Skocz do zawartości

Przegląd dyrektywy w sprawie praw jazdy - UE - można zgłosić własną propozycję


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

UE zbiera opinie mieszkańców Unii w związku z planowanym przeglądem dyrektyw w sprawie praw jazdy. Można spróbować zawalczyć o zwiększenie DMC na prawo jazdy kat. B. Im więcej osób zarejestruje się i napisze dwa słowa od siebie tym lepiej. 

Termin zgłaszania opinii: 21.05.2021

Nie wiem skąd biorę wiarę w to, że można jeszcze na coś wpłynąć w dzisiejszym świecie, ale może mnie jeszcze życie zaskoczy ;)

Podsyłam link: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12978-Przeglad-dyrektywy-w-sprawie-praw-jazdy_pl

Sądząc po dotychczasowych opiniach i komentarzach kat. B do 3,5 t najbardziej boli karawaningowców ;) Są już głosy z Norwegii, Danii i Niemiec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wiadomo, że boli karawaningowców magiczna bariera 3.5t, ale osobiście uważam iż jest ona wystarczająca. Zwróć uwagę na przeciętnego kierowcę z kat B, uważa on że nie ma różnicy w jeździe pomiędzy kompaktem a dużym kamperem czy też holując przyczepę. Fizyka jazdy jest zupełnie inna. Niejednokrotnie jadąc dużym kombi z długa przyczepą osiągamy długości zestawu rzędu kilkunastu metrów gdzie tir ma 17. Zaraz pewnie mnie wszyscy zjedzą na forum za takie myślenie. Ja nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań. Skoro ktoś z przyczepą przekracza 3.5t, a uważa że potrafi jeździć z przyczepa bardzo dobrze to zapraszam na b96. 4250 kg dmc powoli holować  więcej minimalnym kosztem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, Bartekzzz said:

Skoro ktoś z przyczepą przekracza 3.5t, a uważa że potrafi jeździć z przyczepa bardzo dobrze to zapraszam na b96. 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na prawo jazdy kategorii B, można prowadzić pojazd z DMC do 3,5 t wraz z przyczepką lekką o wadze do 750 kg. Czyli de facto zestaw ma maks. 4.250 kg. I biorąc pod uwagę to, co napisałeś nasuwa się pytanie: co jest łatwiejsze - prowadzenie auta z DMC 4.250 kg czy z DMC 3.500 kg wraz z przyczepką? 

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Slawka napisał:

 I biorąc pod uwagę to, co napisałeś nasuwa się pytanie: co jest łatwiejsze - prowadzenie auta z DMC 4.250 kg czy z DMC 3.500 kg wraz z przyczepką? 

Jest różnica pomiędzy przyczepa lekką a dwuosiowym kempingiem. Chyba nikt z tego forum nie jeździ kamperem z małą Wiola do 750kg czy też sprinterem z niewiadówką. W myśl b96 cały zestaw ma nie przekraczać 4250 i przyczepa w tym momencie może być większa niż 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zostawić jak jest, powyżej 3.5t kategoria C, problem jest tylko w opłatach, do pojazdów Kempingowych zlikwidować opłaty powyżej 3.5t traktować te pojazdy jak osobowe i będzie bezpiecznie i sprawiedliwie, przecież nikt kamperem czy przyczepą nie jedzie zarobkowo tylko na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Slawka napisał:

Akurat ja jeżdżę. Kamperem (Peugeot Boxer) z przyczepką do 750 kg.

No ok. Tylko tu dalej jest rozmowa o holowaniu  dużych przyczep czy też prowadzeniu dużych kamperów. 

19 minut temu, peja76 napisał:

Jak dla mnie zostawić jak jest, powyżej 3.5t kategoria C, problem jest tylko w opłatach, do pojazdów Kempingowych zlikwidować opłaty powyżej 3.5t traktować te pojazdy jak osobowe i będzie bezpiecznie i sprawiedliwie, przecież nikt kamperem czy przyczepą nie jedzie zarobkowo tylko na wakacje.

Tak zgadzam się z Tobą. Bo Bez przesady że za A1 mieszcząc się nawet w 3.5t płacisz jak za 40 tonowego tira

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę jakie półgłówki otrzymują prawo jazdy to lepiej aby cięższymi pojazdami i zestawami mogli poruszać się ci co więcej potrafią i muszą poświadczyć to zdaniem odpowiedniego egzaminu w tym psychotestami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Commander napisał:

Witam.

Ja jest za E dla każdej przyczepy! 

W pierwszej chwili się oburzyłem tym wpisem, ale po namyślę stwierdzam, że to nie było by złe. Gotów bym był zrobić E do B, jeśli bym musiał. I tak się zastanawiam nad B96 w niedalekiej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Commander napisał:

Witam.

Ja jest za E dla każdej przyczepy! 

Ew. Lekkie z samym b , natomiast przyczepa pod szybowiec też zbyt wiele nie waży, a parę metrów ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał:

Witam.

Ja jest za E dla każdej przyczepy! 

nie był by to głupi pomysł.

a jeśli nie to skoro na B można jeździć z przyczepą lekką to jednym z elementów egzaminu na B powinna być jazda z przyczepą.

Sam kurs na kat E też nie wszystko daje bo nie ma tam nic odnośnie bezpieczeństwa czy sposobu transportu i zabezpieczenia ładunków.

chyba że się coś zmieniło w ostatnim czasie, jak robiłem E lata temu to był tylko plac i jazda po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło że mnie nie zlinczowaliście.

Moje stanowisko jest wynikiem obserwacji życia społecznego pod marketami budowlanymi i sklepami meblowymi. 

To, że na kursie E nie ma obowiązku pokazania chociażby co to pas transportowy to też wielki skandal.

Najdalej 2 tygodnie temu pokazałem koledze, który ma Focusa kombi, na co sobie może pozwolić z przyczepką lekką. Miał tam chyba wpisane 550 kg, ale przyczepkę kupił na 750. Teraz siedzi i myśli co dalej .... 

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.