Gregor Dethleffs Posted March 2 (edited) Witam, jak w temacie przyczepa dethleffs po podłączeniu do auta kompletny brak zasilania urządzeń 12v, prąd na pinie w gnieździe jest, ktoś ma jakiś pomysł?? Bezpieczniki w transformatorze napięcia dometic są ok. Edited March 2 by Gregor Dethleffs (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kristofer Posted March 2 Witam! Pierwszy pomysł, to demontaż obudowy wtyczki przyłączeniowej i sprawdzenie, czy są tam odpowiednie przewody dla pin 9, 10, 11 i 13, oraz czy wszystko "gra", czy przewody są dobrze podłączone, nie są skorodowane, ułamane itp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rodzinsonada Posted March 2 Miałem podobnie. Szedłem od wtyczki po kablu i sprawdzałem prąd. W pewnym miejscu było rozgałęzienie i tam coś się rozłączyło. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregor Dethleffs Posted March 3 Ok, dzięki za podpowiedzi sprawdzę zaczynając od wtyczki... i ewentualnie będę jechał dalej po przewodach, Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregor Dethleffs Posted March 3 A jeszcze jedna sprawa, oświetlenie zewnętrzne działa nie działa tylko środek to jest oświetlenie, pompka wody itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregor Dethleffs Posted March 6 Do przyczepy podłączyłem auto kolegi i u niego wszystko działa w moim poprzednim aucie też było ok, więc problem tkwi instalacji , hak założyłem w tamtym tygodniu i jak się okazuje super znawca pan Heniek zna się na hakach jak wilk na gwiazdach.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piotrekm13 Posted March 6 Czyli prąd, który był na pinie, to go jednak nie było? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcin668 Posted March 6 Problem może być gniazdo i czy jest pin 9 bo nie wszystkie gniazda je mają oczywiście otwór jest ale pusty ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kristofer Posted March 6 Godzinę temu, Gregor Dethleffs napisał: Do przyczepy podłączyłem auto kolegi i u niego wszystko działa w moim poprzednim aucie też było ok, więc problem tkwi instalacji , hak założyłem w tamtym tygodniu i jak się okazuje super znawca pan Heniek zna się na hakach jak wilk na gwiazdach.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam. Problem tkwi w Twoim baaardzo pobieżnym i niedokładnym opisie wszystkiego ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregor Dethleffs Posted March 8 W dniu 6.03.2021 o 20:11, Piotrekm13 napisał: Czyli prąd, który był na pinie, to go jednak nie było? Prąd na 9 pinie jest nie ma masy na 13, więc myślę że to będzie przyczyną, poza tym na uruchomionym silniku nie mam prądu na pinie 10 i nie mogę go nigdzie znaleźć, W dniu 6.03.2021 o 21:07, marcin668 napisał: Problem może być gniazdo i czy jest pin 9 bo nie wszystkie gniazda je mają oczywiście otwór jest ale pusty ! Tak jest na 9 pinie prąd, tylko według schematu masa powinna być na 13 a jej tam niema jest w tym miejscu gdzie nie powinno byc nic także mechanik się pomylił i zakładam że to będzie przyczyną, pozatym niema prądu ładującego na 10 pinie muszę podjechać do elektryka żeby mi poprawił to gniazdo, dzięki za podpowiedź W dniu 6.03.2021 o 21:15, Kristofer napisał: Problem tkwi w Twoim baaardzo pobieżnym i niedokładnym opisie wszystkiego ... Problem tkwi w tym ze ty chyba szukasz problemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piotrekm13 Posted March 8 4 godziny temu, Gregor Dethleffs napisał: Tak jest na 9 pinie prąd, tylko według schematu masa powinna być na 13 a jej tam niema jest w tym miejscu gdzie nie powinno byc nic także mechanik się pomylił i zakładam że to będzie przyczyną, pozatym niema prądu ładującego na 10 pinie muszę podjechać do elektryka żeby mi poprawił to gniazdo, dzięki za podpowiedź Pytanie tylko czy były ciągnięte jakieś kable od przodu. Do pinu 9 można wziąć na przykład z gniazda zapalniczki, jeśli jest gdzieś z tyłu, choć to nie jest najlepsze rozwiązanie. Do pinu 10 to już raczej w większości przypadków ciągnięcie (przynajmniej sygnału) od przodu. Sprawdź tez masę na pinie 11. Jak ten majster zrobił "po łebkach", to może jeszcze dużo brakować, aby było zrobione jak należy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kristofer Posted March 8 9 godzin temu, Gregor Dethleffs napisał: Problem tkwi w tym ze ty chyba szukasz problemu. O, widzisz! Tym wpisem mnie przekonałeś, że nie warto poświęcać czasu na czytanie Twoich postów. Uciekam, aby nie mieć problemów Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maras Posted March 8 26 minut temu, Kristofer napisał: O, widzisz! Tym wpisem mnie przekonałeś, że nie warto poświęcać czasu na czytanie Twoich postów. Uciekam, aby nie mieć problemów Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregor Dethleffs Posted March 10 W dniu 8.03.2021 o 16:25, Piotrekm13 napisał: Pytanie tylko czy były ciągnięte jakieś kable od przodu. Do pinu 9 można wziąć na przykład z gniazda zapalniczki, jeśli jest gdzieś z tyłu, choć to nie jest najlepsze rozwiązanie. Do pinu 10 to już raczej w większości przypadków ciągnięcie (przynajmniej sygnału) od przodu. Sprawdź tez masę na pinie 11. Jak ten majster zrobił "po łebkach", to może jeszcze dużo brakować, aby było zrobione jak należy Masa jest na pinie 11 3 i tam gdzie nie powinno by żadnego pinu zamiast podejrzewam że się pomylił i masę dla tego 9 pinu dał zamiast do 13 tam gdzie nie trzeba, wydaje mi się ale nie wiem, że on od przodu nic nie ciągną ( no chyba że nie kabel elektryczny ) najlepsze jest to że u niego na listwie wszystko świeciło. Oddam auto do dobrego elektryka który bardzo dużo robi przy instalacjach przyczep naczep może on to rozgryzie co poeta miał na myśli. Dzięki za pomoc, pozdeawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piotrekm13 Posted March 10 Ok, więc jeśli jest tak jak piszesz to masy są pomieszane, ale po drugie to trochę ciężko wszystko podłączyć tak jak powinno być, bez ciągnięcia kabla od przodu. Prądu na wi-fi jeszcze nie wymyślili. Chyba że znalazł jakieś porządne źródło prądu z tył oraz sygnał od stacyjki. Na listwie sprawdza się chyba tylko oświetlenie drogowe jak się nie mylę... Wkrótce będę wiedział na pewno bo właśnie montuje hak. Dobry elektryk nie pomorze, jeśli mu nie wytłumaczysz co tam ma być dokładnie, że to do kempingu i mają być porządne zasilania. Jeden "stały plus" a drugi "po stacyjce". Poczytaj też tutaj: Quote Share this post Link to post Share on other sites