Skocz do zawartości

Kopie prąd jak pada deszcz


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem , kopnąć to koń może  Ale serio coś jest nie tak , a że słaby jestem elektryk  , to proszę fachowców o radę.

Sytuacja wygląda tak. Podłączyłem przyczepę do 230V kablem który dostałem przy jej kupnie. Ostatnio jak w niej grzebalem zauwazylem że gdy pada deszcz prąd pojawia sie na  metalowych częściach przyczepy. Wtyczka 230V jest zwykła ale podłączona w domu w pokoju nie narażona na deszcz.  Przewodu nie zabieram na wyjazdy. 

Kontrolka polaryzacji świeci gdy przewód z sieci jeat wpięty a  prąd jest wyłączony głównym bezpiecznikiem.

Natomiast nie świeci gdy główny bezpiecznik jest załączony i gdy prąd jest w przyczepie 

 

1 fotka - OFF 230V

2 forka - ON 230V

 

IMG_20210706_120708_1.jpg

IMG_20210706_120703.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, Maras napisał:

A ile żył ma kabel zasilający budę ?

3 żyły. 

Dodam że przewód dostałem bez wtyczki do gniazda 230V i zamontowałem ją sam. Możliwe że źle/odwrotnie podłączyłem  minus i uziemienie ?

 

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz połączenia. Ale nawet gdyby było ok to może się okazać ,że sam  przewód nie jest odpowiedni do stosowania na zewnątrz.

Na suchym będzie ok ale już na mokrym ze względu na jego otulinę będzie "kopał" A na szybko to może masz inny przewód aby sprawdzić na innym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach