Skocz do zawartości

Akcyza na kampery (silnik powyżej 2.0l) - nowa ustawa tuż tuż


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

No i gicio :] .

Nie będzie to łatwe, bo tak małego autka jeszcze nie przerabiałem. Kiedyś w podwyższanym Ducato miałem spania na 2+2, dwie szafki, i jeszcze duży rower się zmieścił. I faktycznie, na szwajcarskiej granicy stójkowy zajrzał do środka, rozejrzał się i skwitował - ale fajnie :) . Ma być solidnie i ma wyglądać, że jest solidnie.

BTW, cała ta zabudowa gdzieś jeszcze u mnie leży ;) . Ja nie wykorzystam, bo dzieci już na swoim, a i obecne auto inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zobacz Grzesiek do Pacajewa on Seata Ince przerabiał tu na forum też trochę jest zerknij też na camperteam.pl na YT  z easycamper.pl też mozna coś podebrać i zrobic DIY  - jest tego sporo hasła kucze to XS, zabudowa modułowa itp...   -  bardzo wiele  jest takich przeróbek małych aut i to niektóre naprawdę super - ma to niewątpliwie i wady wynikające z wielkości ale ma też naprawdę mnóstwo zalet.
To w co iść wszystko zależy od tego jak jeszcze człek ma giętką konstrukcję własną :) W sumie u mnie Jumper jest dziełem przypadku - no może nie miał to być Jumpy ale mierzyłem w generalnie Trafica - szczerze widząc co Piotrek na nim zrobił to trochę żałuje że nie poszedłem tą drogą a z drugiej strony wyro na tyłku też ma swoje dobre strony   Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na super auto turystyczne bowiem i wymagania i uwarunkowania turystów są przeróżne - wiec jak to ma w stopce jeden z kolegów na CT - "opinia jest jak  d..a   -   każdy ma swoją "  :)

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gregor887 napisał:

Jestem tu nowy i dopiero poznaję towarzystwo, ale już zanotowałem, że dla Daniela przenośnia to coś na kształt skrzynki, coś, co służy do przenoszenia.

 

Idziesz dobrym tropem z tym że jeszcze daleka droga przed Tobą. Z czasem zrozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, smok_wawelski napisał:

zabudowa modułowa itp...   -  bardzo wiele  jest takich przeróbek małych aut i to niektóre naprawdę super - ma to niewątpliwie i wady wynikające z wielkości ale ma też naprawdę mnóstwo zalet.
To w co iść wszystko zależy od tego jak jeszcze człek ma giętką konstrukcję własną :) W sumie u mnie Jumper jest dziełem przypadku - no może nie miał to być Jumpy ale mierzyłem w generalnie Trafica

Koncept już - że tak się wyrażę - stanął. Dwie skrzynki :D na nadkolach, trzecia to spanie. Może jeszcze czwarta, kuchenno - gospodarcza. Osobista konstrukcja kostno-szkieletowa... spuśćmy zasłonę miłosierdzia :unsure: . Dlatego też niezbędna będzie dostawka na gruncie, coby nie poruszać się w służalczej pozycji ;) .

Trafic jest korzystniejszy w zabudowie ze względu na pionowe ściany, Jumper za to szerszy przy podłodze. Cuś za cuś. Jumpy krótki i wąski, ale nadaje się na daily car.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam pytanie do kogoś kto przechodził ostatnio drogę przerabiania furgonu z ciężarowego na specjalny kamper. Jestem na etapie wyjazdu do ITS w celu zatwierdzenia montażu dodatkowych miejsc siedzących. Z tego to wiem to później OSKP i wydział komunikacji. Byłem na lokalnej OSKP się dowiedzieć co trzeba i uzyskałem informacje, że muszę mieć jeszcze opinie rzeczoznawcy o zmianach mas pojazdu i całej zabudowie.

Ktoś może powiedzieć jak to jest z tym rzeczoznawcą? Czy to jest konieczne?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy nie ma prawnie obowiązku rzeczoznawcy.

Sprawę załatwia to że wg przepisów zabudowę robi wykonawca z PKD 45.20z i wypisuje o tym oświadczenie które sprawdzą OSKP i tak to prawo traktuje

Dla mnie to PKD jest dziwnym uprawnieniem bo nadaje się je się je nawet samemu sobie poprzez wpis bez żadnej weryfikacji kompetencji a może to zrobić również szewc i krawcowa posiadajaca Dz Gosp. ale to tylko tak na marginesie moje zdanie

Niektóre OSKP żądają rzeczoznawcy a jako argument podają właśnie brak możliwości ustalenia masy własnej pojazdu po zabudowie. Niektóre zaś dopuszczają kwitek z wagi, inne dodatkowo jeszcze proszą o dowód legalizacji tejże wagi.

Prawnie wg mnie jest tu luka i brak narzuconej jasnej interpretacji - natomiast logicznie wg mnie mają trochę racji bowiem masa własna pojazdu się zmienia.

Wnioski - cóż jeśli robiłbym Pimot za w sumie ciężka kasę a jedynym dochodem na OSKP byłby rzeczoznawca to może warto odżałować te 3-4 stówki na rzeczoznawcę i bo w kopaniu się z koniem zwykle wygrywa koń. Ale to moje zdanie jak ja bym zrobił. To oczywiście Twoja kasa i Twoja decyzja.

 

Tak[mention=18943]zbyszekbianco[/mention] bardzo trafna uwaga - pierwsza rzecz przed robieniem puszki to jedziemy z nią na wagę a później ważymy i liczymy ile na nią montujemy. Istotne też jest to przy wyborze blaszaka pod zabudowę bo kupując auto o DMC 3.5t i dużej masie własnej ograniczamy się z możliwościami zabudowy i wyposażenia.

Niektórzy zaszaleli i płakali jak po zrobieniu zostało im mało co z ładowności aby zmieścić sie i zachować DMC którego praktycznie nie zmienimy.

Równiez pozdrawiam serdecznie

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa w Senacie, ale jutro jeszcze konsultacje z Ministerstwem Finansów. 

"️Już jutro! W czwartek o godz.: 14:00 odbędą się konsultacje z Ministerstwem Finansów w sprawie procedowania nowej ustawy o podatku akcyzowym, która dot. m.in. branży caravaningowej.
W spotkaniu uczestniczyć będą przedstawiciele Affinity Camper Vans, Balcamp.pl, Globe-Traveller oraz Wavecamper.pl
Trzymajcie kciuki "

https://www.facebook.com/PolskaGrupaCaravaningowa/posts/497406351618284

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info - trzymam aż bolą :) 
Ale to właściwie to chyba nic nie daje - ustawa praktycznie jest klepnięta  i już tego nic nie zmieni ani nic nie zmieni jej brzmienia a ustawa nie mówi Min. Fin okresli w drodze rozporządzenia to czy tamto a narzuca twardo akcyze.
Co realnie może zmienić  owo procedowanie ?    Rozporządzenia wykonawcze MF przecież są ranga niższe od ustawy wiec nie mogą jej zmienić o ile ustawa nie daje takiej dowolności dla MF

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki  mea culpa - jakoś przyjąłem domyślnie że Senat klepnął i dlatego mnie to zdziwiło -  z mojego punktu widzenia niech wróci -  dla mnie i o miesiąc odwleczenie wejścia   jest zbawienne :)  Natomiast mam spore obawy czy wielcy których wymieniasz będą walczyć o interes wszystkich ale obym się mylił 
Twardo trzymam kciuki dalej za złagodzenie lub przynajmniej dłuższe odwleczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Slawka napisał:

Ustawa jest obecnie w Senacie. Są zgłaszane poprawki. I jest duża szansa, że  wróci do Sejmu. Stąd próba rozmów z MF w celu ochrony rynku w Polsce (produkcja kamperów). 

Znajać życie to Sejm zapewne wszystkie senackie poprawki odrzuci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minutes ago, smok_wawelski said:

Natomiast mam spore obawy czy wielcy których wymieniasz będą walczyć o interes wszystkich

Trzeba pamiętać, że polityka to kompromisy....  

39 minutes ago, jacek00 said:

Znajać życie to Sejm zapewne wszystkie senackie poprawki odrzuci 

To stąd pewnie próba zadziałania przez MF, które jest twórcą tej zmiany do ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, danielpoz said:

Znasz może jaki procent produkcji zostaje w Polsce? 

W przypadku Globe-Travellerów, a to największy producent, w 2020 zarejestrowano w Polsce 21 kamperów, w 2019 - 24. Jaki to procent produkcji - nie powiem, bo nie znam volumenu produkcji. Na pewno jest to powyżej 10%.

Łącznie w 2020 roku zmiany przeznaczenia na samochód specjalny kempingowy dokonano w przypadku 1.057 samochodów.  To liczba, która zawiera wszystko (indywidualne zgłoszenia, produkcję, bez względu na rok produkcji). Są w tym nawet auta zabytkowe. Najstarszy miał datę pierwszej rejestracji w 1980 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.