Skocz do zawartości

Koło zapasowe do Knaus Sudwind


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zamierzam zaopatrzyć się w koło zapasowe do swojej budki, w końcu oponki mają już 3 lata (budka też), więc wypada o tym pomyśleć. 

Felgi mam aluminiowe. Czy ktoś orientuje się, gdzie można kupić takie ładne koła zapasowe? Wiem, że w serwisie - cena pewnie mnie zaskoczy ;D. 

Wolałbym aby zapas też był na aluminiowej feldze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, PLopaPL napisał:

Wolałbym aby zapas też był na aluminiowej feldze

Co przemawia za tym, że zapas musi być na aluminiowej?

Ja też mam aluminiowe na osi i kupiłem na zapas stalową felgę. Pasuje, tylko kpl. śrub musi być pod stalówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapas na alu ma rację bytu - przy tym samym rozmiarze i typie opony można sobie rotować koła z zapasem.

Z tym kompletm śrub pod stalówkę czy pod alu, to nie tyle z góry zależy jak felga, a od konkretnej felgi, tzn. pod jaki łeb (kula vs stożek) ma podtoczenia, i czy śruba ma właściwą długość, żeby móc pewnie przykręcić felgę , ale też czy nie jest za długa, żeby nie haczyła o elementy hamulca.

 Jak już będzie dobrana felga, trzeba zobaczyć, bo różnie bywa. Fabryczne felgi do samochodów i przyczep, czy to stal, czy alu, zwykle maja podtoczenia pod ten sam rodzaj śruby (żeby nie trzeba było zmieniać śrub) i taką grubość, że oryginalne śruby spoko starczają. Część felg akcesoryjnych - też ma zagłębienia pod kulę, chociaż akcesoryjne alusy zwykle kojarzą się ze stożkami, długość śruby jednak trzeba zawsze sprawdzić. 

Będzie felga, trzeba sprawdzić gniazda na śruby, i koniecznie też zerknąć czy długość śrub w każdym przypadku pozwoli na pewne i bezkolizyjne  przykręcenie felgi aluminiowej i stalowej. Za długa śruba (a często ta od akcesoryjnych alusów będzie dłuższa, bo felga jest grubsza) potrafi przechodzić na wylot przez piastę/bęben i haczyć o elementy hamulca (nawet jeśli łeb pasuje). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, w79 napisał:

Kupowałem zapasowke w Procampie. Stalowa felga 200e

Masz jakieś foto i dane tej felgi?

Z tego zapasu nawet Niemcy bekę mają, że Knaus za felgi o wartości rynkowej 30-40E bierze 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin T napisał:

Masz jakieś foto i dane tej felgi?

Z tego zapasu nawet Niemcy bekę mają, że Knaus za felgi o wartości rynkowej 30-40E bierze 200.

Jutro zrobię, jak będę wyciągał z bagażnika  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2021 o 19:33, Marcin T napisał:

Masz jakieś foto i dane tej felgi?

Z tego zapasu nawet Niemcy bekę mają, że Knaus za felgi o wartości rynkowej 30-40E bierze 200.

Dlatego najchętniej coś bym dopasował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem producenta i rozmiar felgi na osi przyczepy i taką znalazłem w necie (stalowa14' za 282 zł z przesyłką za pobraniem). Do tego znalazłem na oponeo taką samą oponę, jaka mam fabrycznie (jest nawet o rok młodsza) za 219 zł z przesyłką za pobraniem. Całość 501 zł plus wulkanizator.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PLopaPL napisał:

Na moich felgach jest napisane 6j15h2 et30.

6j oznacza, że szerokość felgi to 6 cali. 15 to wielkość felgi w calach H2 to przekrój felgi, a ET to odstęp od kołnierza. 

Godzinę temu, PLopaPL napisał:

niestety nie mogę znaleść takiej felgi Alu ani stalowej

Dla Ciebie istotne jest to że felga ma szerokość 6 cali, średnicę 15 cali oraz rozstaw śrub 5x112, ET30 (ale minimalnie inne nie będzie stanowić problemu), a otwór centalny musi być większy niż kapturek na bębnie. No i najważniejszy parametr to nośność. Czyli felga powinna mieć nośność większą niż połowa DMC Twojej przyczepy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jacek00 napisał:

6j oznacza, że szerokość felgi to 6 cali. 15 to wielkość felgi w calach H2 to przekrój felgi, a ET to odstęp od kołnierza. 

Dla Ciebie istotne jest to że felga ma szerokość 6 cali, średnicę 15 cali oraz rozstaw śrub 5x112, ET30 (ale minimalnie inne nie będzie stanowić problemu), a otwór centalny musi być większy niż kapturek na bębnie. No i najważniejszy parametr to nośność. Czyli felga powinna mieć nośność większą niż połowa DMC Twojej przyczepy. 

 

Czyli nośność 950 kg. Jeżeli zapas bedzie stalowy, to muszę mieć drugi komplet śrub?

 

11 godzin temu, bw81 napisał:

pytałeś w Center Campie?

na stronie nie mają w ofercie takiej felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.