Skocz do zawartości

Garaż blaszany do przyczepy.


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chcę chować swoją przyczepę w czasie, gdy jej nie używamy i pomyślałem o kupnie blaszanego garażu. Miejsce na działce mam. Moja Aviva ma 6 m długości z dyszlem, 2,1 m szerokości  i 2,6 m wysokości, ale muszę dodać miejsce na klimatyzator dachowy, więc wstępnie uznałem, że potrzebuję garażu, który ma 7 m długości, 4 m szerokości oraz 3 m wysokości z tyłu, czyli z przodu trochę więcej. Czy ktoś z Was ma postawiony taki garaż? Jakieś opinie?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

43 minuty temu, danielpoz napisał:

Garaż jak to garaż. ? 

Na pewno lepiej niż trzymanie pod chmórką. 

W blaszaku obowiązkowo wentylacja. A przy wiosennych roztopach albo jak mamy dynamiczny wzrost temperatury z minusowej  na dodatnią kilka plus to w blaszaku mamy kondensację pary wodnej od wewnętrznej strony. Czyli dach i boki tej puszki metalowej. I tu wskazane jest aby wyrównać temperaturę środek vs zewnątrz . Gdy mamy puszkę ocieploną to jest już nieco lepiej. Jak mamy garaż pod domem to z wietrzeniem nie powinno być problemu ,gorzej jak trzeba gdzieś dalej podjechać. 

W tej chwili robią na zamówienie bardzo fajne kształty, spady ,okna ,drzwi itd. Nie jest to już falista blacha ocynkowana tylko paleta kolorów do wyboru w trapezie np.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zwykłego blaszaka zrobionego na zamówienie  pod wymiar  przyczepy. Kondensacja, o której pisze Maras oczywiście ma miejsce ale to co się skropli to jest niewiele. Szpary jakie w takich konstrukcjach są nieuniknione wystarczają za wentylację. Ochrona przyczepy przed warunkami zewnętrznymi bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

3 godziny temu, Mars napisał:

Czy ktoś z Was ma postawiony taki garaż? Jakieś opinie?   

Ja mam.?

1 godzinę temu, Mars napisał:

Celuję w wysokość 3 m ze względu na wysokość mojej Avivy 2,6 m oraz dodatkowo wysokość klimatyzatora dachowego. Cena nie gra roli. Jutro zaczynam dzwonienie po producentach.

ad.wysokość - 3m powinno dać wystarczająco luzu - jak widać na foto mój garaż stoi w kompleksie, więc nie mogłem zaszaleć

Bardziej ograniczony byłem/jestem parametrami: szerkość/głębokość (j.w - garaż w kompleksie)

Ale tu gdzie mieszkam to ewenement - garażowana budka w odległości ok 50m od bloku. Nie narzekam.?

Coś mi się zdaje, że już ktoś o tym wspominał. Więc byc może powtórze. Bardzo istotne (jeśli nie najważniejsze) jest podłoże. Jak stawiałem blaszke to sąsiedzi pytali po co leję beton. Odpowiedź przyszła wraz z sezonem jesień/zima/wiosna. Zero wilgoci. A to co czasem kapnie z dachu to marginalna sprawa.

Godzinę temu, Maras napisał:

W blaszaku obowiązkowo wentylacja. A przy wiosennych roztopach albo jak mamy dynamiczny wzrost temperatury z minusowej  na dodatnią kilka plus to w blaszaku mamy kondensację pary wodnej od wewnętrznej strony. Czyli dach i boki tej puszki metalowej. I tu wskazane jest aby wyrównać temperaturę środek vs zewnątrz . Gdy mamy puszkę ocieploną to jest już nieco lepiej.

Dowód nr 1: mój tata ma podobny garaż na działce (6x4x3.5m - wym. garażu nie działki?) ale stoi na ziemi. W efekcie "oddychania" podłoża musiał zrobić wentylację, ocieplić ściany a na dach dać ocieplenie z membraną. Dowód nr 2: pozostałość po robocie (cement/beton w wiaderku) jest nadal sypka/zdatna do użycia (brak wilgoci - materiał nie związał).

Polecam odciąć podłoże w postaci wylewki betonowej. U mnie ok 17cm. Płasko, twardo i całkowite odcięcie wilgoci z podłoża. A o tym że jest czysto w blaszaku (budka czysta, sucha i wentylowana - otwarte okna i wywietrzniki ) wspominać nie muszę.

A, i jeszcze coś mi się przypomniało. Mój tata ma jeszcze jedną przyczepę. Stoi na kostce brukowej, pod zadaszeniem i otulona w pokrowiec firmy Polcover. Ale to nie to samo co garaż. Wiata go nie zastapi. No i pokrowca chyba nikt nie zakłada po każdym powrocie z weekendowego wypadu.

No i oczywiście jeszcze jedna sprawa - szybkość obsługi. W garażu masz budkę przygotowaną do wyjazdu. Moverek naładowany ze słoneczka, graty, ciuchy i prowiant spakowane. Wyjazd po pracy to jakieś 15-30 min ( bo trzeba auta pozamieniać).

ps. Na sam koniec. W garażu jak coś robisz przy przyczepie to nigdzie Ci się nie śpieszy. Wygoda.

Nie wiem czy Ciebie przekonałem ale ja nie żałuję (pracy i kilku pln-ów).

EDIT

Teraz zauważyłem że kol. @Andrzej też włączył się do rozmowy. :hej:

21 minut temu, Andrzej napisał:

Szpary jakie w takich konstrukcjach są nieuniknione wystarczają za wentylację. Ochrona przyczepy przed warunkami zewnętrznymi bezcenna.

Dokładnie. ?

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Maras napisał:

W blaszaku obowiązkowo wentylacja. A przy wiosennych roztopach albo jak mamy dynamiczny wzrost temperatury z minusowej  na dodatnią kilka plus to w blaszaku mamy kondensację pary wodnej od wewnętrznej strony. Czyli dach i boki tej puszki metalowej. I tu wskazane jest aby wyrównać temperaturę środek vs zewnątrz . Gdy mamy puszkę ocieploną to jest już nieco lepiej. Jak mamy garaż pod domem to z wietrzeniem nie powinno być problemu ,gorzej jak trzeba gdzieś dalej podjechać. 

W tej chwili robią na zamówienie bardzo fajne kształty, spady ,okna ,drzwi itd. Nie jest to już falista blacha ocynkowana tylko paleta kolorów do wyboru w trapezie np.   

Pod warunkiem że jest szczelny. Niektóre konstrukcje mają takie [przewiewy, że jak by zsumować, to mamy wentylację jak przy otwartych drzwiach. Trzymałem kiedyś w takim samochód przez jeden sezon i nic się nie skraplało. Czasami mam wrażenie że samochód lepiej wysychał jak w murowanym z małymi kratkami wentylacyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podłogę zrobiłem z płytek chodnikowych (50 x 50 cm z odzysku)  na podsypce piaskowej. Nie zaobserwowałem w środku efektu wilgoci "od ziemi".

Minusem takiego prostego blaszaka o większych wymiarach  jest niestety nie najciekawszy wygląd przy domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, danielpoz napisał:

Garaż jak to garaż. ? 

Na pewno lepiej niż trzymanie pod chmurką. 

Właśnie dlatego chcę postawić blaszak ?

4 godziny temu, Andrzej napisał:

Mam zwykłego blaszaka zrobionego na zamówienie  pod wymiar  przyczepy...

Dawno stawiałeś? Jakie wymiary i cena? 

Muszę dokładnie zmierzyć wysokość z klimatyzatorem. Jak jest mierzona wysokość przyczepy przez producenta? Sam dach, czy razem z wierzchem szyberdachu, kominka wentylacyjnego itd?

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mars !

Ja mam ww, postawione jakieś 10 lat temu, szczegóły napiszę Ci na priv, gdyż na ogólnym zaraz mądrale wszystkowiedzące będą się wymądrzać, że można było taniej, wyżej, szerzej itp.?

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja posiadam takowy :7m długi, 4,5 szeroki. 2,6 wysoki (to prześwit otworu drzwi) ze spadkiem na bok. Kiedyś hobbitka wchodziła z zapasem, teraz wjeżdżając burstnerka muszę manewrować kółkiem żeby zrobić unik nad oknami( brakuje 3 cm). Moja uwaga to dołożenie parę złociszy i  prośba o wzmocnienie konstrukcji dachu ze względu na zaleganie śniegu.

U Ciebie wysokość tyłu zrobiłbym ok 2,7m żeby przód nie wyglądał kosmicznie. Oczywiście to też jest uzależnione czy klimatyzator będzie z przodu czy z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej powierzchni garażu wybralbym konstrukcje dachu dwuspadową. Ze względu na śnieg jest lepsza bo mocniejsza. Wew są wstawiane kratownice w konstrukcji dachu, które są mocnym elementem. Wybrałbym też profil zamknięty konstrukcji. Jest mocniejszy od kątownika. No i w ocynku. Dwa lata temu za garaż 4x5.5m wys 2m w swietle drzwi, blacha kolor mat., brama uchylna plus dodatkowe drzwi, profil zamknięty w ocynku, dach dwuspadowy zapłaciłem 4tyś. z transportem i montażem. Wiec Twój będzie sporo droższy ze względu na wysokość. W tej firmie w której zamawiałem mieli na stronie kalkulator kosztu wybranego garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu takiego garażu: Link. Koszt: 5730 zł z dostawą. Nie wiem czemu pokazuje inaczej, bo ustawiam bramę z prawej strony garażu i z lewej jest ścianka 0,5 metrowa, a po kopiowaniu wchodzi standardowy układ. Tak czy owak, z prawej strony zaraz przy ścianie będzie przyczepa, a z lewej motocykl. 

Zastanawiam się, czy muszę brać profil zamknięty, bo już mam dwa garaże 6 m x 3 m ze zwykłymi kątownikami i jest OK. Naprawdę warto dopłacić? Wysokość podwyższyłem, aby światło wjazdu było 3 m. Do tego wziąłem filc antykondensacyjny. Jakieś sugestie?

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zbudowałem w 2020 na jesień wiatę, zamykana z przodu i po bokach oraz oknami z pleksy u góry, miałem troszkę negatywnych postów na forum, ale pomyślałem co mi da otwartą wiata, nic, a taka prawie jak garaz wiec moze bedziesz takim czyms zainteresowany 

20201122_120334.jpg

20201122_120515.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 lat użytkuję garaż blaszany (blacha drewnopodobna) do celów magazynowania opału, rowerów, gratów ogrodowych itd. Zamawiając garaż miałem oferty dwóch firm różniące się cenowo o ok. 30%. Technicznie przekładało się to m.in. na zastosowanie podwójnego poszycia dachu w droższej ofercie tzn. blacha gładka stalowa od wewnątrz nad większością powierzchni a kilka cm nad nią na profilach docelowe pokrycie dachu blachodachówką wraz z okapami poza krawędzie ścian. Producent informował, że ma to zapobiegać skraplaniu się i kapaniu wody. Nie wiem jak by to wyglądało przy samej blachodachówce, ale w moim przypadku nie zaobserwowałem jakiegokolwiek skraplania się wody wewnątrz z dachu. Na podłodze mam solidną wylewkę betonową. Warto pamiętać, że taki garaż stanowi stosunkowo duży "żagiel" dla wiatru mając przy tym niewielką masę, więc należy dobrze przemyśleć sposób jego umocowania do podłoża.

Edytowane przez Łuki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.