Skocz do zawartości

Adria Altea 542 UK 2007,czyli czas zaczac nowa przygode


Oizo76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialem sie pochwalic moim zakupem,ale najpierw moze wstep-sam lubie jak ktos opisuje historie przyczepy,czytam zawsze z ciekawoscia.Jezeli zas was zanudze,mam nadzieje ze fotki was zaciekawia.

Bedzie troche opisu,bo w sumie jest co opisywac.

Moze od poczatku.

Mieszkam w uk.Kilka lat temu,zupelnie spontanicznie zakupilem piekny namiot,caly ekwipunek i zaczelismy jezdzic na kampingi-nie myslalem ze jezszcze kiedys bede spac w namiocie-a tak wyszlo,dzieciaki zachwycone a my to pokochalismy,szczegolnie wyprawy do Walii,nad morze Irlandzkie.

Kolejnym krokiem byla pryczepa,ale nie bylo to takie proste,bo moj poprzedni samochod nie byl do tego przystosowany(Zafira II 1.6 115 petrol),tzn silnik byl za slaby ,nie pociagnalbym takiej pryczepy jak chcialem.

Pierwszym krokiem byla zmiana auta,wzielismy z salonu Opel(Vauxhall) Grandland X,1.5 diesel 130km ,300 Nm-zaden to potwor,ale teoretycznie moze pociagnac do 1.5 tony-zatem pierwszy krok zostal zrobiony,nadszedl wiec czas na przyczepe.

Generalnie to jest zly czas na zakup,z racji pandemii anglicy zaczeli kupowac przyczepy,ceny poszly nieco w gore.Budzet ustalilismy na 5-6 tysiecy funtow.

W komisach w ktorych bylem-choc masa przyczep na placach,to wiekszosc sprzedana i czeka na odbior-po prostu w uk jest lockdown i bez potrzeby nie wolno sie przemieszczac 15 mil od miejsca zamieszkania,dlatego niektorzy ludzie kupili np online i nie maja poki co jak odebrac,jezeli oczywiscie mieszkaja dalej.

Tak wiec tez mialem ograniczone pole,szukalem przyczepy w okolicy,dodatkowo przyczepy w miare lekkiej,aby moje auto jakos to pociagnelo.Przyczepa pod rodzine 2+2(dzieciaki 7 oraz 9 lat)

No i doczekalem sie,weszlo ogloszenie-tego samego dnia bylem u sprzedajacego.

A mial na sprzedaz wlasnie Adria Altea 542 Uk,rok produkcji 2007,drugi wlasciciel.Konkretny facet,kupil ja w 2018 roku od pierwszego wlasciciela.Wyjechal z nia dwa razy,gdyz finalnie zona nie polubila caravaningu,a nastepnie kupil Tesle i nawet nie mial juz mozliwosci holowania.Przyczepe sprzedawal z calym wyposazeniem,ale o tym za chwile.

Oczywsicie pierwsze -czy jest sucha.Ostatnie dwie ktore ogladalem mialy drobne przecieki,choc wlasciciele zapewniali ze sa suche-ale tutaj sucho,a sprawdzilem to bardzo,bardzo dokladnie.

Sprzedajacy wspomnial tez o pierwszym wlascicielu,ktorym byl lekarz,nieco starszy czlowiek,ktory kupil przyczepe aby zabrac wnuki w objazd po europie(kraje beneluxu).

I tu zaczyna sie ciekawie.

Otoz Pan Kajetan byl czlowiekiem niezwykle skrupulatnym,mam dwa tomy dokumentow,instrukcji,przegladow,rachunkow itd itp,cala korespondencja z serwisem,nawet skany rachunkow na zarowki :) To niesamowite.

Ale to co zostalo w przyczepie,to jeszcze fajniejsza sprawa-generalnie jest wszystko.

Dwa przedsionki,jeden maly,drugi duzy -sunn camp elite 390,dwie butle gazowe(nawet nabite haha),kolo zapasowe,najazdy,mikrofala,odkurzacz,zelazko,telewizorek 22 12v,kompresor,lewarek do przyczepy, cale wypozazenie kuchni-garnki,czajniki,grill,ciagane pojemniki na wode pitna i szara(po 40l) oraz pokrowce na to...do tego dwie skrzynki niesamowitych narzedzi,klucze,kleje,trytki,zarowki,czesci itd itp tak na dobra sprawe jeszcze nie wszystko sprawdzilem -wszystko posegregowane w pieknych skrzynkach,pojemnikach.

 

Co zas do pryczepy.Pan Kajetan nieco do niej dolozyl.

Jest wiec stabilizator,wyjscie antenowe z dodatkowa antena na chowanym maszcie(szkoda ze nie sat),zmaienil wewnatrz i na zwnatrz wszystkie zarowki na ledy,dodatkowo w przyczepie estetycznie dolozone jest dodatkowe piec oswietlen ledowych.Jest motormover co dla mnie ma nebagatelne znaczenie,jakis solar,oraz system alarmowy z namierzaniem satelitarnym,do tego wszelkiego rodzaju czujniki.

Generalnie,nie dal mi szansy dokupic czegokolwiek to wyposazenia.Po prostu JEST WSZYSTKO :)

Duzo zdjec(niestety,zapomnialem zrobic fotek lazienki)

N7St4t.jpg


76MMXd.jpg


2pPhSO.jpg


vcBKIg.jpg


e3Q84z.jpg


sZWCGW.jpg


d1tBvb.jpg


tkQIbi.jpg


feen1P.jpg


UyZ0i4.jpg


WPHYB4.jpg


mtJZSx.jpg


RsgzvC.jpg


p57Ux7.jpg


LtnuVN.jpg


tuUr3q.jpg

 

Poki co sprawdzam wszystko i nie widze usterek,ale mysle aby oddac ja na serwis-aby fachowcy wszystko sprawdzili dokladnie.

Generalnie Adria jest malo popularna w UK.Osobiscie podoba mi sie jej wnetrze.Angielskie przyczepy z tego okresu potrafia miec "babciny" wystroj,jakies kwiaty,abazurowe lampki itd ;) Tutaj jest tak nieangielsko,tak jakby w stylu Ikea-co mi osobiscie bardzo odpowiada....ale co najwazniejsze,wnetrze jest jak nwe-serio,to robi duze wrazenie.

Do wymiany chyba beda opony,z racji na wiek-ale nie moge namierzyc ich daty produkcji.

 

dluuugi wpis,mam nadzieje ze was nie zanudzilem.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Oizo76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, Oizo76 napisał:

Do wymiany chyba beda opony,z racji na wiek-ale nie moge namierzyc ich daty produkcji

Jak sprawdzić datę produkcji opony?

Jak sprawdzić wiek opony? Data wyprodukowania opony znajduje się na boku opony. Za symbolem DOT (nr 1 na zdjęciu poniżej) zamieszczone są litery oraz cyfry oznaczające w kolejności od lewej: kod fabryki (na zdjęciu poniżej D6PB – to kod Continental), w której wyprodukowano oponę i data produkcji (nr 2 na zdjęciu poniżej). Na prezentowanej poniżej oponie tymi czterema cyframi są: 0, 1, 1, 9. Oznacza to, że opona ta została wyprodukowana w pierwszego tygodniu 2019 roku.

Oto kilka przykładowych fabryk opon z ich kodem oraz lokalizacją:

  • 3Y – Firestone, Poznań, Polska;
  • AM – Uniroyal, Los Angeles, Stany Zjednoczone;
  • JY – Bridgestone, Stargard Szczeciński, Polska;
  • ED – Michelin Tokio, Japonia;
  • T3 – Dębica, Polska;
  • B5 – Michelin, Olsztyn, Polska.
Miejsce numeru DOT oponie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny zakup , gratuluję.

Co do opon. Mieszanka gumy spełnia swoje właściwości przez około 10lat. DOT jest tylko na jednym boku opony, nigdy z obu stron. Więc  jeśli opona jest z symetrycznym bieżnikiem. Serwis wyniany opon zakłada je losowo nie patrząc gdzie będzie DOT. Czasem  jest na zewnątrz czasem od wewnętrznej strony opony i trzeba się kłaść pod przyczpke żeby go odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Świetny zakup , gratuluję.

Co do opon. Mieszanka gumy spełnia swoje właściwości przez około 10lat. DOT jest tylko na jednym boku opony, nigdy z obu stron. Więc  jeśli opona jest z symetrycznym bieżnikiem. Serwis wyniany opon zakłada je losowo nie patrząc gdzie będzie DOT. Czasem  jest na zewnątrz czasem od wewnętrznej strony opony i trzeba się kłaść pod przyczpke żeby go odczytać.

Przy przyczepie przyjmuje się ok 4 lata i zmiana. Związane to jest głównie cięższymi warunkami użytkowania i długimi przestojami. Oczywiście polecam opony typu "c" przystosowane do takich warunków. Swoją drogą zamontowałem w swoich TPMS i zdziwiło mnie jak mocno rośnie ciśnienie podczas jazdy. Nawet do ponad 5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest jak wspomniał Darek, bo za cholere nie mogłem namierzyć tego kodu, ale jutro raz jeszcze kukne na spokojnie,zanim wyjade w trasę chciałbym mieć pewność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria z tamtych lat jest specyficzna , jest w środku taka minimalistycznie wykonana. Może się to podobać (szczególnie względem angielek), ale ma to odbicie w poczuciu jakości wykonania. W Adrii wszystko zdaje się być deko cieńsze i bardziej liche. Jednak mimo tego ,to wszystko zdaje egzamin próby czasu i działa mimo tej niby delikatności. Miałem podobną Adrię z baaaardzo podobną historią zakupu wspomiam ją bardzo dobrze. 

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzinsonada-jak na wielkosc przyczepy,to jest lekka,1013/1300 dmc

 

Tak Pierzasty,moze sie wydawac ze to jet delikatne-ale ja jestem facetem wagi ciezkiej-testowalem wszystko i jest naprawde ok-trudno mi sie przyczepic do czegokolwiek.

No wlasnie ten prosty design srodk bardzo mi odpowiada,bo wnetrze starszych angielek jest jak dla mnie obrzydliwe,to zreszta jest w prostej lini odbicie wystroju domow anglikow-jes po prostu podobne.

No coz,to pierwsza przyczepa,mysle ze jak na poczatek jest przyzwoicie.Przyczepa ta bedzie swoego rodzaju krolikiem doswiadczalnym-sprawdzimy czy sprosta naszym potrzebom,czy bedziemy w niej czuc sie komfortowo,

 

zamowilem naklejki vinylowe z nowa adriowa czcionka i tak mysle sobie aby je zmienic...hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pierzasty napisał:

Adria z tamtych lat jest specyficzna , jest w środku taka minimalistycznie wykonana. Może się to podobać (szczególnie względem angielek), ale ma to odbicie w poczuciu jakości wykonania. W Adrii wszystko zdaje się być deko cieńsze i bardziej liche. Jednak mimo tego ,to wszystko zdaje egzamin próby czasu i działa mimo tej niby delikatności. Miałem podobną Adrię z baaaardzo podobną historią zakupu wspomiam ją bardzo dobrze. 

Ja miałem Adrię dokładnie z tego okresu co ta powyżej. To samo malowanie, te same meble wewnątrz i dokładnie te same obicia. Kupiona 8 letnia w stanie idealnym. I też przez 3 sezony się z nią nic specjalnego nie działo. Poza rzeczami, które sami popsuliśmy, bo to była nasza pierwsza przyczepa, to wszystko było w jak najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, w79 napisał:

Przy przyczepie przyjmuje się ok 4 lata i zmiana. Związane to jest głównie cięższymi warunkami użytkowania i długimi przestojami. Oczywiście polecam opony typu "c" przystosowane do takich warunków. Swoją drogą zamontowałem w swoich TPMS i zdziwiło mnie jak mocno rośnie ciśnienie podczas jazdy. Nawet do ponad 5 

4 lata !! dla opony . Niemiecki  TÜV  przy homologacji i kwitem na tzw. tempo 100 dopuszcza opony do 6 lat. Ale kto bogatemu zabroni można co sezon wymieniać.

Oizo 76 , fajna ta buda ?  ,niech  przynosi Wam wiele frajdy z użytkowania.

Gdyby nasi biznesmeni handlarze sprowadzali w takim stanie budy to pewnie nikt by złego słowa nie pisał o angielkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek jaka mase miala Twoja Adria,ciagales ja scenikiem 1.6 diesel?jezeli tak to jak to sie sprawowalo,bo nie ukrywam,ze boje sie czy moj samochod sobie poradzi ...

No to ciesze sie ze nie miales problemow.

Ja jedyne co,to ma wylamane zaczepy od moskitier przy wlazach dachowych i tak sobie dynadly,tzn poprzedni wlascicel probowal to ogarnac za pomoca rzepow,ale srednio to chyba wyszlo.Ja dzisiaj uzylem magnesow neodymowych i trzyma sie to elegancko,zobaczymy jak bedzie z czasem.

Uzytkowales Adrie,wiesz moze czy mozna dostac do nich gniazdka usb i podmieci-te gniazdko jest innych rozmiarow niz tez przyczep angielskich.

sQLyAL.jpg

 

jezszce pytanie-po podlaczniu kabla z pradem do przyczepy,akumulator sam powinien sie zaczac ladowac,czy cos gdzies musze przelaczyc ??

 

Maras,dziekuje.No niestety,z racji pogody,trzeba w uk sprawdzac bardzo dokladnie przyczepy...nawet nie wiem jakie sa ewentualne koszta naprawy przeciekow,ale znajac zycie niemale...

 

zapomnialem sprawdzic opon...uhhh...a juz nie mam czasu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Oizo76 napisał:

Jacek jaka mase miala Twoja Adria,ciagales ja scenikiem 1.6 diesel?jezeli tak to jak to sie sprawowalo,bo nie ukrywam,ze boje sie czy moj samochod sobie poradzi ...

Ja miałem inny model - Adria Altea 432 PX czyli mniejsza, jej DMC to było 1000 kg. Ciągnąłem ją C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi

Cytat

Uzytkowales Adrie,wiesz moze czy mozna dostac do nich gniazdka usb i podmieci-te gniazdko jest innych rozmiarow niz tez przyczep angielskich.

Mozna to są gniazda Berker  Integro Flow  - bez problemu do kupienia. Pierwszy z brzegu przykład:
https://www.dobregniazdka.pl/product/integro-flow-gniazdo-schuko-2c-czarny-2c-mat-947782503?gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYpQn6MTVFjJ9voFPBEwXS3f9DJ49Mz77ELp1kQvkcZpkTNC3TT1j-kaAm_YEALw_wcB

Zamiast gniazd z USB, które kosztuje 150 zł, kup lepiej gniazdo 12V i używaj z ładowarką samochodową:

https://www.dobregniazdka.pl/product/gniazdo-12v-berker-integro-flow-czarny?gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYrlHud-FgGW_LIkVOOiQbw8qIsi26fMXf9St29N6zzSvlCKFudDXYkaApvKEALw_wcB

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna przyczepa, niech dobrze służy. Jak patrzę na Twoją, to wiem czego mi brakuje w mojej ;)

4 godziny temu, Oizo76 napisał:

-jak na wielkosc przyczepy,to jest lekka,1013/1300 dmc

Prawie kupiłem Adrię podobnej wielkości i z równie zadziwiającym niskim DMC.

Tutaj zaczyna się śledztwo, poczytaj i pojedź na wagę, życzę Ci aby wszystko było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.