Jump to content
dareknow

Felgi stalowe

Recommended Posts

dareknow

W mojej przyczepie mam założone felgi 5,5J 4x100 ET30 14", pytanie czy mogę je wymienić na 13" ten sam rozmiar. A może ktoś wymieniał na jakieś aluminiowe z auta 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13

Był już podobny temat. Poszukaj.

Z felgami z auta może być problem z wytrzymałością. Zależnie od wagi auta/przyczepy ciężar się rozkłada na dwa koła zamiast na cztery.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dareknow
2 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Był już podobny temat. Poszukaj.

Z felgami z auta może być problem z wytrzymałością. Zależnie od wagi auta/przyczepy ciężar się rozkłada na dwa koła zamiast na cztery.

Tak myślałem z tymi felgami od auta że za mała wytrzymałość będzie a jeżeli chodzi o tematy to są ale w drugą strone czyli wymiana z 13" na 14" a ja chcę jak w temacie z 14" na 13"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Ale po co ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dareknow
9 minut temu, Jarosław69 napisał:

Ale po co ?

Miałem w tamtym roku przygodę w trasie i chciałbym wymienić felgi wraz z oponami wyrobione otwory na śruby i jedna opona lekko zniszczona do tego okazało się że sprzedawca wrzucił zapas niepasujący . Znajomy ma do oddania nowe felgi 13" o tych samych parametrach i tylko dokupić opony 99/98N 8PR ale jeżeli jet znacząca różnica w prowadzeniu budki pomiędzy 13" a 14" albo inne przeciwwskazania to zakupię 14"  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

13 - gorsza amortyzacja , gorzej z dostępnością opon.

14 - opon do wyboru do koloru , lepsza trakcja.

No i jeszcze kwestia profil/profil i jak to zmieni kąt ustawienia dyszla ppy względem auta/haka. ( poziom budki )

Share this post


Link to post
Share on other sites
dareknow
Posted (edited)
4 minuty temu, Jarosław69 napisał:

13 - gorsza amortyzacja , gorzej z dostępnością opon.

14 - opon do wyboru do koloru , lepsza trakcja.

No i jeszcze kwestia profil/profil i jak to zmieni kąt ustawienia dyszla ppy względem auta/haka. ( poziom budki )

Dziękuję za szybką odpowiedź. Tak więc koniec tematu trzeba zamówić felgi 14 i koniec. Jarku ale opony brać wzmacniane C i indeks nośności 99 750kg ?? buda ma 900kg co sądzicie o oponach Wandy czy lepiej zakupić inne 

Edited by dareknow (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69
Posted (edited)

Brak danych.

Jakie miałeś opony oryginalne  ?    / co przewiduje producent a nie poprzedni właściciel - bo to różnie bywa/   Profil , parametry ?

I jakie były ori felgi  /rozmiar/  w tym roczniku - tu też różnie bywa z 2-3 ciej ręki.

Jaka jest prawdziwa a nie papierowa waga załadowanej przyczepy - tu też różnie bywa .

Wtedy można coś doradzić .

Edited by Jarosław69
x (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jerrylin

Zakupiłem przyczepę na aluminiowych felgach 13", które nawet fajnie wyglądają. Po sprawdzeniu okazało się, że mają nośność 615 kg, co przy dmc przyczepy 1300 kg daje wartość zbyt niską. Wymieniam zatem na stalowe 14" w rozmiarze jak u Ciebie, czyli 5,5J 4x100 ET30, bo tak mam w danych technicznych przyczepy. Opon nie będę kupował wzmacnianych C bo rozmawiałem z fachowcem od opon i mi odradził, mówiąc, że wzmacniane opony C są zbyt twarde i nie potrzebne do przyczepy kempingowej (kwestia amortyzacji), lepiej kupić opony z indeksem nośności odpowiednim do dmc przyczepy (ewentualnie nieco wyższym), ale nie koniecznie wzmacniane - ja kupię z indeksem 94, albo 95. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
W dniu 6.04.2021 o 22:06, Jarosław69 napisał:

13 - gorsza amortyzacja , gorzej z dostępnością opon.

Chyba lepsza amortyzacja :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Bumerang nie ściemniaj ..  :-)

Mniejsze koło jest bardziej podatne na wyłapywanie dziur - średnica - matematyka nie kłamie.

Oczywistym jest założeniem ,że ten sam profil albo zbliżony. Bo jeśli ktoś zmieni  R13/80 na  R14/naleśniki to sprawą jest oczywistą ,że amortyzacji nie będzie wcale.

 

Mogę tylko powtórzyć jeszcze 2 ważne apsekty.

1/Dostępność danego rozmiaru

2/ Ewentualna zmiana wysokości i wypoziomowania zapiętej przyczepy.

Na mniejszych kółkach często jest tendencja ,że tył jest niżej jak przód a to zły układ.

Tu kolega sam musi to sprawdzić w połączeniu z holownikiem.

Jerrylin - co do C - to zapytaj fachowca czy jeździł z kampingiem czy tylko opowiada historyjki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
20 minut temu, Jarosław69 napisał:

Mniejsze koło jest bardziej podatne na wyłapywanie dziur - średnica - matematyka nie kłamie.

A kto mówił o zmniejszaniu średnicy? Mniejsza felga to wyższy profil opony i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69
3 godziny temu, BUMERANG napisał:

A kto mówił o zmniejszaniu średnicy? Mniejsza felga to wyższy profil opony i tyle.

Zastanów się nad tym co piszesz : /może to jakieś nieporozumienie słowne/

185/80 R14  -  daje 148 mm wysokoci  profila.

185/80 R13 - daje 148 mm wysokości profila.

Wysokość profilów ta sama jednak profil koła w 14 t-ce jest bardziej "płaski" więc lepiej wybiera nierówności. 

Kolega chce przejść z 13" na 14" - więc zmiana średnicy jest eweidentna.

 

"Mniejsza felga to wyższy profil opony" tego to całkiem nie rozumiem. Poproszę o szczegółowe wyjaśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdamH
W dniu 7.04.2021 o 01:33, jerrylin napisał:

. Opon nie będę kupował wzmacnianych C bo rozmawiałem z fachowcem od opon i mi odradził, mówiąc, że wzmacniane opony C są zbyt twarde i nie potrzebne do przyczepy kempingowej (kwestia amortyzacji), lepiej kupić opony z indeksem nośności odpowiednim do dmc przyczepy (ewentualnie nieco wyższym), ale nie koniecznie wzmacniane - ja kupię z indeksem 94, albo 95. 

To raczej nie fachowiec.  FENDT przy jednej osi zawsze stosuje gumy z indeksem C.   W dwuosiowym Dethleffsie miałem zwykłe gumy  - dwa x złapałem gumę , raz podwójnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
39 minut temu, Jarosław69 napisał:

"Mniejsza felga to wyższy profil opony" tego to całkiem nie rozumiem. Poproszę o szczegółowe wyjaśnienie.

To znaczy właśnie, że wraz ze zmniejszeniem średnicy felgi, zwiększasz profil opony i odwrotnie.

Zawsze tak robimy aby średnica koła pozostawała jak najbardziej bliska oryginałowi.

Np. taka gradacja

image.png.b8aa6eafa18003c795fc55cd9e15d748.png

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...