Jump to content
zygmunt78

Burstner Belcanto i lekko pęknięta ściana tylna

Recommended Posts

zygmunt78

czesc, wczoraj zauważyłem lekkie pęknięcie pod oknem tylnym w mojej przyczepie. Mam nadzieję, że zdjęcie pokazuje problem.

pytanie, czym i jak to skleić aby było sucho no i w miarę ładnie ?

pozdrawiam

pekniecie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch
Posted (edited)

Cześć. Nie jesteś sam. U mnie również kilka dni temu też w Burstner ale Belcanto pęknięcie pojawiło się na ścianie przedniej. Pęknięcie pionowe mniej więcej po środku mniej więcej ta jak krawędź okna. Zakleiłem  na razie taśmą żeby nie podcieklo. Generalnie sposoby są chyba dwa. Dobry klei lub spawanie tylko trzeba wiedzieć jakie to tworzywo. Podejrzewam że PVC, ale może ktoś z kolegów wie i przerabiał ten temat. Ewentualnie wymiana ściany ale to pewnie powali cenowo.

20210502_192032.jpg

20210502_192048.jpg

Edited by Cimoch (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andross

Ja naprawiłem klejem isum  turbo. Klej potęga. Dostepny na allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch

Super. Dziękuję za info. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malinki
W dniu 2.05.2021 o 13:03, zygmunt78 napisał:

pytanie, czym i jak to skleić aby było sucho no i w miarę ładnie ?

Na szybko można jak koledzy radzą ale mi się wydaje że to jest wykonane z żywic. Jeśli będzie dalej pękać (a poprzez wycięty otwór na kratkę wentylacyjną jest znaczne osłabienie konstrukcji) to trzeba będzie zdemontować ścianę i od wewnątrz nałożyć grubszą warstwę żywicy ze wzmocnieniem siatką lub włóknem szklanym.

PS czy wymieniałeś uszczelnienie pod rączkami manewrowymi bo to słaby punkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch
Godzinę temu, Malinki napisał:

Na szybko można jak koledzy radzą ale mi się wydaje że to jest wykonane z żywic. Jeśli będzie dalej pękać (a poprzez wycięty otwór na kratkę wentylacyjną jest znaczne osłabienie konstrukcji) to trzeba będzie zdemontować ścianę i od wewnątrz nałożyć grubszą warstwę żywicy ze wzmocnieniem siatką lub włóknem szklanym.

PS czy wymieniałeś uszczelnienie pod rączkami manewrowymi bo to słaby punkt?

Prawie na pewno nie będzie to żywica. Byłoby to zbyt proste. Napisałem do producenta, myślę, że odpiszą. Stawiam na twarde PVC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zygmunt78
2 godziny temu, Malinki napisał:

PS czy wymieniałeś uszczelnienie pod rączkami manewrowymi bo to słaby punkt?

nie, czy możecie opisać jak się do tego zabrać ? odkręcam rączki manewrowe i co dalej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malinki
5 minut temu, zygmunt78 napisał:

nie, czy możecie opisać jak się do tego zabrać ? odkręcam rączki manewrowe i co dalej ?

Jeśli tak to masz porwane resztki cieniutkiej uszczelki które posłużą jako szablon. Nowe uszczelki musisz wyciąć z grubszej gumy np ok 1mm. (ostatecznie może być z dętki rowerowej)

Otwór wewnętrzny musi być mniejszy (żeby dobrze bazował bo ściąga przy dokręcaniu) a do krawędzi zewnętrznej musisz dołożyć kilka mm aby uszczelka wyłożyła się na zewnątrz. Po sprawdzeniu wykonania (próbnym montażu) posmaruj obie strony uszczelniaczem i dobrze dokręć. Na pewno będzie lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zygmunt78
10 godzin temu, Cimoch napisał:

Prawie na pewno nie będzie to żywica. Byłoby to zbyt proste. Napisałem do producenta, myślę, że odpiszą. Stawiam na twarde PVC.

No to czekam na odpowiedź, na razie zaklejone taśma 🙂 powiem szczerze że nie widzi mi się demontaż tylnej ściany zwłaszcza że sezon się zaczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch

Niestety producent nie wie o zgrozo z czego jest ta ściana, albo nie chce powiedzieć☹️ . Na razie próbuję dojść sam, mam kawałek z innego miejsca i pływa na powierzchni wody, a to wskazuje na PP lub PE. Jednak widać, że tworzywo jest pokryte czymś ala żelkot, a to może fałszować wynik. Jutro podjadę do gościa, który spawa plastiki i może coś pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch
Posted (edited)

Specjalista od tworzyw, który spawa takie tworzywa wskazał, że jest to ABS.  Idę w kierunku kleju SA 10-15 WHT. Dodatkowo wzmocnione z zewnątrz paskiem tworzywa w kolorze białym naklejonym tym samym klejem. U mnie to będzie w miarę ok wyglądało bo pękniecie jest po środku i w osi pionowej. Spawanie raczej nie wchodzi w grę ze względu na estetykę.

Edited by Cimoch (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch

No i się wziąłem za działanie. Po kolei:

- pęknięcia nawierciłem na końcach podobnie jak podczas naprawy szyb, aby dalej to już nie szło

- do klejenia użyłem kleju Acralock SA 1-15, w pierwszej kolejności skleiłem na styk

- dodatkowo do wzmocnienia płyty z ABS naklejane powierzchniowo

- na koniec delikatna fazka z kleju, żeby woda nie miała tam dostępu

Co ciekawe pod zewnętrznym poszyciem z tworzywa po całości pod spodem u mnie jest płyta aluminiowa. Płyta aluminiowa jest sklejona z zewnętrznym poszyciem czymś ala uszczelniacz butylowy, ale jakby bardziej gumowy.  Nie wiem jak ściana tylna wygląda, u mnie pęknięcia pojawiły się tylko na przedniej. Po wyjęciu okna, uszczelek itp. jest pewien, że to był ostatni moment kiedy wszystko było szczelna. Przy okazji wymieniam wszystkie uszczelnienia na przedniej ścianie. Przednia ściana ze względu na profil jest najbardziej narażona na tego typu problemy. Teraz jeszcze tylko nowa uszczelka okna i temat zamknięty. ma nadzieję, że ten plastik, który użyłem trochę zżółknie za jakiś czas, niestety bliższego koloru nie znalazłem.

20210512_105327.jpg

20210512_105322.jpg

20210512_105333.jpg

20210512_105352.jpg

20210512_175923.jpg

20210512_175954.jpg

20210512_180000.jpg

Edited by Cimoch (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zygmunt78

no szacun i inspiracja dla mnie - z ciekawości gdzie kupowałeś nowe uszczelki i do czego ? - okno jest oczywiste, ale czy cos jeszcze uszczelniałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cimoch

Nowa uszczelka okna. To jasne. Zakup na allegro pod hasłem uszczelka Polyplastic Dodatkowo demontaż i uszczelnienie listwy zawiasowej okna, pod nią jest tylko uszczelniacz butylowy. Podobnie listwa na łączeniu dachu ze ścianą przednią oraz listwa ozdobna nad nią. Tam również tylko butyl. Kolejna rzecz to uszczelnienie rączek, fabryczne uszczelki są bardzo cienkie i w zasadzie już ich nie było. Wyciąłem na wymiar nowe z gumy około 1 mm, tak jak któryś z kolegów opisał wyżej i złożyłem to razem z uszczelniaczem butylowym. Na przyszłość pozostały mi uszczelki pod listwami kątowymi na łączeniu dach/ściana boczna. Zamówiłem nowe w serwisie Burstnera. Zdjęcie jak wygląda rączka z nową z uszczelką poniżej. Śruby, które je mocują były już całe skorodowane, także na pewno nie było to szczelne w 100%.

20210513_151228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...