialem niepalnym od innych elementow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepciak Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Jestem elektrykiem z wieloletnią praktyką w tym przy naprawach i modernizacjach przyczep oraz samochodów i zapewniam, że wiem o czym piszę. Od kilku lat w Polsce i Europie nie ma już w sieci napięcia 220V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greyg Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Od kilku lat w Polsce i Europie nie ma już w sieci napięcia 220V. Jak i malo kiedy jest 230V w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.