Skocz do zawartości

Czy Megane IV Combi 1,2 TCE 130 KM 2019r (manual) da radę z cepką Hobby 400 (2002r /878 kg MW) i 3-os rodzina


Grzegorz1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pomóżcie proszę bo trochę jestem zielony w  temacie. Posiadam holownik Renault Mégane IV Combi 1,2 TCE 130 KM 2019r (manual) przebieg 35k  i planuję zakup mojej pierwszej cepki Hobby 400 (2002r /878 kg MW). Co sądzicie o takim zestawie? Czy Meganka IV z tym silnikiem da radę (po płaskim i w górach)? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z podobnym zestawem?   Załączyłem wynik z towar.info 

Co o tym sądzicie?

Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Zrzut ekranu 2021-04-6 o 20.04.41.png

doc.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ile DMC ma przyczepa 1100? 1200?

Na zlocie ktoś przyciągnął przyczepę 1500 DMC Scenikiem z tym sinikiem. Mówił, że łatwo nie jest ale się jedzie, ale to inny kaliber 2,5m szeroka. Myślę ze da rade z taka przyczepą jaka podałeś - nie będzie demonem i każdą górkę poczuje, ale wjedzie i przejedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Commander napisał:

Cześć.

Takie auto mam mój wujek. Jest bardzo żwawe. Z przyczepą 1100 nie musisz się martwić.

Pozdrawiam.

Faktycznie w miarę żwawe jest. Ale myślisz, że w np. Alpach też da radę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz do wypożyczalni , wynajmujesz coś z dużą plandeką . Potem ładujesz tak ,żeby było 1100 kg +minimum 100 na górkę  w całości. Potem jazda próbna w okolicy i już mniej/więcej jesteś  temacie.

Jeździłeś w ogóle z przyczepami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, jacek00 napisał:
53 minuty temu, Grzegorz1977 napisał:
Faktycznie w miarę żwawe jest. Ale myślisz, że w np. Alpach też da radę? 

Towcar.info bardzo dobrze odzwierciedla rzeczywistość. Auto powinno dać rade

Wg towcar.info podany przeze mnie zestaw powinien dac rade, wynik jest całkiem OK, aczkolwiek moze ktos z forum jeździ podobnym zestawem i podzieli sie swoją opinią. Po płaskim powinno byc całkiem znośnie natomiast jak to pojedzie w górach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Grzegorz1977 napisał:

natomiast jak to pojedzie w górach???

Bez problemu dużo szybciej niż dopuszczają obowiązujące przepisy. Od tego masz biegi aby nie było problemu. To auto zawalidrogą nie będzie, chyba że... kierowca jednak tego będzie chciał. 

Ponadto mniemam że przez te Alpy nie będziesz jeździł co tydzień.  

Nawet się nie zastanawiaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Grzegorz1977 napisał:

...moze ktos z forum jeździ podobnym zestawem i podzieli sie swoją opinią...

Witam

A4 2.0 130 KM i budka w realu 800 kg MW

No jakby to ująć...

Maksymalnie mogę ciągnąć przyczepę o wadze 1300kg. Ale jakoś tego nie widzę.

Po płaskim leci się spokojnie. Ale czołowy/boczny wiatr jest odczuwalny. Natomiast na górki raczej się wspinam a nie wskakuję.:rolleyes:

Jak coś dokładniej to pytaj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Tofel napisał:

...Po płaskim leci się spokojnie. Ale czołowy/boczny wiatr jest odczuwalny. Natomiast na górki raczej się wspinam a nie wskakuję...

Dzieki za szczerą opinię. Ale do 2-ki w górach nie musisz redukować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzegorz1977 napisał:

Dzieki za szczerą opinię. Ale do 2-ki w górach nie musisz redukować?

Właśnie o to chodzi, by opinia była raczej chłodna z mojej strony. Czuć podpięcie przyczepy.

Jasne, że są sytuacje, gdzie 2-gi bieg będzie trzeba użyć. Można też i na 3-ce. To zależy od elastyczności silnika i sytuacji drogowych. Ale małe, strome górki to prosta sprawa. Gorzej jak natrafisz na bardzo długi podjazd na otwartym terenie. Można wtedy zaobserwować jak silnik "puchnie". Wowczas, a właściwie za wczasu, należy dokonać redukcji na niższy bieg - rzecz normalna zważywszy na obciążenia cieplne silnika i elastyczność na poszczególnych biegach (krzywa momentu/mocy i ich wykorzystanie czyli dobór przełożeń). Raz nawet było tak, że przy czołowo-bocznym wietrze na płaskiej otwartej przestrzeni na 4-tym biegu nastąpił koniec możliwości holownika przy niespełna 80km/h. Ale wówczas naprawdę ostro wiało.:hehe:

W rzeczywistości jednak nie jest tak czarno jak tu przedstawiam. :jump:Jest nawet całkiem nieźle. :yay:

Ponownie przypomnę: wolno mi 1300 DMC a ciągam 1000 DMC.

Raczej chłodna kalkulacja jest tu wskazana, bo na pewno chciałbyś być miłe zaskoczony możliwościami swojego zestawu aniżeli boleśnie rozczarowany. I mam tu na myśli głównie względy bezpieczeństwa podczas podróżowania (stabilność, zdolność do wytracania prędkości, dynamika - w tej kolejności).

Jeśli chcesz mieć pełen obraz sytuacji wystarczy porównać to co Ci podaje Towcar.info dla obu naszych zestawów i skonfrontować to z moimi uwagami. Będziesz miał punkt odniesienia.

Powodzenia.

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tofel napisał:

Jeśli chcesz mieć pełen obraz sytuacji wystarczy porównać to co Ci podaje Towcar.info dla obu naszych zestawów i skonfrontować to z moimi uwagami. Będziesz miał punkt odniesienia.

Powodzenia.

Jeszcze raz wielkie Dzieki Tofel! Wrzuciłem ten zestaw na towcar.info i w moim pierwszym poścue załączyłem wyniki. Towcar.info podaje, ze ten zestaw Megane IV + Hobby 400  cyt. „...is a perfect match”. Pozostale dane z zestawienia towcar tez nie wygladaja źle. 
Pozostaje tez tylko znaleźć jakas zdrowa cepke Hobby 400 i w drogę. 
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.