Skocz do zawartości

Volvo XC 60 jako holownik


Honzik07

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podpinam przyczepę to dostaję następujące informacje na wyswietlaczu:

1. Podpięta przyczepa, wyłączony BLIS

2. Podpięta przyczepa, wyłączony LKA

3. Podpięta przyczepa, wyłączony CTA

To tyle odnośnie komunikatów, które pojawiaja się po każdym uruchomieniu silnika z podpięta przyczepą.

Dodatkowo, same wyłączają się czujniki parkowania z tyłu, światło przeciwmgielne świeci tylko w przyczepie, a w samochodzie nie. System DTSC przechodzi w tryb jazdy z przyczepą TSA i jest w stanie ogarnąć lekkie wężykowanie. Jednak o tym informacji na desce nie ma żadnych (w instrukcji jest cały rozdział o tym). A że skrzynia przechodzi w tryb jazdy z przyczepą wiem od mechaników z serwisu i nie widzę powodu, żeby im nie wierzyć. Raz zrobiłem test i mając przyczepę na haku odpiąłem wtyczkę żeby "oszukać" system i samochod odczuwalnie inaczej rusza.

A gdyby przepalila się w przyczepie żarówka kierunkowskazu lub stopu, to też dostanę taką informację na wyświetlaczu. I to też działa, bo na próbę odpinałem żarówki. 

56 minut temu, Honzik07 napisał:

Też już szukałem info co on zmienia ale nic niema oprócz tego że musi być przy światłach lędowych żeby nie było błędu zarowki

Hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Musisz wiedzieć w jakiej kondycji jest Twoja skrzynia i na tej podstawie podjąć decyzję. Jeśli w czasie jazdy solo skrzynia działa prawidłowo to moim zdaniem spokojnie możesz targać przyczepę. Masz zapewne skrzynię TF-80SC. Mam taką samą w XC70 i nie mam obaw przed holowaniem przyczepy. To bardzo popularna skrzynia stosowana m. in. w Oplu, Peugeocie, Citroenie czy Alfie. Tu masz trochę informacji na temat tych skrzyń http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html

Z ciekawostek w poprzednim XC70 rozsypała mi się manualna skrzynia biegów zanim zdążyłem podpiąć do niego przyczepę

Wysłane z mojego XQ-AS52 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obdzwoniłem montażystów haków wszyscy jednogłośnie twierdzą że org. Moduł nic niema do pracy skrzyni firma montująca dodatkowe chłodnice potwierdziła wypowiedź kolegi wyżej że w tym aucie jest termostat oleju i nie wiele albo nic nie pomoże po waszych wypowiedziach i przeczytaniu wielu wątków jak ludzie ciągają automatami i jakie km robią  zapinam i jade 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Honzik07 napisał:

zapinam i jade 

Sluszna decyzja, oczywiscie zawsze moze sie cos zlego stac. Też mam obawy co do skrzyni kiedy ciagne cepe, ale mam wrazenie ze o ile nie szalejesz z nia na trasie, to i skrzynia nie powinna byc duzo bardziej obciazana. Co do modułu to tez 2 dobre serwisy mi mowily ze oryginalny modul Volvo nie zmienia sterowania skrzyni. Jaka jest prawda to nie wiem, natomiast termostat jak najbardziej zalatwia sprawe wentylatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Honzik07 napisał:

org. Moduł nic niema do pracy skrzyni

Rzuć jeszcze okiem na ten opis:

https://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-491010/2010/T6 AWD/Automatic

Nie ma nic na temat skrzyni biegów, ale jest info o stabilizacji toru jazdy - może być przydatne przy wężykowaniu, jeśli oczywiście działa zgodnie z założeniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem z awariami automatycznych skrzyń biegów w volvo jest taki, że o ile samo volvo chyba nawet nie zalecało wymiany oleju w skrzyni biegów, o tyle producent skrzyni Aisin już tak, i dla normalnej eksploatacji było to 60 000 km, a w warunkach trudnych już tylko 30 000 km.

Ja już zaliczyłem awarie automatu podczas holowania, co prawda nie w volvo,  i teraz podczas każdej wymiany oleju w silniku (raz w roku, 10-15 kkm) wymieniam statycznie  olej w automacie. Odkręcam korek w skrzyni biegów i około 1/3 oleju zleci, wypłukując ew. zanieczyszczenia. Kosztuje to niewiele czasu i pieniędzy, a można praktycznie na bieżąco kontrolować stan skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem z awariami automatycznych skrzyń biegów w volvo jest taki, że o ile samo volvo chyba nawet nie zalecało wymiany oleju w skrzyni biegów, o tyle producent skrzyni Aisin już tak, i dla normalnej eksploatacji było to 60 000 km, a w warunkach trudnych już tylko 30 000 km.
Ja już zaliczyłem awarie automatu podczas holowania, co prawda nie w volvo,  i teraz podczas każdej wymiany oleju w silniku (raz w roku, 10-15 kkm) wymieniam statycznie  olej w automacie. Odkręcam korek w skrzyni biegów i około 1/3 oleju zleci, wypłukując ew. zanieczyszczenia. Kosztuje to niewiele czasu i pieniędzy, a można praktycznie na bieżąco kontrolować stan skrzyni.
To lepiej kupić trochę więcej oleju i zrobić wymianę rotacyjną, jest pewność ,że cały olej wymieniony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciejek34 napisał:
1 godzinę temu, KlAn napisał:
Witam, problem z awariami automatycznych skrzyń biegów w volvo jest taki, że o ile samo volvo chyba nawet nie zalecało wymiany oleju w skrzyni biegów, o tyle producent skrzyni Aisin już tak, i dla normalnej eksploatacji było to 60 000 km, a w warunkach trudnych już tylko 30 000 km.
Ja już zaliczyłem awarie automatu podczas holowania, co prawda nie w volvo,  i teraz podczas każdej wymiany oleju w silniku (raz w roku, 10-15 kkm) wymieniam statycznie  olej w automacie. Odkręcam korek w skrzyni biegów i około 1/3 oleju zleci, wypłukując ew. zanieczyszczenia. Kosztuje to niewiele czasu i pieniędzy, a można praktycznie na bieżąco kontrolować stan skrzyni.

To lepiej kupić trochę więcej oleju i zrobić wymianę rotacyjną, jest pewność ,że cały olej wymieniony

Może i lepiej, ale mi wystarczy pewność, że wymieniam 1/3 oleju raz do roku za 5% ceny wymiany dynamicznej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie częściowe wymiany są bez sensu. To jest tylko rozcieńczanie brudnego oleju świeżym.

To tak, jakby za każdym razem gdy kaseta w WC się wypełni, spuścić tylko 1/3 kota, dolać płynu, i znowu zlewać po 1/3 gdy się wypełni itd. Zawartość kasety nijak się nie zmieni "na lepsze" przez takie połowiczne zabiegi, i w końcu całość zacznie cuchnąć, że i płyn nie pomoże, co z tego, że tam po trochu jest dolewane "świeże"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.