Skocz do zawartości

Nowe przyczepy kempingowe na rynku krajowym


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy zamysł. Ja bym celował w ludzi którzy na serwisach pracowali, bo takich z linii produkcyjnych czy technologów w PL może być ciężko. Chyba, że zagraniczny kierunek poszukiwań.

Technicznie temat nie jest skomplikowany iw zasadzie nie ma tu innowacji wielkich miedzy producentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gość z serwisu nie zaprojektuje, bo nie zna odpowiednich narzędzi, a jedynie doradzi jak zaprojektować. 

Sam bym był zainteresowany pomocą w projektowaniu, ale ze względu na brak doświadczenia w pojazdach kempingowych to by wyglądało jak "prowadził ślepy kulawego". Niemniej jednak nie niemożliwe.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dość entuzjastyczny - czyżby tylko zaskoczenie aktualnym popytem czy jakieś głębsze przemyślenia ?

Żeby budować od podstaw przyczepy kempingowe to kilka milionów to za mało. Jak chcesz dorównać technologii zachodnich producentów będących w posiadaniu ogromnego kapitału i odpowiednio wyrobionej marki ? Tam pojedyńcze maszyny do obróbki to miliony złotych. Miałem okazję zapoznać linię produkcyjną LMC i TEC .

Kosmos w stosunku do naszego ...Niewiadowa.

Na dużą skalę w Polsce - marnee-szanse.

Na rzemieślnictwo - cena musi być daleko odbiegająca od ogólnie przyjętych . W aktualnej sytuacji rynkowej "na już " pewnie potrzeba chwili rozruszałaby temat.

Ale od pomysłu dość odległa czasowo droga do realizacji.

Możesz nieco szerzej opisać zagadnienie ?

 

ps.filipert - może to i nie technologia kosmiczna produktu samego w sobie ale baza maszynowa to już jest Kosmos - zarówno w kwestiach możliwości technologicznych jak i cen zakupu/finansowania takich maszyn.

Może i jestem dość sceptyczny ale żeby osiągnąć pułap choćby zbliżony do produktu zachodniego to jest to prawie niemożliwe - a jeśli rzemieślnicza "rzeźba" to za bardzo nie widzę rynku na taki produkt ,który przecież jako nowy swoje musi kosztować.

W kraju jest sporo "przerabiaczy" i namiastka producentów wnętrz/przeróbek gotowych busów. Tam widać skalę problemu gdy pojazd bazowy to gotowiec.

Przyczepy - Tu wszystko od zera - od śrubki poprzez dyktę do samego końca.  Temat niełatwy.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Na dużą skalę w Polsce - marnee-szanse.

"nie da się w Polsce" - jak My Polacy lubimy to stwierdzenie :)

Projekt realizowany jest dla dużego inwestora i obowiązuje nas umowa poufności przez co nie mogę zdradzać szczegółów. Na ten moment robimy rozeznanie na rynku w kwestii specjalistów, z którymi moglibyśmy podjąć współpracę. Na początek nie chcemy budować nowej fabryki, ale zbudować prototypy w kooperacji z zewnętrznymi podmiotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darklostr - bez urazy ale powielasz stare hasła.."nie da się w Polsce"... ja też to przerabiałem.....NIE DA SIĘ !!!

 

Zobacz co aktualnie będzie się działo z firmami ,które zabudowują busy. To bandycki kraj "prawem" dorabianym po czasie.

Trzymam kciuki za pomysł ale jeśli mogę coś zasugerować to otwórzcie tą produkcję w jakimś normalnym kraju - np Słowacja albo Czechy.

To już nie jest problemem. Sam byłem na etapie wyprowadzki firmowej do Czech ale kwestie koncesyjne zablokowały mi to.

Skończyło się na zwolnieniu większości dobrych ludzi ,zamknięciu części działalności i pozyskaniu .....świętego spokoju od nękań betonu.

Poważnie  - rozważ kraje sąsiednie. Szczególnie Czechy ,gdzie w tym zakresie nie ma szajby akcyzowej. Nie wiesz czy nie pójdziecie dalej w pojazdy samojezdne a nie tylko przyczepy.  WTEDY ...DA SIĘ !

3mam kciuki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darklostr - bez urazy ale powielasz stare hasła.."nie da się w Polsce"... ja też to przerabiałem.....NIE DA SIĘ !!!
 
Zobacz co aktualnie będzie się działo z firmami ,które zabudowują busy. To bandycki kraj "prawem" dorabianym po czasie.
Trzymam kciuki za pomysł ale jeśli mogę coś zasugerować to otwórzcie tą produkcję w jakimś normalnym kraju - np Słowacja albo Czechy.
To już nie jest problemem. Sam byłem na etapie wyprowadzki firmowej do Czech ale kwestie koncesyjne zablokowały mi to.
Skończyło się na zwolnieniu większości dobrych ludzi ,zamknięciu części działalności i pozyskaniu .....świętego spokoju od nękań betonu.
Poważnie  - rozważ kraje sąsiednie. Szczególnie Czechy ,gdzie w tym zakresie nie ma szajby akcyzowej. Nie wiesz czy nie pójdziecie dalej w pojazdy samojezdne a nie tylko przyczepy.  WTEDY ...DA SIĘ !
3mam kciuki !
Musze przyznać, że gdybym miał na cokolwiek się takiego porywać to na pewno nie w Polsce. Zbyt duża inwestycja jak na warunki bylejakosci prawa i przepisów. Masz racje - przykład zmian w vanach oraz prawo jakie się stosuje. Kolejny przykład planowane zmiany w dopuszczeniach wagowych na prawo jazdy B. Dla elektryków 4250 dla spinowych po staremu 3500. Brak równości wobec prawa. Itp.

Na pewno stworzenie takiej firmy to świetne zajęcie. Od podstaw. Od zera.
Jestem pasjonatem i widzę lukę w tym i miejsce dla czegoś świeżego. Ba nawet powiem wiecej- byłbym zainteresowany pracą w takim przedsięwzięciu. Nie w projektowaniu, ale w sprzedaży, technicznym doradztwie itp.
Musze przyznać że to mi się podoba.

Jednakże jak wspomniałem same inwestycje cY produkcja - to duże ryzyko w Polsce w takich warunkach jak obecnie . Choć nie mówię że nie niemożliwe. Przeżyliśmy komunę. MIŚ ma 40 lat

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Wszystko się da, tylko trzeba chcieć

inna prawda jest taka że klienta docelowego szukać trzeba raczej za granicą,

mnie zastanawia inna kwestia :

macie swoje pomysły i szukacie osób i firm do ich realizacji ??

czy macie kapitał i chcecie wydać kilka milionów na realizację czyiś pomysłów ....

niezależnie od wersji - długa droga przed wami,

samego układu wnętrza jest sporo do wyboru i ciężko coś nowego odkryć, materiały z jakich są budowane przyczepy też sa już odkryte...

a uzyskanie pozwoleń na produkcję seryjną ......

 

 

 

Edytowane przez maniacs99 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.