Skocz do zawartości

wycena movera


MaKia

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Weź z montażem , jeżeli to sprzedawca z alledrogo o którym myślę to robią też montaż i wtedy wszystko wiadomo że działa. Wycena to rzecz indywidualna jednemu 50% ceny nowego to drogo a innemu to tanio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2021 o 00:58, MaKia napisał:

Witam, czy możecie mi doradzić czy ten mover jest godny uwagi? Model Truma Carver. Na co zwracać uwagę przy zakupie używki? Dzięki za odpowiedź :)

obraz.png.ac17a1ff1f7ab78700a8d802bdf1cc3f.png

Ja już widzę, że jakiś cymbał uciął kable od silnika - zwórć uwagę, że z lewej strony jest dużo więcj kabla niż z prawej strony. Absolutnie jest to zakazane i opisuje to każda instrukcja.
Z ciekawości ile ktoś sobie krzyczy za ten staroć? IMO nie warto pchać się w używki niewiadomego pochodzenia - do tego dojdą ukryte koszty jak chociażby kupno samych nowych śrub, jakiś kabli, peszli, uchwytów, śrubeczek, wyłącznika centralnego, bezpiecznika z oprawką itd - w nowym to wszystko masz w komplecie. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Ja mam taki mover. W stosunku do tego że zdjęcia, to mój wizualnie jest mega zajechany, ale mimo wszystko działa i pomaga ? Trochę brakuje mi w nim miękkiego startu. Po za tym daje sobie radę z przyczepką 1600kg. Zwróć uwagę na rolki czy nie są wytarte z tego czarnego szorstkiego czegoś czym powinny być oklejone, bo niejednokrotnie widziałem, że to jest ból tego sprzętu. Z resztą u mnie też tak było. Przy montażu rolka powinna być zgodnie z instrukcją 20mm od koła, ale wtedy się czasem ślizga w miękkim terenie na mokrej oponie. Podobno ludziska montują na 15mm i jest zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/5/2021 at 10:14 AM, jacek00 said:

Ja już widzę, że jakiś cymbał uciął kable od silnika - zwórć uwagę, że z lewej strony jest dużo więcj kabla niż z prawej strony. Absolutnie jest to zakazane i opisuje to każda instrukcja.
Z ciekawości ile ktoś sobie krzyczy za ten staroć? IMO nie warto pchać się w używki niewiadomego pochodzenia - do tego dojdą ukryte koszty jak chociażby kupno samych nowych śrub, jakiś kabli, peszli, uchwytów, śrubeczek, wyłącznika centralnego, bezpiecznika z oprawką itd - w nowym to wszystko masz w komplecie. 

Pojechal Pan Jacek po bandzie z tym cymbalem buahaha. Powiem z wlasnego doswiadczenia, bo mam sporo wiedzy o napedach i przyczepach. Tak uciete kable sa zawsze na zyczenie klienta, ktory nie lubi miec duzo przewodow pod lozkiem. Powiem wiecej - spotkalem sie z prawie setka tak zrobionych napedow i o dziwo wszystkie dzialaly ok i nie bylo roznicy w pracy napedu. Siejesz niepotrzebny zamet takim wpisem. Teoria z instrukcji, a praktyka nie zawsze ida w parze. Niech Pan Jacek sie pochwali, ile napedow zalozyl lub ile przyczep z napedami mial, wtedy mozemy pogadac. Mialem mnostwo tych Carverow - prosty naped i czesci od groma, ale tu na forum wszyscy sie spinaja nad Obelinkiem. Chyba inny naped tu nie istnieje.

 

Miikii83 trafnie pisze, ze instrukcja wskazuje odstep 20mm, a na zrobionym 15mm chodzi lepiej. Co na to instrukcja Panie Jacku? Sami robilismy podobnie w moverze z automatycznym dociskiem i problem slizgania zniknal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2021 o 20:21, Gibbon spod lasu napisał:

Pojechal Pan Jacek po bandzie z tym cymbalem buahaha.

Czyżbyś to Ty byl tym "mirkiem handlarzem" sprzedającym ten mover, że tak to Cię ubodło? ?

Cytat

Powiem z wlasnego doswiadczenia, bo mam sporo wiedzy o napedach i przyczepach. Tak uciete kable sa zawsze na zyczenie klienta, ktory nie lubi miec duzo przewodow pod lozkiem.

Tak kable są ucięte na życzenie klienta, bo klient to w ogóle ma pojęcie o tych kablach i się na nich zna :lol:Przecież to co piszesz to absurd do kwadratu. Gdybys te movery montował to wiedziałbyś, że kable można ładnie schować, że praktycznie w niczym nie przeszkadzają. No ale jak się montuje coś byle jak, kable się wali luzem pod łóżkiem to nie dziwie się, że klient chce aby je uciąć a monter ucina bo wie lepiej niż producent danego sprzętu, który mówi aby tego nie robić 

 Jak se klient zażyczy abyś mu uszczelnił budę sylikonem to pewnie też to pośpiesznie byś zrobił? 

Cytat

Powiem wiecej - spotkalem sie z prawie setka tak zrobionych napedow i o dziwo wszystkie dzialaly ok i nie bylo roznicy w pracy napedu.

Hmm a skąd wiesz, że wszystkie działały ok? Byłeś przy ich każdorazowym odpaleniu, dzwoniłeś do swoich klientów, pytałeś co i jak czy może robiłeś jakieś badania?  Mover oczywiście będzie działał na takim skróconym kablu, ale np jeden silnik może kręcić się szybciej i wtedy przyczepa będzie delikatnie skręcać. Oczywiście dla więskzosci ludzi to może nie być problemem, ba nawet część może tego nie zauważyć i będzie myślała że jest ok.

Może w 90% przypadków nie będzie różnicy jak napisałeś, bo w 90% przypadków prąd pobierany przez mover to około 20A. Ale movery mogą też tego prądu poboerać zdecydowanie więcej - np 100A a i są takie co pobierają 150A. Skąd wiesz jak się wtedy zachowa taki mover? No i skoro twierdzisz, że nie ma różnicy to w jakim celu producenci kategorycznie zabraniają skracania kabli? 

 

Cytat

Teoria z instrukcji, a praktyka nie zawsze ida w parze.

Pewnie, co tam instrukcja, co tam producenci. Oni się nie znają i nie wiedzą co piszą. A w ogóle na co komu instrukcja. Po co montować kable o odpowiednim przekroju i odpowiedniej długości. Może lepiej w ogóle je zastąpić takimi 1,5 mm2? Przecież będzie je łatwiej schować i przeciągnąć a i klient będzie zadowolony. Po co hebel, w ofercie go nie ma bo pewnie jest niepotrzebny. Po co bezpiecznik, w ofercie go nie ma bo pewnie niepotrzebny. Po co nowe śruby o odpowiedniej twardości jak można dać stare z demontażu ?‍♂️

Cytat

Niech Pan Jacek sie pochwali, ile napedow zalozyl lub ile przyczep z napedami mial, wtedy mozemy pogadac.

A co za różnica czy miałem 3 przyczepy czy 5? Co za różnica czy montowałem osobiście 1 mover, 5 czy 50? Myślisz, że jak będę montował mover kolejny raz, albo kolejny raz komuś będę pomagał to będę szedł na skróty jak Ty? No nie, zrobię to dokładnie tak samo jak robiłem poprzednio. 

Cytat

Mialem mnostwo tych Carverow - prosty naped i czesci od groma, ale tu na forum wszyscy sie spinaja nad Obelinkiem. Chyba inny naped tu nie istnieje.

Nikt się nad niczym nie spina. Ale jeśli ktoś ma kupić stary i zużyty mover zdemontowany z 30 letniej przyczepy, a może kupić nowy za niewiele drożej to chyba odpowiedź jest oczywista. Po co pchać się w staroć niewiadomego pochodzenia? 

I co wg Ciebie jest złego w tym Obelinku? Skoro tak się znasz na tych moverach, żeby na nich zjadłeś to zaraz tutaj pewnie napiszesz coś na ich temat ;)

Cytat

Miikii83 trafnie pisze, ze instrukcja wskazuje odstep 20mm, a na zrobionym 15mm chodzi lepiej. Co na to instrukcja Panie Jacku? Sami robilismy podobnie w moverze z automatycznym dociskiem i problem slizgania zniknal.

Co na to instrukcja? Instrukcja tyczy się nowego sprzętu a nie kilkudziesięcioletniego ze zużytymi rolkami. W nowym sprzęcie się nic nie ślizga, więc nie wiem o jakim ślizganiu w ogóle mowa.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, jacek00 said:

Czyżbyś to Ty byl tym "mirkiem handlarzem" sprzedającym ten mover, że tak to Cię ubodło? ?

Tak kable są ucięte na życzenie klienta, bo klient to w ogóle ma pojęcie o tych kablach i się na nich zna :lol:Przecież to co piszesz to absurd do kwadratu. Gdybys te movery montował to wiedziałbyś, że kable można ładnie schować, że praktycznie w niczym nie przeszkadzają. No ale jak się montuje coś byle jak, kable się wali luzem pod łóżkiem to nie dziwie się, że klient chce aby je uciąć a monter ucina bo wie lepiej niż producent danego sprzętu, który mówi aby tego nie robić 

 Jak se klient zażyczy abyś mu uszczelnił budę sylikonem to pewnie też to pośpiesznie byś zrobił? 

Hmm a skąd wiesz, że wszystkie działały ok? Byłeś przy ich każdorazowym odpaleniu, dzwoniłeś do swoich klientów, pytałeś co i jak czy może robiłeś jakieś badania?  Mover oczywiście będzie działał na takim skróconym kablu, ale np jeden silnik może kręcić się szybciej i wtedy przyczepa będzie delikatnie skręcać. Oczywiście dla więskzosci ludzi to może nie być problemem, ba nawet część może tego nie zauważyć i będzie myślała że jest ok.

Może w 90% przypadków nie będzie różnicy jak napisałeś, bo w 90% przypadków prąd pobierany przez mover to około 20A. Ale movery mogą też tego prądu poboerać zdecydowanie więcej - np 100A a i są takie co pobierają 150A. Skąd wiesz jak się wtedy zachowa taki mover? No i skoro twierdzisz, że nie ma różnicy to w jakim celu producenci kategorycznie zabraniają skracania kabli? 

 

Pewnie, co tam instrukcja, co tam producenci. Oni się nie znają i nie wiedzą co piszą. A w ogóle na co komu instrukcja. Po co montować kable o odpowiednim przekroju i odpowiedniej długości. Może lepiej w ogóle je zastąpić takimi 1,5 mm2? Przecież będzie je łatwiej schować i przeciągnąć a i klient będzie zadowolony. Po co hebel, w ofercie go nie ma bo pewnie jest niepotrzebny. Po co bezpiecznik, w ofercie go nie ma bo pewnie niepotrzebny. Po co nowe śruby o odpowiedniej twardości jak można dać stare z demontażu ?‍♂️

A co za różnica czy miałem 3 przyczepy czy 5? Co za różnica czy montowałem osobiście 1 mover, 5 czy 50? Myślisz, że jak będę montował mover kolejny raz, albo kolejny raz komuś będę pomagał to będę szedł na skróty jak Ty? No nie, zrobię to dokładnie tak samo jak robiłem poprzednio. 

Nikt się nad niczym nie spina. Ale jeśli ktoś ma kupić stary i zużyty mover zdemontowany z 30 letniej przyczepy, a może kupić nowy za niewiele drożej to chyba odpowiedź jest oczywista. Po co pchać się w staroć niewiadomego pochodzenia? 

I co wg Ciebie jest złego w tym Obelinku? Skoro tak się znasz na tych moverach, żeby na nich zjadłeś to zaraz tutaj pewnie napiszesz coś na ich temat ;)

Co na to instrukcja? Instrukcja tyczy się nowego sprzętu a nie kilkudziesięcioletniego ze zużytymi rolkami. W nowym sprzęcie się nic nie ślizga, więc nie wiem o jakim ślizganiu w ogóle mowa.

Nic mnie Jacku Januszu nie ubodlo, bo malo widac wiesz o napedach. Mirkiem tez nie jestem buahaha. To powiedz mi ile masz straty pradu na takim skroceniu kabla powiedzmy o 50cm? Mierzyles to jakos? Powiem Ci tak - sporo dzialamy na moverach z najwyzszej polki. Mowie tu o napedach w kwotach 10tys + i wszystko chodzi bez problemu. Jak widac, ten wg Ciebie kilkudziesiecioletni Carver nie ma prawa dzialac skoro ma skrocony kabel. Aroganckimi wpisami chcesz zdobyc poglos na forum. Zdajesz sobie sprawe ze przyczepa bardzo latwo moze zmienic tor jazdy? Lekki dolek czy przeszkoda i przyczepa zmieni delikatnie kierunek jazdy. Myslisz ze nie wiem jaki jest pobor pradu w napedach? Ja z glowy moge Ci powiedziec jakie sa lozyska w napedach i sekwencje programowania pilotow. Kto pisze o przewodzie 1.5mm2? Wysuwasz jakies teorie nie podparte praktyka i siejesz chaos. Podobnie jak temat naprawy zalanych przyczep poruszany na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gibbon spod lasu napisał:

Nic mnie Jacku Januszu nie ubodlo, bo malo widac wiesz o napedach. Mirkiem tez nie jestem buahaha. To powiedz mi ile masz straty pradu na takim skroceniu kabla powiedzmy o 50cm? Mierzyles to jakos? Powiem Ci tak - sporo dzialamy na moverach z najwyzszej polki. Mowie tu o napedach w kwotach 10tys + i wszystko chodzi bez problemu. Jak widac, ten wg Ciebie kilkudziesiecioletni Carver nie ma prawa dzialac skoro ma skrocony kabel. Aroganckimi wpisami chcesz zdobyc poglos na forum. Zdajesz sobie sprawe ze przyczepa bardzo latwo moze zmienic tor jazdy? Lekki dolek czy przeszkoda i przyczepa zmieni delikatnie kierunek jazdy. Myslisz ze nie wiem jaki jest pobor pradu w napedach? Ja z glowy moge Ci powiedziec jakie sa lozyska w napedach i sekwencje programowania pilotow. Kto pisze o przewodzie 1.5mm2?

No to jak z głowy wszystko umiesz podać itp to czekam na odpowiedź. W jakim celu producenci moverów w swoich instrukcjach zabraniają skracania kabli?

Cytat

Wysuwasz jakies teorie nie podparte praktyka i siejesz chaos.

Ja wysuwam teorie o skracaniu kabli? Przecież to są oficjalne zastrzeżenia producenta a nie moje. To ty wysunąłeś właśnie tezę, że instrukcja to teoria,  a nie praktyka swoje, czyli to Ty montujesz movery nie stosując się do instrukcji montażu a nie ja. 

Cytat

Podobnie jak temat naprawy zalanych przyczep poruszany na tym forum.

Ja coś pisałem o zalanych przyczepach? Udzielam się w kwestii ich napraw i co i jak? No ciekawie się robi :D

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gibbon s ... lasu, jacek00 - sporo sobie nawkładaliście. A prawda z kablami jest taka, że można je ucinać, byle przy obu silnikach były takiej samej długości (jedno z bardziej kategorycznych wymogów producenta). Jeżeli Gibonie tego nie przestrzegałeś - to masz u mnie jedynkę i nie chwal się więcej brakiem wiedzy i lekceważeniem zaleceń producenta.  Oba kable mogą iść pod podłogą a ten bliżej centralki  nie może być zwinięty w pętlę. Gdy kable nie tej samej długości przyczepa będzie skręcała.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ed napisał:

Gibbon s ... lasu, jacek00 - sporo sobie nawkładaliście. A prawda z kablami jest taka, że można je ucinać, byle przy obu silnikach były takiej samej długości (jedno z bardziej kategorycznych wymogów producenta).

Tak, o to dokładnie mi chodziło. Że nie można sobie skracać jednej strony kabli, a wiadomo, że po montażu movera z jednej strony kabli będzie zdecydowanie więcej. Dokładnie to widać na powyższym zdjęciu sprzedawanego movera 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba być elektrykiem , żeby wiedzieć jaki wpływ ma długość kabla na opór, a to z kolei na napięcie. Budowy i zasady działania silnika prądu stałego też uczyli na fizyce, więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Nie trzeba być elektrykiem , żeby wiedzieć jaki wpływ ma długość kabla na opór, a to z kolei na napięcie. Budowy i zasady działania silnika prądu stałego też uczyli na fizyce, więc...

No i zepsułeś zabawę ;) Prawo Ohma to chyba jeszcze nawet szkoła podstawowa ;) 

Dwa razy pytałem gibona w jakim celu producenci zakazują skracania przewodu tylko z jednej strony. Jedynie czego się dowiedziałem, to że "teoria swoje, a praktyka swoje" ;) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.