Jump to content
dareknow

Felgi stalowe

Recommended Posts

peja76
1 minutę temu, Maras napisał:

Mamy foty  dwóch producentów bębnów wraz z osłonami piasty na których widzimy wytłoczony brand czyli logo producenta.

W Knausie mam bęben/oś AL-KO czyli bez kołnierza -tu mam TÜV  na setkę

W lawecie mam osie Knotta i taki bęben jaki pokazałem na foto czyli z kołnierzem  W  obydwu przypadkach felga "wisi " na śrubach . Jak już wyżej napisałem do tego kołnierza (na bębnie Knotta)  felga ma kilka mm . Czyli ten kołnierz nie jest do osadzenia felgi .

OK dzięki, w grudniu kupowałem nową lawetę na kołach 13" ta sama laweta występuje również na 10" ale tych nie chciałem bo mam nie miłe wspomnienia odnośnie tych kół, w rozmowie z sprzedawcą dowiedziałem się że na 13" nie dostaniesz tiv to 100km/h tylko na 10" i teraz tak przeglądając bębny zauważyłem w opisach że bęben na koła 10" ma kołnierz, ciekawi mnie jaki otwór centrujący ma felga 10" i czy faktycznie jest osadzona ciasno czy jest luz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
1 minutę temu, peja76 napisał:

OK dzięki, w grudniu kupowałem nową lawetę na kołach 13" ta sama laweta występuje również na 10" ale tych nie chciałem bo mam nie miłe wspomnienia odnośnie tych kół, w rozmowie z sprzedawcą dowiedziałem się że na 13" nie dostaniesz tiv to 100km/h tylko na 10" i teraz tak przeglądając bębny zauważyłem w opisach że bęben na koła 10" ma kołnierz, ciekawi mnie jaki otwór centrujący ma felga 10" i czy faktycznie jest osadzona ciasno czy jest luz.

A czym motywował swoje słowa ,że nie dostaniesz  TÜV jak będzie na 13"  

Kumpel ma  na 10" lawetę ,którą kupił w NL i na 99% też "wisi" na śrubach. 

Kupę lat wstecz  miałem lawetę na 13" i założyłem felgi 14" bo był większy wybór opon z indeksem "C" i ceny nawet niższe !   Nowe felgi  14"miały na 100% te samo ET  i przykręciłem je starymi śrubami i coś mi nie pasowało jak jechałem. Po pierwszej jeździe dokupiłem nowe śruby tam gdzie te nowe felgi i powiem Ci ,że już jazda była OK.    

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76
6 minut temu, Maras napisał:

A czym motywował swoje słowa ,że nie dostaniesz  TÜV jak będzie na 13"  

 

Laweta Gromex, motywował to tym że niżej środek ciężkości,100km/h przechodzi tylko na 10" aż się zdziwiłem. Teraz mi się przypomniało że kiedyś miałem NIESZCZĘSNĄ Steme na 10" i też miała tuv 100km/h, nie wiem jak inni producenci do tego podchodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Steme znam ,taka z czerwonymi bokami ma osie Knott-a ( nie pojedyńcze tylko zespawane razem )  ,felgi 10" i też "wisi" na śrubach :)

Co do wspomnianej wyżej lawety z NL to była/jest na osi AL-KO  czyli  bęben bez kołnierza.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76
44 minuty temu, Maras napisał:

Steme znam ,taka z czerwonymi bokami ma osie Knott-a ( nie pojedyńcze tylko zespawane razem )  ,felgi 10" i też "wisi" na śrubach :)

Co do wspomnianej wyżej lawety z NL to była/jest na osi AL-KO  czyli  bęben bez kołnierza.  

Ta Stema dziadostwo jakich mało, servis nie mógł opanować, opony po 20tyś do wymiany, boki zjechane środek ok, servis zbieżność ustawiał wymyślał i nic nie zrobili, na końcu moja wina bo powietrza nie pilnuję, niby jak mam to robić jak po przejechaniu 100km z 5atm zrobiło się 2.5atm jak wymieniłem wentyle na wysoko ciśnieniowe dopiero było ok, mina servisu bezcenna jak przyjechałem i że teraz trzyma ciśnienie i się opony nie ścierają,  co z tego że opony przestały się ścierać jak miała 5atm to była tak sztywna że jak jechało się po wertepach to jak bym wóz drabiniasty za sobą targał i po roku pękła :mlot:, ach ręce letą pewno zaraz 20lat minie a człowiek dalej dostaje gęsiej skóry jak o tym pomyśli. Przed Stemą miałem dwie uchylne Brenderup mocne lawety tylko drżały przy większej prędkości, ale jak zostały zastosowane pierścienie to przestały:D przez ostatnie 15 lat miałem  trzy sztuki aluminiowych Boro też dobre lawety, bardzo lekkie.

Nie ma co zakładaj pierścienie będzie ok;)

Edited by peja76 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

 

Co do samych wentyli . To wszystkie ,które znam te zakupione nowe lawety w NL wszystkie miały pozakładane metalowe wentyle !

Do Knausa instrukcja sugeruje większe lub porównywalne ciśnienie w oponach i nie zakładają metalowych wentyli ? Ciekawe czemu . W tym roku zmieniałem opony w budzie i zapomniałem aby założyć te skręcane :mlot:

 

Wentyl mam na myśli taki skręcany .  Bardzo podobne wizualnie są  też motocyklowe 

 

MS525AL METALOWY ZAWÓR SKRĘCANY DO FELG 4 szt Liczba sztuk 4 szt.

 

Ale też są zwykłe całe gumowe z nakładką metalową łudząco  podobne do skręcanych.

Zawór Wentyl TR414 CH chromowany REDATS do felg aluminiowych - 1 szt

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76
6 minut temu, Maras napisał:

 

 

 

MS525AL METALOWY ZAWÓR SKRĘCANY DO FELG 4 szt Liczba sztuk 4 szt.

 

 

Takie pozakładałem i było ok. pytałem wcześniej w serwisie jakie są wentyle w Stemie, wiesz co mi powiedzieli odpowiednie:mlot:

Takie też pozakładałem w kempingu  i lawetach bo już im nie wierze, niby w Hobby ma być 4.5atm a wentyle były zwykłe i w jednym kole po dwóch trasach z 4,5atm robiło się za każdym razem 3.5atm, teraz mam takie jak zapodałeś i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

@Maras to są takie? 
 

https://allegro.pl/oferta/ms525al-metalowy-zawor-skrecany-do-felg-4-szt-8727982544

Pobierz aplikację Allegro - najlepsze ceny, największy wybór, darmowe dostawy. https://allegro.pl/apka

 

będę wymieniał gumy w budzie to też bym te wysokociśnieniowe dał, tylko tu nie ma słowa o tym, że są wysokociśnieniowe, a jest że do alu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
10 minut temu, jacekzoo napisał:

@Maras to są takie? 
 

https://allegro.pl/oferta/ms525al-metalowy-zawor-skrecany-do-felg-4-szt-8727982544

Pobierz aplikację Allegro - najlepsze ceny, największy wybór, darmowe dostawy. https://allegro.pl/apka

 

będę wymieniał gumy w budzie to też bym te wysokociśnieniowe dał, tylko tu nie ma słowa o tym, że są wysokociśnieniowe, a jest że do alu

 

Można się pogubić bo wyżej napisałem ,że nawet do motocykli są podobne. 

Wolałbym podjechać osobiście do wulkanizatora będzie wiedział co się nadaje. 

Bardzo podobnie wygląda zakup śrub do felg . W sklepie z klamotami  do przyczep mieli kilka rodzajów śrub.

 

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13

Pokazujecie te wentyle tylko z zewnątrz. a czy to nie robi różnicy to co w środku, czyli sam zawór (wkład) tam wkręcany?

Na Allegro jest dużo wysokociśnieniowych, i raczej nie są to te skręcane.

Edited by Piotrekm13 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor887

Metalowe wentyle polecali kiedyś do aut jeżdżących w terenie. Te błyszczące nakładki na gumę to tylko efekt wizualny, więcej szkody jak pożytku. Łatwiej wyłamać zawór, jak gdzieś w piachu czy błocie przytrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
16 godzin temu, Maras napisał:

jak już wyżej napisałem do tego kołnierza (na bębnie Knotta)  felga ma kilka mm

Mam oś Alko i jest tak samo. Już gdzieś wrzucałem fotkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...