Jump to content
Gregor Dethleffs

Brak zasilania 12v z akumulatora holownika

Recommended Posts

jacek00
2 godziny temu, Gregor Dethleffs napisał:

Masa jest na pinie 11 3 i tam gdzie nie powinno by żadnego pinu zamiast podejrzewam że się pomylił i masę dla tego 9 pinu dał zamiast do 13  tam gdzie nie trzeba, wydaje mi się ale nie wiem,  że on od przodu nic nie ciągną

Co znaczy że masa jest tam gdzie nie powinno być żadnego pinu zamiast? Może po polsku skleć to zdanie, żeby było w ogóle wiadomo o co Ci chodzi. 

W dniu 8.03.2021 o 11:59, Gregor Dethleffs napisał:

Prąd na 9 pinie jest nie ma masy na 13, więc myślę że to będzie przyczyną, poza tym na uruchomionym silniku nie mam prądu na pinie 10 i nie mogę go nigdzie znaleźć,

Najpierw piszesz, że "pin 9 bo nie wszystkie gniazda je mają oczywiście otwór jest ale pusty", a teraz piszesz, że prąd na pinie 9 jest. To jest czy go nie ma? Czy nie ma samej masy na 13? Zasilanie po zapłonie to zupełnie osobna kwestia.

W dniu 8.03.2021 o 11:59, Gregor Dethleffs napisał:

Tak jest na 9 pinie prąd, tylko według schematu masa powinna być na 13 a jej tam niema jest w tym miejscu gdzie nie powinno byc nic także mechanik się pomylił i zakładam że to będzie przyczyną, pozatym niema prądu ładującego na 10 pinie muszę podjechać  do elektryka żeby mi poprawił to gniazdo, dzięki za podpowiedź 

To gdzie dokładnie jest masa? Już wiadomo, że nie ma na 13. Powinna być na 3 i 13, oraz w pozycji 11 jeśli masz podłączone 10 (a nie masz). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
3 godziny temu, jacek00 napisał:

pin 9 bo nie wszystkie gniazda je mają oczywiście otwór jest ale pusty"

To nie ja pisalem

3 godziny temu, jacek00 napisał:
3 godziny temu, jacek00 napisał:
Cytat

poprawił to gniazdo, dzięki za podpowiedź 

To gdzie dokładnie jest masa? Już wiadomo, że nie ma na 13. Powinna być na 3 i 13, oraz w pozycji 11 jeśli masz podłączone 10 (a nie masz). 

 

Więc masa jest na 3,12 i 13 prąd jest na 9

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
7 minut temu, Gregor Dethleffs napisał:

To nie ja pisalem

Przepraszam, faktycznie to nie Ty.

7 minut temu, Gregor Dethleffs napisał:

Więc masa jest na 3,12 i 13 prąd jest na 9

No to jakiś magik Ci to podłączał... brak słów. Zrób to jak należy i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
1 minutę temu, jacek00 napisał:

Przepraszam, faktycznie to nie Ty.

No to jakiś magik Ci to podłączał... brak słów. Zrób to jak należy i tyle.

Dokładnie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
5 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Na listwie sprawdza się chyba tylko oświetlenie drogowe jak się nie mylę... Wkrótce będę wiedział na pewno bo właśnie montuje hak.

Dobry elektryk nie pomorze, jeśli mu nie wytłumaczysz co tam ma być dokładnie, że to do kempingu i mają być porządne zasilania. Jeden "stały plus" a drugi "po stacyjce".

Miał na listwie światło od stałego plusa, i do prądu przy uruchomionym silniku nie wiem jak on miał to podłączone bo na 10 pinie niema prądu a na 13 masy, nieważne ewidentnie coś pomieszał, musi to teraz ktoś poprawić, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven

Podepnę się pod temat. Mam problem z brakiem stałego zasilania 12v z samochodu. W gnieździe holownika wszystko się zgadza, na wtyczkę przyczepy prąd idzie. Idąc dalej miernikiem, zasilanie jest również w skrzynce gdzie wchodzi wiązka przyczepy. Stamtąd idzie przewód do energobloku, podłączony do pinów z opisem "Eingang 12V". Energoblok to Miko MK 130
0ccb9563137fcfa41c408a1d5d312652.jpg
Na pinach "Ausgang 12V", czyli na wyjściu, napięcie się wtedy nie pojawia. Jak podłączam zewnętrzne zasilanie 230V to wtedy 12V na wyjściu z energobloku jest i wszystko działa. Te dwa bezpieczniki widoczne w odbudowie sprawdziłem i są OK. Co może być nie tak?
Jak dobrze pamiętam, gdy po zakupie przyczepy zmieniałem wtyczkę z 7 pin na 13 pin i sprawdzałem "kabelkologię" w wiązce za pomocą zasilacza 12V to stałe zasilanie działało. Później dopiero dorabiałem wiązkę do haka i jakoś do tej pory nie miałem okazji sprawdzić czy stałe zasilanie działa. Problem ujawnił się na poprzednim wyjeździe, gdy wyjeżdżając z kempingu wskoczyłem do budki żeby opłukać ręce a tu lipa, brak zasilania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Ja bym w pierwszej kolejności zweryfikował, czy dla pinu 9 masz masę na pinie 13. Nie możesz miernikiem używać innej masy (z innego pinu), bo to jest "komplet" czy też para. Analogicznie jak używasz lodówki na 12V to dla pinu 10 musi działać masa na pinie 11.

Po prostu mogłeś w którejś przeróbce "zgubić" pin 13. Ja ostatnio dorabiałem masę na pinie 11, bo go przegapiłem :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven
Ja bym w pierwszej kolejności zweryfikował, czy dla pinu 9 masz masę na pinie 13. Nie możesz miernikiem używać innej masy (z innego pinu), bo to jest "komplet" czy też para. Analogicznie jak używasz lodówki na 12V to dla pinu 10 musi działać masa na pinie 11.
Po prostu mogłeś w którejś przeróbce "zgubić" pin 13. Ja ostatnio dorabiałem masę na pinie 11, bo go przegapiłem  
 
Dzięki za podpowiedź, jednak masy wszystkie są. Od strony samochodu są na obu pinach, od strony przyczepy zaś jest tylko jeden przewód masowy na oba obwody, tj stały oraz po zapłonie. Patrząc po kablach wygląda to na fabryczne rozwiązanie. Tak czy inaczej napięcie dochodzi dochodzi do energobloku, ale z niego nie wychodzi. Tutaj upatruje problem. Chyba jedyną możliwością jest jakaś awaria wewnątrz tego urządzenia. Jeśli nie ma innych rzeczy, które mogłem pominąć lub źle pojąć to pozostaje jedynie rozebrać to dziadostwo i pomierzyć, gdzie prąd znika

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

W energobloku jest przekaźnik sterowny napięciem z transformatora 230/12 V. Gdy włączysz 230 V przekaźnik łapie i z trafo przez prostownik podawane jest napięcie do pompek i oświetlenia. Gdt wyłączysz zasilanie 230 V przekaźnik puszcza i wtedy winno te obwody zasilić napięcie z samochodu. w załączniku masz schemat z Hobby powinno być u Ciebie podobnie. Przy włączaniu kabla z 230 V winno być słychać klapnięcie przekaźnika (możesz to też sprawdzić wyłączając główny bezpiecznik w energobloku)

Prałącznie 12-230V przekaźnik.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven
W energobloku jest przekaźnik sterowny napięciem z transformatora 230/12 V. Gdy włączysz 230 V przekaźnik łapie i z trafo przez prostownik podawane jest napięcie do pompek i oświetlenia. Gdt wyłączysz zasilanie 230 V przekaźnik puszcza i wtedy winno te obwody zasilić napięcie z samochodu. w załączniku masz schemat z Hobby powinno być u Ciebie podobnie. Przy włączaniu kabla z 230 V winno być słychać klapnięcie przekaźnika (możesz to też sprawdzić wyłączając główny bezpiecznik w energobloku)
Prałącznie 12-230V przekaźnik.pdf
O właśnie, to może być przyczyną. Dzięki za trop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
12 godzin temu, steven napisał:

Dzięki za podpowiedź, jednak masy wszystkie są. Od strony samochodu są na obu pinach, od strony przyczepy zaś jest tylko jeden przewód masowy na oba obwody, tj stały oraz po zapłonie. Patrząc po kablach wygląda to na fabryczne rozwiązanie. Tak czy inaczej napięcie dochodzi dochodzi do energobloku, ale z niego nie wychodzi. Tutaj upatruje problem. Chyba jedyną możliwością jest jakaś awaria wewnątrz tego urządzenia. Jeśli nie ma innych rzeczy, które mogłem pominąć lub źle pojąć to pozostaje jedynie rozebrać to dziadostwo i pomierzyć, gdzie prąd znika emoji849.png

Dokładnie tak było u mnie, masa była ale nie tam gdzie trzeba, 9pin musi mieć masę na 13 pinie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven
W energobloku jest przekaźnik sterowny napięciem z transformatora 230/12 V. Gdy włączysz 230 V przekaźnik łapie i z trafo przez prostownik podawane jest napięcie do pompek i oświetlenia. Gdt wyłączysz zasilanie 230 V przekaźnik puszcza i wtedy winno te obwody zasilić napięcie z samochodu. w załączniku masz schemat z Hobby powinno być u Ciebie podobnie. Przy włączaniu kabla z 230 V winno być słychać klapnięcie przekaźnika (możesz to też sprawdzić wyłączając główny bezpiecznik w energobloku)
Prałącznie 12-230V przekaźnik.pdf
Znalazłem winowajcę braku prądu. Twój trop okazał się słuszny. Przekaźnik rzeczywiście się tam znajduje. U mnie jednak wyglądał na całkiem sprawny, tj.po podłączeniu 230V "tykał" i widać było przełączanie torów (ma przeźroczystą obudowę). Po sprawdzeniu miernikiem nie było jednak "przejścia" między pinami. Przekaźnik do wymiany, zagadka rozwiązana. Dzięki za pomoc
bf80a642e5da7986465f88972672bb51.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...