Skocz do zawartości

przyczepa cięższa zarejestrowana na lżejszą


Grzegorz9876

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Jestem nowy i przed kupnem przyczepy. Wypatrzyłem sobie fajną sztukę z 2014. Przyczepa jest na pewno cięższa (bo 6 - osobowa z klimą) ale zarejestrowana na 750kg.

Kusi mnie ta oferta bo przyczepa duża i fajna, a przede wszystkim nie muszę dorabiać prawa jazdy.

Sprzedający twierdzi, że tak można było zrobić kilka lat temu. Moje pytanie brzmi czy to legalne i czy w razie czego nie będzie z tym problemów w Polsce i za granicą. 

Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki, 

widziałem gdzieś wątek, w którym ktoś pisał, że kiedyś SAMy (nie wiem czy to dokładnie tak się nazywa- przerabiane przyczepy można było rejestrować na niższe DMC) ale nie mogłam go znaleźć. 

Co mogę zrobić wobec tego w tej sytuacji bo przyczepa spełnia moje wszystkie oczekiwania.

moje auto ma DMC ok 2400 i doczytałem się, że mogę na prawki B ciągnąć przyczepę gdzie skład nie przekracza 3500kg a w drugim miejscu 4250

Jestem całkiem zdezorientowany i nie wiem gdzie pytać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz9876 sprawa jest naprawdę prosta:
1. Przyczepa nie może ważyć więcej niż ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym i nie ma od tego wyjątków. Każde przekroczenie oznacza problem.

2. Jeśli masz auto o DMC 2400kg to na kategorię B możesz ciągnąć przyczepę max 1100kg, czyli suma DMC nie przekracza 3500kg. Każdy kilogram więcej oznacza kategorię B+E i Viatola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie i przepraszam za głupie pytania

dzisiaj byłem pooglądać tą przyczepę, gość mi pokazał wklejkę , nie tabliczkę z przodu, pod VINem było napisane 750. Nie dociekałem bo nawet nie wiedziałem o co zapytać. w domu zacząłem się nad tym zastanawiać, że przyczepa dość spora Steckerman (nie wiem jaki model z piętrowymi łóżkami i jednym małżeńskim) waży raczej więcej. Dowodu nie sprawdziłem, ale gdyby w dowodzie było faktycznie 750 to czy to jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może papiery są ze Steckermana a reszta to może być całkiem inna przyczepa.

Tabliczki , wklejki to żaden problem jest tego na Allegro do wyboru i koloru "spersonalizują" każde zamówienie :) 

750kg i przyczepa lekka = po to aby nie robić corocznych przeglądów na OSKP po to aby kolejny dociekliwy diagnosta nie wykrył wałku.  

Sam wklejałem foty tu na forum ofertę sprzedaży  Kanausa prawie nowego z papierami zarejestrowanym na "SAM" !!

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzegorz9876

Nie odnoszę się do "lewych" wpisów w DR przyczepy, ale opinie Kolegów powyżej nie wszystko wyczerpują.

W/g mojej wiedzy to fakt, że do DMC zestawu możesz ciągnąć 3500, czyli przyczepa hamowana 1100 DMC. Biorąc pod uwagę możliwość zrobienia szybko  prawo jazdy B96 (sam egzamin) możesz ciągnąć już  do 4250 DMC zestawu. Nie wiem jaki to holownik, ale jest jeszcze temat 1.33 większy holownik od przyczepy, to w Twoim przypadku 1804 DMC max przyczepy. Ponadto istotny jest wpis w Twoim DR holownika rubryka O.1 (to ograniczenie producenta do przyczepy hamowanej). Oczywiście przekraczając DMC 3500 łapiesz się Viatool , ale to są znikome relatywnie koszty, zwłaszcza jak holownik np. ma Euro 5. "F3" w DR to suma DMC holownika i DMC przyczepy max. (holowanej).

Mam nadzieję, ze coś nie pokopałem. Jest to trochę zakręcone, ale da się ogarnąć. Niekoniecznie B+E.

Jeszcze jedno. W pewnym zakresie wynikającym z homologacji (zwłaszcza osi/podwozia cepy) można legalnie  "skorygować" DMC przyczepy występując do producenta o zmianę DMC przyczepy. Później Wydział Komunikacji. Sam to robiłem, trochę droga zabawa, ale pełny legal, zwłaszcza przydaje się za granicą, gdzie np. w Austrii może ważenie drogo kosztować.

Edytowane przez bazyliszek wawelski
. (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, bazyliszek wawelski napisał:

"F3" w DR to suma DMC holownika i DMC przyczepy max. (holowanej).

Nieprawda. F3 to jest DMC zestawu a nie suma DMC pojazdu ciągnącego i DMC przyczepy. F3 może być sumą ale nie musi. F3 może być mniejsze niż suma, a czasami zdarza się, że jest i większe :D

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bazyliszek wawelski napisał:

@jacek00

O to mi chodziło. Suma  DMC holownika i DMC przyczepy max (oczywiście hamowanej, a nie jak napisałem holowanej) to nie to samo co DMC zestawu

Dzięki za doprecyzowanie.

Dobrego dnia.

Nie, to nie jest DMC zestawu. DMC zestawu to maksymalna waga zestawu po załadowaniu bagażami i osobami. A to jakąś możesz maksymalnie ciągnąć przyczepę wynika z O1 (pomijam aspekt 1/33, żeby już nie mieszać). 

Więc jeśli DMC nie jest sumą F2 i O1, a jest mniejsze (bardzo często tak bywa), to po podpięciu przyczepy o MMC z pola O1 taki zestaw będzie mieć mniejszą ładowność. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00

Szkoda prądu na tę dyskusję.  Problem z interpretacją występuje. Zwłaszcza w samochodach francuskich (Twój ma takie "korzenie"). Widziałem Twoją opinię tu na forum z przed paru lat i wiele zbliżonych. Zostaję przy swojej wersji.

Reasumując (kończąc wątek). Poniżej cytat, nie moja wykładnia.

"W obecnie wydawanych dowodach w pozycji F2 podana jest dmc samochodu, a w pozycji F3 – dopuszczalna masa zespołu pojazdów. Różnica między nimi to dmc przyczepy, którą wolno ciągnąć danym autem. Uwaga: wartość ta bywa wyższa od masy własnej auta, ale w naszym kraju nie można z tego skorzystać"

pismo_its_2004_0100_947.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.