Jump to content
ahaed

Peugeot 3008 2.0HDI

Recommended Posts

janm
W dniu 6.09.2021 o 20:26, Tomiy napisał:

Gadka. W Grecji rozmaiłem z użytkownikiem 3008 1,6HDi i nie wnosił zażaleń na prowadzenie. 5 osób i 460 fenda na haku. Jedynie, że na długich autostradowych podjazdach trzeba było ogrzewanie włączać aby schodzić silnik.

No i takich sytuacji chciałbym uniknąć , w moim wieku bez klimy nie ujadę ; dlatego chciałbym coś z ropyla ze względu na moment , trochę kucy na zapasie i żeby się zmieścić do 3500 z zestawem ; oczywiście skrzynia manual . Przypuszczam , że takie rzeczy to były w ERZE ale może koledzy praktycy coś wymyślą , mam czas do wiosny na zakup ciągnika . Budżet do 70 tyś .Wszelkie sugestie rozważę i z góry dziękuję .

Pozdrowionka z Alexy :hej:

20210909_160717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
8 godzin temu, janm napisał:

żeby się zmieścić do 3500

Jakie masz dmc budy? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
janm

Mam 1200 ale jestem w trakcie załatwiania formalności na 1350  i pewnie realnie coś koło tego się zakręci ( dołożony napęd , solar , akumulator 32kg ,bojler , sanki na koło , bagażnik na 2 rowery )

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
W dniu 6.09.2021 o 20:26, Tomiy napisał:

Gadka. W Grecji rozmaiłem z użytkownikiem 3008 1,6HDi i nie wnosił zażaleń na prowadzenie. 5 osób i 460 fenda na haku. Jedynie, że na długich autostradowych podjazdach trzeba było ogrzewanie włączać aby schodzić silnik.

Skąd on wiedział, że trzeba schłodzić silnik? O ile się nie mylę, to w 3008 sam samochód wyłącza klimę i włącza ogrzewanie w przypadku kiedy silnik się przegrzewa.  U mnie jest to samo, a wyszło to przy okazji awarii wentylatora chłodnicy, który zwyczajnie przestał się kręcić i silnik mi się przegrzewał i auto samo włączało ogrzewanjie. 

W takim C4 Picasso z tym samym silnikiem i z budą o DMC 1300 kg nigdy silnik się nie musiał chłodzić nawet w totalnych upałach i na długich podjazdach po autostradach. W C4P nie miałem wskaźnika temperatury nawet, więc monitorowałem przez apę - nigdy temperatura się nawet nie zbliżyła pod czerwone pole. Wiec nadal podtrzymuję to co pisałem - w sprawnym aucie, przy sprawnym układzie chłodzenia mie ma potrzeby robić czegokolwiek - silnik doskonale sam się schładza, a jak nie może to sam wyłącza klimę i włącza ogrzewanie, bo nowe auta mają zabezpieczenia na wypadek przegrzania.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomiy
36 minut temu, jacek00 napisał:

 silnik doskonale sam się schładza, a jak nie może to sam wyłącza klimę i włącza ogrzewanie, bo nowe auta mają zabezpieczenia na wypadek przegrzania.

Oj to zależny od auta. Klime owszem i w starej lagunie II wyłączy, ale ogrzewania już nie włączy, bo miałem manualną klime. Zobacz jak @voku pokazywał w chorwacji, że się grzeje. Zresztą ja wolę sam zareagować zwolnic i jechać z klimą, a nie czekać na czerwoną skalę. W obecnym aucie wystarczy lekko zwolnic (np z 90 na 84) i już spada temperatura. Jeszcze raz mowie ze to dotyczy tepm zew powyżej 35-40 stopni.

44 minuty temu, jacek00 napisał:

Skąd on wiedział, że trzeba schłodzić silnik?

Wiem ze miał chipa na 150 kucy i to może przyczyna

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
33 minuty temu, Tomiy napisał:

Oj to zależny od auta. Klime owszem i w starej lagunie II wyłączy, ale ogrzewania już nie włączy, bo miałem manualną klime.

Przy manualnej wiadomo, że nie włączy ogrzewania. Przy automacie owszem.

Cytat

Zobacz jak @voku pokazywał w chorwacji, że się grzeje.

Ale Voku sam z siebie włączał ogrzewanie, chyba na wszelki wypadek, bo auto samo się jakoś mocno nie grzało - raczej wszystko było w normie. 

Cytat

Zresztą ja wolę sam zareagować zwolnic i jechać z klimą, a nie czekać na czerwoną skalę.

Ogrzewanie się włączy jeszcze przed czerwoną skalą. Jak  Ci temperatura poleci na czerwoną skalę to auto wywali Ci Stop i każe zatrzymać samochód.

Jak napisałem - ja miałem teraz przygodę przez zepsuty wiatrak chłodnicy gdzie silnik mi się grzał. Przy sprawnym chłodzeniu żadne podjazdy nie są straszne, ani długie, ani strome. Nawet auto klimy nie wyłącza. Tylko warunkiem jest sprawny układ chłodzenia.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adasiuuu

Jakim holownikiem ciągam teraz to widać pod moim zdjęciem i powiem Wam, że jestem przemiło zaskoczony tym EAT8

Mnie się pięknie adaptuje jak zapinam budę i spalanie jest zadziwiająco niskie!

Jeździłem już różnymi konfiguracjami w tym sezonie i złego słowa nie powiem!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...