Skocz do zawartości

DMC przy zamawianiu, a przy rejestracji


marian36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam 2 pytania odnośnie DMC przyczep:

1. Powiedzmy, że przyczepa ma w standardzie DMC 1500, w konfiguratorze za niewielką dopłatą można podnieść do 1600 lub 1700kg. Mój samochód może ciągnąć wg homologacji 1650. Czy da się podczas zamawiania poprosić o takie właśnie DMC (skoro może być mniejsze oraz większe)? Jakby nie było, jest to 50kg ładowności do zyskania,

2. W konfiguratorze po większej dopłacie można zwiększyć DMC np. do 1800kg (większa dopłata zapewne wynika z wymuszonych zmian konstrukcyjnych, a nie tylko innych dokumentów). Mój tyle nie może, ale może w przyszłości bym zmienił auto na takie, które już może. Czy zatem można przy zamawianiu dopłacić do tych zmian konstrukcyjnych przygotowując przyczepę pod DMC 1800, ale na teraz dostać papiery na 1600 (1650)kg? Chodzi mi o odblokowanie możliwości podniesienia DMC przyczepy w przyszłości, gdy auto na to pozwoli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Cześć,
Mam 2 pytania odnośnie DMC przyczep:
1. Powiedzmy, że przyczepa ma w standardzie DMC 1500, w konfiguratorze za niewielką dopłatą można podnieść do 1600 lub 1700kg. Mój samochód może ciągnąć wg homologacji 1650. Czy da się podczas zamawiania poprosić o takie właśnie DMC (skoro może być mniejsze oraz większe)? Jakby nie było, jest to 50kg ładowności do zyskania,
2. W konfiguratorze po większej dopłacie można zwiększyć DMC np. do 1800kg (większa dopłata zapewne wynika z wymuszonych zmian konstrukcyjnych, a nie tylko innych dokumentów). Mój tyle nie może, ale może w przyszłości bym zmienił auto na takie, które już może. Czy zatem można przy zamawianiu dopłacić do tych zmian konstrukcyjnych przygotowując przyczepę pod DMC 1800, ale na teraz dostać papiery na 1600 (1650)kg? Chodzi mi o odblokowanie możliwości podniesienia DMC przyczepy w przyszłości, gdy auto na to pozwoli?


Spytaj u dealera. Każdy producent stosuje inne praktyki.

Ale jeśli standardowo jest to 1500 kg to zwiększenie DMC do 1600 kg też prawdopodobnie wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi, podobnie jak zmiana na 1800 kg. Musisz się dowiedzieć po prostu na ile jest homologowana daną oś. W moim przypadku standardowe DMC to było 1500 kg. Ja podniosłem DMC na 1600 kg, ale oś pozwala w przyszłości zwiększyć DMC do 1700 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te wartości podałem przykładowo (poza 1650 DMC dla mojego auta). Bardziej chodziło mi o zasadę, czy mając jakieś wartości w konfiguratorze mogę wybrać coś pośredniego i czy mogę dopłacić do większego DMC (wykonać te zmiany konstrukcyjne), ale w rzeczywistości DMC nie zmieniać, tylko otworzyć sobie taką możliwość w przyszłości (czyli jakby przygotować przyczepę pod przyszłą zmianę, ale teraz nie korzystać z tego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te wartości podałem przykładowo (poza 1650 DMC dla mojego auta). Bardziej chodziło mi o zasadę, czy mając jakieś wartości w konfiguratorze mogę wybrać coś pośredniego i czy mogę dopłacić do większego DMC (wykonać te zmiany konstrukcyjne), ale w rzeczywistości DMC nie zmieniać, tylko otworzyć sobie taką możliwość w przyszłości (czyli jakby przygotować przyczepę pod przyszłą zmianę, ale teraz nie korzystać z tego).
Dlatego napisałem abyś spytał u dealera bo prawdopodobnie można zrobić tak jak chcesz. Jak pisałem, w moim przypadku mam oś 1700 i DMC 1600. W Adrii miałem fabrycznie 1350 kg, które mogłem zmniejszac o 50 kg do 1250 kg.

Wszystko to kwestia homologacji danego modelu i tego jak przewidział to dany producent. Np może być tak, że jak zmienisz oś na taką z DMC 1800 to niemożliwe będzie zarejestrowanie takiej budy z DMC 1650 kg bo homologacja tego nie przewiduje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Hobby 495wfb miała DMC1500 kg  .Dopłaciłem do zmiany osi i otrzymałem możliwość zwiększenia do 1700 kg . W ostateczności zamówiłem DMC 1600 kg , bo tyle mi pozwala przelicznik 1,33.  Mam możliwość zmiany na 1700 kg.

Edytowane przez ZdzislawW (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ZdzislawW napisał:

 Hobby 495wfb miała DMC1500 kg  .Dopłaciłem do zmiany osi i otrzymałem możliwość zwiększenia do 1700 kg . W ostateczności zamówiłem DMC 1600 kg , bo tyle mi pozwala przelicznik 1,33.  Mam możliwość zmiany na 1700 kg.

O właśnie o coś takiego mi chodziło, a nawet o coś jeszcze bardziej absurdalnego na pierwszy rzut oka, czyli przykładowo zmiana osi (i czego tam jeszcze - opon, felg?), ale pozostawienie DMC 1500. Czyli patrząc na to z boku, ta zmiana osi by była zbędna, ale przyglądając się bliżej już jest inaczej, zmiana osi pozwala w przyszłości na podniesienie DMC jak znikną czynniki uniemożliwiające to teraz, np. będzie inny samochód.

Ps. Fantastyczny układ tej przyczepki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić, [mention=19021]jacek00[/mention] chyba zrobiłeś taki myk? Mocniejsza oś  i obniżyłeś dmc?
No pisałem o tym, że mam zmienioną oś na taką do 1700 kg i budę zarejestrowaną z DM 1600 kg. Ale z osią do 1700 kg nie mógłbym zarejestrować budy ze standardowym DMC 1500 kg. Po wymianie osi tylko 1600-1700 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

A tak nawiasem, to czy da się w jakiś szybki sposób dowiedzieć się jaka jest różnica między Hobby OnTour, DeLuxe, Excellent? Albo analogicznie Knauss Sport, Sport Silver Selection i Sudwind? Coś jak w katalogu samochodowym, jakieś zestawienie cech/wyposażenia, jakaś lista itp?

Bo różnice, to chyba nie tylko wyposażenie, gdyż wg konfiguratora wybierając niby to samo w obrębie kilku wersji, po pierwsze są duże różnice w cenie, a po drugie też są różnice w masie własnej. Na pewno nie chodzi o inne możliwości doposażenia, chociaż to też, ale różnice w cenie i masie muszą z czegoś wynikać. Tutaj Knauss jest świetnym przykładem, bo w kilku wersjach występuje ten sam układ, więc można się pobawić w konfigurowanie. No i właśnie jest finalnie niby to samo, a jednak waży i kosztuje inaczej ;)

Oglądałem katalogi, ale nie widzę żadnych zestawień pomiędzy poszczególnymi wersjami, stąd moje pytanie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.
A tak nawiasem, to czy da się w jakiś szybki sposób dowiedzieć się jaka jest różnica między Hobby OnTour, DeLuxe, Excellent? Albo analogicznie Knauss Sport, Sport Silver Selection i Sudwind? Coś jak w katalogu samochodowym, jakieś zestawienie cech/wyposażenia, jakaś lista itp?
Bo różnice, to chyba nie tylko wyposażenie, gdyż wg konfiguratora wybierając niby to samo w obrębie kilku wersji, po pierwsze są duże różnice w cenie, a po drugie też są różnice w masie własnej. Na pewno nie chodzi o inne możliwości doposażenia, chociaż to też, ale różnice w cenie i masie muszą z czegoś wynikać. Tutaj Knauss jest świetnym przykładem, bo w kilku wersjach występuje ten sam układ, więc można się pobawić w konfigurowanie. No i właśnie jest finalnie niby to samo, a jednak waży i kosztuje inaczej
Oglądałem katalogi, ale nie widzę żadnych zestawień pomiędzy poszczególnymi wersjami, stąd moje pytanie o co chodzi?
Sport to podstawowa wersja Knausa. Sport Silver Selection to wersja Sport dodatkowo wyposażona w jakieś ekstrasy i w lepszej cenie niż gdybyś sam wziął podstawowego Sporta i postanowił wyposażyć w to wszystko.

Sudwind to już półka albo dwie wyżej. Jest lepiej wykonany, ma lepsze meble, obicia, szafki, szuflady, materace itp. No i w związku z tym też waga rośnie. Z kolei Südwind 60 years, to podobnie jak w przypadku Sporta lepiej wyposażona wersja Sudwinda - jubileuszowa z jakimiś ekstrasami.

W Hobby będziesz mieć podobnie. OnTour to najniższa budżetowa półka. Deluxe poziom wyżej, Excellent jeszcze wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.07.2021 o 21:52, jacek00 napisał:

Dlatego napisałem abyś spytał u dealera bo prawdopodobnie można zrobić tak jak chcesz. Jak pisałem, w moim przypadku mam oś 1700 i DMC 1600. W Adrii miałem fabrycznie 1350 kg, które mogłem zmniejszac o 50 kg do 1250 kg.

Wszystko to kwestia homologacji danego modelu i tego jak przewidział to dany producent. Np może być tak, że jak zmienisz oś na taką z DMC 1800 to niemożliwe będzie zarejestrowanie takiej budy z DMC 1650 kg bo homologacja tego nie przewiduje

Nieprawda

Mialem przyczepę Hymer która w dowodzie rejestracyjnym miała dwie wartości czyli:

maksymalna masa całkowita 1500

dopuszczalna masa całkowita 1350

Mogłem, po uzyskaniu papierów homologacyjnych spokojnie zwiększyć DMC o 150 kg

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nieprawda

Mialem przyczepę Hymer która w dowodzie rejestracyjnym miała dwie wartości czyli:

maksymalna masa całkowita 1500

dopuszczalna masa całkowita 1350

Mogłem, po uzyskaniu papierów homologacyjnych spokojnie zwiększyć DMC o 150 kg

pozdrawiam

 

Ale co nieprawda? Że zmian możesz dokonywać tylko w zakresie homologacji danego pojazdu?

 

Przecież to właśnie napisałem, że zmian DMC można dokonywać tylko w zakresie homologowanych wartości, maks DMC znajduje się zawsze na tabliczce znamionowej. W Adrii miałem dwie wartości - aktualną i maksymalną, w Knausie mam tak samo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.