Jump to content
Socale

Koledzy, mam różne numery i nie mogę nadal...

Recommended Posts

Kris051

Witam ponownie i ostatni raz bo myślałem że mi pomożecie a tu nic więc pisze dla przezornych , w porozumieniem z sprzedającą mi tą przyczepę zgłosiliśmy się na policję i przyczepa jest ok, zadzwoniliśmy do producenta przyczepy  jest ok takie ma numery i tak były nabite na ramę i na tabliczkę bo dla nich to końcówka numeru się liczy być może to tylko ten producent do którego dzwoniłem ale jest ok. czyli tylko pomyłka wpisania numeru z tabliczki a nie z ramy więc było zgłoszone do wydziału z prośbą o poprawienie numeru przy pomocy rzeczoznawcy  , i wydział powiedział że poprawi i będzie ok i idzie! idzie tylko trzeba trochę chcieć a nie słuchać żeby oddawać przyczepę  tylko wystarczy się dogadać a nie wszyscy chcą sprzedać i oszukać. więc wszystkim dziękuje i pozdrawiam nie było tematu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

@Kris051
Wiesz co - prawie nigdy tak nie pisze ale tym razem napisze choć może mod mnie za to przytnie
Rozwiązania z producentem Ci podpowiadano, podpowiadano tez inne, pytano  - olewałeś odsyłałeś do tego co mętnie pisałeś żeby czytać Cie dokładniej więc czego się fochasz ?
Powinieneś chyba fochać sie ale na siebie bo to w końcu kto do kogo miał się dostosowywać  -  forumowicze do Ciebie czy Ty do nich - kto potrzebował pomocy ?  
Przestań się fochać jak mały dzidziuś lub rozkapryszona nastolatka  - tak idea forum to wzajemna pomoc  - ale Ty nie dałeś tu jeszcze nic a wymagania masz pod sufi i tyle.

 

@Maras
Niekoniecznie Marku - ale dobrze że napisałeś to dorzućmy do tego wątku coś o rzeczoznawcach i diagnostach co komuś może kiedyś się przyda.

Być może to co kolega napisał z wiadomości od rzeczoznawcy  jest to realne ale moim zdaniem procedura jest rozpoczynana wyłącznie tam gdzie nastąpił błąd a rzeczoznawca praktycznie nie ma żadnej mocy prawnej  jest tylko opiniodawcą - to trochę tak jak niektórzy   ludzie  błędnie wypisują że przerejestrowania  towarowy na spec kempingowy należy podeprzeć opinią rzeczoznawcy.

Miałem tez taki temat co prawda nie z numerkami ale tez związany z błędem na pierwszym przeglądzie w PL  - dość trudny temat bo chodziło zwiększenie DMC  a do tego każda OSKP podchodzi jak małpa do jeża motywując to przepisem że możliwe tylko w przypadku zmiany konstrukcyjnej a ta z kolei rodzi konieczność homologacji i wiemy co to oznacza.
U mnie chodziło przywróceniem błędnej w 1-rej PL  do fabrycznej  DMC mojej starej budy - tu był powód inny niż niedopatrzenia i przyznam cwanie zrobiony bo odwracalnie :) 
Poprzedni właściciel  jak to Polak z ówczesnych czasów kombinator zaczep zmienił na do 750kg  - diagnosta klepnął DMC 750kg wiadomo dla czego - tylko ze wg mnie rozwiązanie oszczędności 100zł rocznie i bujanie się z DMC z ryzykiem mandatu gdy zważą nie miało sensu a o sytuacji w przypadku kolizji lub wypadku już nie wspomne. Więc  chciałem podnieść DMC do fabrycznego 860kg - i spoko  najpierw wszędzie była gadka że niemożliwe i możliwe tylko zmianą konstrukcyjna.
Zatem lepiej  było iść drogą właśnie prostowania omyłkowych danych - była zmiana  na zaczep mocniejszy czyli AKS-1300 i w sumie problemu to nie ma bo nie jest zmiana konstrukcyjna a wymiana elementu wymiennego np. z powodu zużycia.  Droga producenta nie miałem jak póśc wiadomo od 1978 do dziś to szło TE-TEC-LMC - nie sposób odnaleść dane fabryczne , miałem jesdynie stary folder z caravanmuseum.de ale to nie jest zaden wiażacy dokument
Miałem wszystkie kwity od tej przyczepy łącznie z holenderskim DR gdzie stało jak byk DMC 860kg i to właśnie było powodem mojego pytania do kolegi o uporządkowanie i podanie jakie ma kwity.
W opisywanym moim  temacie też przewinął się rzeczoznawca - ale to nie dawało żadnej mocy pokonania diagnosty a jedynie mizerna podpórkę w postaci opinii która diagnosta mógł ale nie musiał wziąć pod uwage.
Mój temat  był już praktycznie  dogadany - owszem trwało to trochę - ale stało się jak się stało stary smok wariat znalazł sobie nowa zajawkę w postaci zielonej puszki - moja budka poszła do ludzi o temacie DMC nabywca został wyczerpująco poinformowany co zrobił nie wiem

Z rzeczoznawcami gada się spoko za 3-4 stówy piszą opinię, z diagnostami już trudniej bo tu idą już absolutne konkrety i odpowiedzialność. Co nie znaczy ze diagnosta jest nieomylną wyrocznią  i nie popełnia pomyłek - zatem jeśli popełni musi być też procedura ich zgodnego z prawem skorygowania - szczegóły na pewno takich tematów są opisane na norcomie  a i WK oraz SKP też na pewno je znaja tylko moze sie nie chwala bo to niewygodne - być może że takie sprostowania można zrobić na OSKP - ale najpierw trzeba dowiedzieć się gdzie taka procedurę należy wystartować czy w WK czy na SKP.

Tak jak kiedyś pisałem chyba na CT - szlag mnie trafia jedynie na to że diagności bywają zachowawczy tak na wszelki wypadek ale  dzieje się to również z braku jasnych jednoznacznych  przepisów i dokumentów odniesienia umożliwiających  powiedzieć diagnoście tak lub nie - można poczytać na norcomie jak diagności na ten fakt psioczą.

Moja praca w pewnym sensie  jest zbliżona do pracy diagnostów też wykonuje badania wymagane prawnie  które np pozwalają DT na dopuszczenie do ruchu kotła czy turbiny w elektrowni albo np. dźwigu i  tez niejednokrotnie staje przed brakiem dokumentu odniesienia czy nieścisłą norma i trudno mi powiedzieć tak czy nie - jest wątpliwość sorry nie zaryzykuje że rozwali kocioł czy turbinę lub co gorsza zabije ludzi a uprawnienia mam personalnie na mnie   certyfikat wraz  z odpowiedzialnością karna jakby cos sie stało  i muszę w przypadku watpliwym czy niejednoznacznym  interpretować wynik mojego badania na negatywny - wiec dlatego  rozumiem diagnostów i zwykle pomimo nieraz konfliktu interesów zwykle potrafię się  z nimi dogadać

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...