Skocz do zawartości

Uszczelnienie listwy dachowej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem początkujący na Waszym forum ale dosyć pilnie poszukuje informacji na temat uszczelniania listew kątowych łączących dach ze ścianą.

Wiem, że tych wątków trochę było ale potrzebuje indywidualnych porad z Waszej strony

Przyczepka to TEC Caravans model 495 z 1979r. zakupiona dosyć tanio (teraz wiem dlaczego:P) i nie chciałbym się pchać w naprawy przewyższające wartość przyczepy :)

Po zakupie okazało się że tylna ściana mocno zaciekła i zabrałem się za odbudowę konstrukcji.

IMG_20210512_192051.thumb.jpg.52499feda819dc971101137307565d89.jpg

Teraz chciałbym zabrać się za przyczynę zaciekających narożników. 

Z waszego forum doczytałem że do uszczelnienia polecacie klej butylowy dekaseal 8936 wiec go zakupiłem. 
Pogoda dopisuje i chciałbym dzisiaj odkręcić listwy, oczyścić z resztek kleju i ponownie je zamocować na dekaseal.

Pod listwą kątową jest uszczelka, pytanie jak nakładać ten klej butylowy? Pod uszczelkę gumową? Po jednej kresce na dachu i ścianie a następnie docisnąć listwą wraz z uszczelką? + obtaczać śruby w kleju?

Listwa wygląda mniej więcej tak:

5297edf831db86d0772b733dc6f189dd.jpg.e84e30112f56521e2180291ae6a00a3d.jpg

 

Przy okazji chciałbym dopytać czym kleić styropian do poszycia aluminiowego?

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.05.2021 o 14:38, piterek napisał:

Wszystko już było wielokrotnie na forum, wystarczy poszukać.

Gdyby było to bym nie pytał. Dzięki za pomoc poradziłem sobie bez Twoich cennych rad. Z resztą widziałem, że głównie w ten sposób odpowiadasz na forum. Można usunąć.

Do dziś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jakim klejem kleić styropian do ściany. Każdy poleca coś innego. Jedni piankę inni klej poliuretanowy. Wiele linków podawanych kilka lat temu dzisiaj są nieaktualne.