Skocz do zawartości

Przedstawicielstwa producentów w Polsce - jakie macie zdanie?


jerrylin

Rekomendowane odpowiedzi

Chciał bym Was zapytać, jakie zdanie macie na temat przedstawicielstw w Polsce poszczególnych firm zagranicznych produkujących przyczepy / kampery. 

Pytam nie bez powodu. Otóż zapytałem w Knaus Polska, czyli Pro Camp o to, czy możliwe jest podniesienie dmc mojej przyczepy z roku 1995. Podałem nr vin i zapytałem, czy w ogóle można otrzymać jakieś dane techiczne. 

Odpowiedź :
Niestety nie posiadamy żadnych danych do tej przyczepy.

 

Mam niestety jakieś przeczucie, że temat został po prostu olany, bo zapytałem o zbyt starą przyczepę, a o takich klientów może nie warto się starać. Nie bez powodu tak pomyślałem, bo  po tej nie zadowalającej odpowiedzi zapytałem u źródła, czyli przez stronę internetową w Knaus Tabbert AG w Niemczech (mam łatwiej, bo znam niemiecki). 

Odpowiedź jaka nadeszła: 
**********************************************

Sehr geehrter Herr ... (tutaj moje nazwisko)

 vielen Dank für Ihre Anfrage.

 Gerne haben wir die Möglichkeit einer Auflastung geprüft.

Eine Gewichtserhöhung ist bei Ihrem Wohnwagen allerdings nicht möglich.

Das Fahrgestell ist nur für 1300 kg.

 Wir bedauern, Ihnen keine andere Mitteilung machen zu können.

  Freundliche Grüße

**************************************************
 

Dla nie znających niemieckiego tłumaczenie : 

Szanowny Panie 
Dziękujemy za zapytanie. Chętnie sprawdziliśmy możliwość zmiany DMC dla przyczepy. Podwyższenie dopuszczalnej masy całkowitej dla Pańskiej przyczepy  jest niestety niemożliwe. Rama jest tylko do 1300 kg. 
Żałujemy, że nie możemy przekazać innej wiadomości. Z poważaniem....

 

Może się czepiam, ale w PL chyba mają dostęp do tego samego systemu? Może nie, ale mogli też się dowiedzieć swoimi kanałami. Ale po co? 

Czy inne marki, które mają swoje przedstawicielstwa w naszym kraju bardziej się starają? Chętnie poznam Wasze doświadczenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam,

Rozmawiałem z przedstawicielem Kanusa we Wrocławiu. W sprawie mojego Eifellanda otrzymałem info o które pytałem.

W podobnym temacie zwróciłem się do nich ponownie przy okazji rozwiązania zagadki dot. Knausa (MW/DMC) osoby z FB. Otrzymałem info via mail (po uprzednim ich kontakcie z fabryką) - info choć niepomyślne to wyczerujące. No chyba że ktoś chce wiedzieć jeszcze więcej.

Grubo później kontaktowałem się ponownie w sprawie swojego Eifellanda i po prawie półgodzinnej rozmowie (tyle mi poświęcono czasu odpowiadając na wszystkie moje pytania techniczne i inne) uznałem że zaspokoiłem swoją ciekawość dziękując za rozmowę. Osobiście nie odniosłem wrażenia braku zainteresowania klientem.

Godzinę temu, jerrylin napisał:

...jakieś dane techiczne.

Czy o to chodzi? Knaus Sudwind '95

sudwind_95.png.e0262d7139940e5d1c14c7e55b0978e7.png

Nawiasem mówiąc mam dużo wspólnego z ASO. Nie zawsze kontakt klienta z serwisem/salonem, pomimo że dla pytającego nieudany, wynika z braku zainteresowania tematem ze strony ASO. Powody bywają różne.

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Trudno cokolwiek pisać, znając punkt widzenia tylko jednej strony, jednak całkowicie przychylam się do wypowiedzi Grzegorza.
Miałem wielokrotne kontakty w różnych sprawach z Pro Camp'em, również w kwestii DMC i zawsze wszystko było tip-top.
To byłaby chyba ostatnia z firm, gdzie mógłbym się doszukiwać czegokolwiek złego.
Moja przyczepa też nie ma już 5 lat, a mimo tego, zawsze otrzymywałem zamówioną część, nawet wtedy, gdy była bardzo nietypowa i próżno było jej szukać gdziekolwiek indziej. Poza tym, zawsze był bardzo dobry i sympatyczny kontakt, nie tylko e-mail, ale i telefoniczny.
Nie chcę tu wymieniać z imienia, czy nazwiska rozmówców po drugiej stronie słuchawki, jednak z kim bym nie rozmawiał, zawsze poświęcano mi należytą uwagę i czas bez ograniczeń. Raz nawet sam się dziwiłem, że Pro Camp poświęca mi tak dużo uwagi w sprawie elementu wartego zaledwie kilkanaście, czy kilkadziesiąt zł. Przecież to dla tak dużej firmy żaden interes, a jednak. To bardzo dobrze świadczyło o firmie i taką opinię mam po dziś dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik Procampu Pan Piotr, dusza człowiek, ale wymaga przypomnienia. Wlasciel Pan Tomasz, specyficzny, albo się polubicie albo przyjaźń będzie szorstka. Mnie osobiście odrzuca wygląd firmy, nie wygląda profesjonalnie miejsce w którym naprawia się pojazdy za kilka stów pod namiotem, a teren na którym znajduje się salon przypomina bardziej ogródek działkowy niż poważna firmę. 

Swoją drogą wielu sprzedawców ma dość specyficznie i lekkie podejście do klientów. W Bieruniu widać to najlepiej....

Zdwcydowanie najgorsza obsługa jaka mnie spotkała do Dethleffs w Zabrzu. Naprawdę chciałem kupić przyczepę za ponad stówę, ale nie dało sie:))). Miałem wrażenie że to pralnia kasy, a nie firma zainteresowana sprzedażą. 

Przeciwe zdanie w warszawskim przedstawicielstwie, tutaj pełna profeska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, @Marcin T ciekawe co ma do powiedzenia? Ja z kolei też uważam, że wzorem obsługi klienta nie są, przykładów trochę na forum już podawałem.

A jeśli chodzi o przedstawicieli producentów to mam doświadczenia z takimi - chodzi oczywiście o sprzedaż i obsługę posprzedażową, odpowiedzi na pytania, oferty itp (oceny jak w szkole, w skali 1-6)

  1. Elcamp - sprzedaż 2, obsługa posprzedażowa 2
  2. CarGo - sprzedaż 4
  3. Procamp - sprzedaż 3
  4. Klaja - 1
  5. Centrum Entuzjastów Caravaningu (Tomice) - 1

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tofel napisał:

Czy o to chodzi? Knaus Sudwind '95

sudwind_95.png.e0262d7139940e5d1c14c7e55b0978e7.png

Dzięki. 530TK to właśnie taka jak moja. 

Oczywiście nie jest moim zamiarem krytykowanie żadnej firmy, a zwłaszcza Pro Camp o której pisałem. Nie chcę też absolutnie żadnego hejtu. Chodzi o rzeczowe opinie / doświadczenia i dziękuję, że takie wyrażacie. Po prostu interesuje mnie jakość obsługi klienta poszczególnych marek przyczep i kamperów. 

Dzisiaj otrzymałem od Knaus DE następną wiadomość, w której przysłali wszystkie dane techniczne, tzw Technisches Datenblatt. 
I o to mi właśnie chodziło, że z centrali w Niemczech otrzymałem wyczerpującą odpowiedź. Zaangażowało się dwoje pracowników, którzy zadali sobie trud, wyszukali w systemie i udzielili mi informacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, jacek00 napisał:

Heh, @Marcin T ciekawe co ma do powiedzenia?

Cóż tu się wywodzić. Zamówiłem, odebrałem i tyle. Odbierałem tuż po lockdownie, więc zamieszanie i ruch był w firmie (pewnie nie tylko tej) dość spory.

Oferta, wszelkie pytania, zamówienie poszło bez problemu. Pełna komunikacja ze sprzedawcą. Po sprzedaży zgłaszałem dwie usterki, z czego jedną z Dometic już sobie ogarnąłem sam. Oferty na panel do wody nie dostałem do dziś. Olałem sprawę.

Jak się tak czyta wpisy ludzi, można wnioskować, że obsługa posprzedażowa to chyba ogólnie problem w PL.

Aha no i jeszcze jedno - instrukcje obsługi w PL. Nie mam wiedzy czy w naszym kraju się prawo zmieniło, ale kiedyś zdaje się nakazywało dostarczyć klientowi w ojczystym języku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Marcin T napisał:

Aha no i jeszcze jedno - instrukcje obsługi w PL. Nie mam wiedzy czy w naszym kraju się prawo zmieniło, ale kiedyś zdaje się nakazywało dostarczyć klientowi w ojczystym języku.

I nakazuje nadal. Więc możesz np przetłumaczyć instrukcję i kosztem obarczyć sprzedawcę :D Prócz tego taki sprzedawca może dostać kary:  ttps://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/30333,brak-polskiej-instrukcji-obslugi-drogo-kosztuje.html

Jednym słowem nie opłaca się wprowadzać na rynek produktów bez polskiej instrukcji. Ja nie rozumiem takiego dziadostwa, zwłaszcza przy sprzedaży pojazdów za kilkaset tysięcy złotych. Przecież taka instrukcja jest w interesie sprzedawcy - przykładowo ktoś coś źle zrobi, niezgodnie z instrukcją i zepsuje sprzęt to odpowiedzialność za to poniesie sprzedawca.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

I nakazuje nadal. Więc możesz np przetłumaczyć instrukcję i kosztem obarczyć sprzedawcę :D Prócz tego taki sprzedawca może dostać kary:  ttps://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/30333,brak-polskiej-instrukcji-obslugi-drogo-kosztuje.html

Jednym słowem nie opłaca się wprowadzać na rynek produktów bez polskiej instrukcji. Ja nie rozumiem takiego dziadostwa, zwłaszcza przy sprzedaży pojazdów za kilkaset tysięcy złotych. Przecież taka instrukcja jest w interesie sprzedawcy - przykładowo ktoś coś źle zrobi, niezgodnie z instrukcją i zepsuje sprzęt to odpowiedzialność za to poniesie sprzedawca.

Ciekawe czy dostaniesz instrukcję w języku PL.

A co do Pro Campu to od roku wysyłają mi drobną prowadnicę od okna która od początku się zacinała. Dalej czekam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, w79 napisał:

A czy kupując w Procampie dostaliście obowiązkowe wyposażenie pojazdu jak trójkąt i gaśnice? ? 

No co ty....ale był zestaw naprawczy do kół :)

PS. Przypomniałeś mi że trójkąt musze dokupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Gizbern napisał:

Ciekawe czy dostaniesz instrukcję w języku PL

Wątpię.

W sumie to też trochę pokazuje podejście producenta. Wrzucają do torby co mają pod ręką.

U mnie było jn:

WC Dometic, zasilacz Dometic, Filtr BWT, czujnik dymu, kuchenka gazowa Dometic, Lodówka Dometic po angielsku,

Instrukcja obsługi przyczepy po włosku,

książka serwisowa - trochę po włosku i hiszpańsku i jakiś trzeci obcy język,

Alko - wielojęzyczna w tym PL,

Truma - wielojęzyczna, ale w naszym języku informuje, że od firmy lub serwisu w Polsce można otrzymać/zażądać.

Czyli co, @jacek00, będziesz pierwszy w tych sprawach tłumaczenia? :)

6 minut temu, w79 napisał:

A czy kupując w Procampie dostaliście obowiązkowe wyposażenie pojazdu jak trójkąt i gaśnice? ?

Nie.

Z dodatków był tylko zestaw naprawczy do kół z kompresorem.

A tak po za konkursem - tylko ten Knaus i Knaus. Ciekawe jak to wygląda przy odbiorze Dethleffs czy innego Tabberta, Hobby.
Do Hobby instrukcję w PL widziałem, ale czy do reszty urządzeń też takie dają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Marcin T napisał:

Czyli co, @jacek00, będziesz pierwszy w tych sprawach tłumaczenia? :)

Nie, bo ja kupuję jako firma, więc teoretycznie mnie nie dotyczą zapisy odnośnie instrukcji po PL, ale to że wprowadzają na rynek produkt bez instrukcji pl to inna sprawa bo łamią w ten sposób ustawę o JP. 

10 minut temu, Marcin T napisał:

Nie.

Z dodatków był tylko zestaw naprawczy do kół z kompresorem.

A tak po za konkursem - tylko ten Knaus i Knaus. Ciekawe jak to wygląda przy odbiorze Dethleffs czy innego Tabberta, Hobby.
Do Hobby instrukcję w PL widziałem, ale czy do reszty urządzeń też takie dają?

W Adrii też nie dostałem instrukcji po PL, a jedynie po EN. 

23 minuty temu, w79 napisał:

A czy kupując w Procampie dostaliście obowiązkowe wyposażenie pojazdu jak trójkąt i gaśnice? ? 

Gaśnica nie jest obowiązkowym wyposażeniem przyczepy, ale do kampera powinni dodawać. Trójkąt za to powinni, ale nie dają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.