Jump to content
Sign in to follow this  
robin

Kamper "NA FIRMĘ"

Recommended Posts

robin

Nie ,nie Panowie - to nie żarty ! W czasie zwiedzania stoisk z kamperami na targach w Brnie zaintrygowały mnie pisane na czerwono informacje ,że kupujac kampera mozna odliczyć VAT.Zacząłem wypytywac o szczegóły i co się okazało!!! Otóż każdy kamper który posiada tzw.garaż (bagaznik) jest traktowany jako samochód specjalny do przewozu towarów.A to z tego względu,że posiada przedział ładunkowy oddzielony od części biurowo-mieszkalnej oraz od kabiny kierowcy.Umożliwia to prowadzenie sprzedaży bezpośredniej oraz prowadzenie biura w którym prowadzi się rozmowy handlowe i przyjmuje interesantów.Przedstawiciel handlowy (szef firmy) ma gdzie spać i jeść.Może też wystawiać potrzebne dokumenty i np. drukować nizbędne instrukcje czy foldery reklamowe.Wyjątkową mozliwość daje użycie kampera na targach.Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal wystawienniczych.Daje to oszczędnosci idące w dziesiątki tysięcy zł.Zakup kampera na potrzeby działalności gospodarczej skutkuje możliwością odliczenia całego VAT-u i uzasadnia dokonywanie comiesiecznych odpisów amortyzacyjnych.No i oczywiście paliwo kupuje sie na f-rę ze wszystkimi z tego wynikającymi udogodnieniami.Do tego dochodzą koszty remontów ,przeglądów,ubezpieczeń,prkingów itp.opłat.

Tak jest w Czeskiej Republice.Tam ,podobnie jak u nas obowiązuje Prawo Unijne i żaden nawiedzony urzędnik nie może tego kwestionować.I tam też,podobnie jak w całym cywilizowanym swiecie prawo oparte jest na zasadzie , że - "co nie jest zabronione to jest po prostu dozwolone".I stąd wszystkie nowe zdobycze techniki znajdują natychmiest zastosowanie w życiu i to w sposób jak najbardziej legalny.A jak jest u nas? Sami wiecie.Niektóre urzędy celne nakładają na kampery podatek akcyzowy bo "uważają" , że kampery to nie samochody specjalne,gdyż "zasadniczo służą do przewozu osób".To jedyne "uzasadnienie" na jakie mogą się zdobyć.Przypomina mi to znane z wojska "chlebak - jak sama nazwa mówi służy do przenoszenia granatów".I nie chcą urzędnicy zauważyć istnienia dyrektywy unijnej 2001/116/WE z dnia 20.12.2001,ktorej załącznik definiuje kategorie pojazdów w tym i kamperów.No ale jest jak jest. Ale tylko u nas.

 

A u naszych sąsiadów :

 

pict0061rb6.jpg

 

pict0050pr3.jpg

 

pict0064uw5.jpg

 

pict0063xr2.jpg

 

pict0008ld2.jpg

 

Wypowiedzcie się Panowie na temat innych możliwości wykorzystania kamperów w działalności gospodarczej.W przypadku przyczep kempingowych sprawa jest już przesądzona.Tam nie ma problemu.

Co z KAMPERAMI !!!!! :pub::pub::lol::pub: Pozdrawiam - Robin :pub::pub::pub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
papał

Warunkiem pełnego odliczenia podatku vat od samochodów cięzarowych do 3,5t DMC jest zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdów stwierdzajace że dany pojazd spełnia okreslone w ustawie warunki.

Trzeba by zapytac przy okazji czy panowie ze SKP wystawią takie zaświadczenia na Campera.

Jesli nie to zostaje odliczenie 60% vatu przy zakupie campera i calosci vatu od kosztów eksploatacji BEZ PALIWA - paliwo brutto w koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ML
Witaj papał ! odpowiedż na twoje wądpliwosci jest tutaj:

http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik.html?subsection=podstawyprowadzeniafirmy&step=12a

Pozdrawiam - Robin :pub::pub:

Bardzo dobre wyjasnienie. Niestety w przypadku kamperów, to do odliczenia VAT wchodzi w rachube tylko punkt 7. W przypadku innych wymogów, to albo przeróbki będą zbyt drogie (wszystko musi być homologowane a i tak później może to już kampera nie przypominać :pub: ), albo nie da się zastosować. Nie wsponę o tym, że później nie łapie sie na prawo jazdy kat. B :lol: i w niektórych przypadkach trzeba zakładać tachografy :pub:

 

Pozdrowienia. :pub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
robin

Ja uważam ,a nie jestem w tym osamotniony,ze najbardziej istotny jest pkt.4 - gdyż bagaznik w kamperze (tzw. "garaż") zawsze jest konstrukcyjnie oddzielony od kabiny kierowcy.A nigdzie nie ma warunku "minimalnej ładowności".Jest tylko DMC.I nikogo nie interesuje jaki ładunek będzie wożony.Może to być odzież,wełna,wata itp. Cały TIR załadowany styropianem po "sufit" ma ładunek o masie ok.200kg.Tak ,że problem przekroczenia DMC to zupełnie inna sprawa i nie jest to przedmiotem naszych rozważań.Ktoś kto nie stwierdzi,że część ładunkowa jest konstrukcyjnie i trwale oddzielona od kabiny kierowcy ( w kamperze) przegra przed każdym sądem.Bo nie o rodzaj ładunku tu chodzi tylko o zastosowanie do np.przewożenia towaru.Nigdzie też nie jest napisane,że firma nie może kupić takiego pojazdu dla potrzeb ekip usługowych czy wykonawczych.Bo gdzie ci ludzie mają spać,przechowywać narzędzia czy odzież roboczą.We francji spotkałem firmę deratyzacyjną która poruszała się kamperem wraz z całym sprzętem.Wygrywali wszystkie przetargi po kolei bo byli najtańsi i najbardziej mobilni.A na jednym kempingu w Hiszpanii spotkałem firmę niemiecką która wykańczała apartamenty.Kilka miesięcy mieszkali w kamperze za 5 eur/dobę.No a przykład targów,imprez masowych,konferencji,prezentacji,zawodów sportowych,pracy przedstawicieli handlowych itp.Z analizy ekonomicznej i merytorycznej którą dysponuję wynika ,że koszt inwestycji (zakup kampera) zwróci się po dwóch latach.A jaka jest żywotność kampera to,jak wszyscy wiemy,nie mniej niż 10 lat.Czy to nie jest oczywiste? Pozdrawiam - Robin :pub::lol::pub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ML

Obawiam się, że pkt. 4 obali badanie stacji kontroli pojazdów, gdyz kabina kierowcy nie może mieć więcej niż jeden rząd siedzeń, a w przestrzeni ładunkowej nie można przewozić osób. W związku z tym musielibysmy "wyczyścić" przestrzeń pomiędzy kabina kierowcy a garażem w kamperze :lol: . Co do przewożenia ekip budowlanych, to nikt tego nie zabrania tyle, że w nasz fiskus ogranicza mocno odliczanie VAT. Mozna z tego wybrnąć np. w ten sposób, iż kupujesz kampera z przeznaczeniem na wynajem i wynajmujesz ekipie budowlanej, ale tu też jest haczyk, bo musisz im wystawiać faktury za najem po cenach rynkowych co zmusza do odprowadzania VAT. Poza tym musisz przy sprzedaży kamperka naliczyć i odprowadzić VAT :pub: Nie jest łatwo w tym kraju :pub: Moim zdaniem odliczanie VAT jest bardzo ryzykowne, więc trzeba tu stworzyć mocną dokumentację, zeby nie mieć później problemów podatkowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
papał
Ja uważam ,a nie jestem w tym osamotniony,ze najbardziej istotny jest pkt.4 - gdyż bagaznik w kamperze (tzw. "garaż") zawsze jest konstrukcyjnie oddzielony od kabiny kierowcy.:

 

Jeżeli diagnosta na tej podstawie wystawi zaswiadczenie(vat-1) to bez problemu odliczasz cały Vat.

Mysle ze są spore szanse na takie zaswiadczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...