Skocz do zawartości

Zasilanie hybrydy plug-in w darmowy prąd.


Czech

Rekomendowane odpowiedzi

Taki plan : (za jego naiwność z góry przepraszam -sie nie znam)
Zakładam na wiatę solary i podłączam je do akumulatorów.
Akumulatory ładują się przez dzień. W nocy z akumulatorów ładuję
akumulator typu plug-in w samochodzie .

1.Czy to realne ? 
2.Ile to może kosztować ? (i dlaczego tak drogo?)

3.Czy to dla laika elektryki wykonalne przedsięwzięcie - jeżeli nie proszę sprowadźcie mnie na ziemię bez cienia litości.

Nie przyłączam się do sieci energetycznej -chcę aby to było niezależne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Czech napisał:

Taki plan : (za jego naiwność z góry przepraszam -sie nie znam)
Zakładam na wiatę solary i podłączam je do akumulatorów.
Akumulatory ładują się przez dzień. W nocy z akumulatorów ładuję
akumulator typu plug-in w samochodzie .

1.Czy to realne ? 
2.Ile to może kosztować ? (i dlaczego tak drogo?)

3.Czy to dla laika elektryki wykonalne przedsięwzięcie - jeżeli nie proszę sprowadźcie mnie na ziemię bez cienia litości.

Nie przyłączam się do sieci energetycznej -chcę aby to było niezależne.

 

 

1. tak

2. zależy jaka instalacja, żeby była wydolna dla ładowania hybrydy to kilkadziesiąt tyś + akumulator drugie tyle

3. nie

Przyłączenie do sieci obniżyło by ci koszt o ponad połowę, nie musiał byś inwestować w drogi akumulator (sieć jest wówczas "magazynem" energii , operator pobiera 20% z tego co wyprodukujesz ale możesz wówczas produkować w lecie odbierać w zimie )

moja hybryda plug-in ma akumulator o pojemności 13kWh i wymaga ładowania z sieci 230v przez ok 5,5 godziny  pobierając z gniazdka ponad 2,2kW więc łatwo możesz policzyć ile tej energii musiałbyś wyprodukować w dzień i jak duży musiał byś mieć akumulator  żeby ją zmagazynować .

instalacja off grid jako oddzielna instalacja przeznaczona tylko do ładowania hybrydy - całkowicie nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kuba za odpowiedź - podejrzewałem , że tak sie to skończy.

Czy instalacja domowa do ładowania Plugina musi być jakos przystosowana ? Moja instalacja w garażu jest (podobnie jak i sam garaz) wykonana "chałpniczo", czy to nie spowoduje jej zbytniego obciążenia, przegrzania i np. wybijania bezpieczników ?

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

moja hybryda plug-in ma akumulator o pojemności 13kWh i wymaga ładowania z sieci 230v przez ok 5,5 godziny  pobierając z gniazdka ponad 2,2kW więc łatwo możesz policzyć ile tej energii musiałbyś wyprodukować w dzień i jak duży musiał byś mieć akumulator  żeby ją zmagazynować .

instalacja off grid jako oddzielna instalacja przeznaczona tylko do ładowania hybrydy - całkowicie nieopłacalne.

Jaką hybrydę masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Czech napisał:

Czy instalacja domowa do ładowania Plugina musi być jakos przystosowana ? Moja instalacja w garażu jest (podobnie jak i sam garaz) wykonana "chałpniczo", czy to nie spowoduje jej zbytniego obciążenia, przegrzania i np. wybijania bezpieczników ?

nie musi być specjalnie przystosowana, musi być po prostu sprawna, bezpieczna  i dostosowana do ciągłego długotrwałego obciążenia prądem o określonym natężeniu.

przykładowo:  ja ładuje wolną ładowarką  na 230V , ładowanie trwa ok 5,5 h , ładowarka pobiera 10A   więc wystarczy zabezpieczenie B16 i kabel zasilający 3x2,5mm2.

przy szybkiej ładowarce trójfazowej oczywiście odpowiednio grubsze kable i większe zabezpieczenie.

jak nie bardzo czujesz temat to poproś jakiegoś elektryka żeby zweryfikował stan instalacji ewentualnie wykonał pomiary .stara instalacja na przegrzanych kablach czy wielu łączeniach może być problematyczna.

12 minut temu, Czech napisał:

Jaką hybrydę masz ?

posiadam Superba iV

na samym prądzie zużycie od 15 do 35 kWh/100km w zależności od stylu jazdy i temperatury (ogrzewanie jest bardzo prądożerne) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czech napisał:

Zakładam na wiatę solary i podłączam je do akumulatorów.
Akumulatory ładują się przez dzień. W nocy z akumulatorów ładuję
akumulator typu plug-in w samochodzie .

Nawet gdyby udało Ci się taką instalację założyć, to i tak w zimie będzie kupa. Zapominamy, że w naszym położeniu geograficznym zimą panele ledwo zipią. A jak spadnie śnieg... W grę wchodzi tylko mikroinstalacja i to bardzo dobrze policzona. Te 20% zabieranych przez operatora wbrew pozorom to bardzo dużo. Przecież w dzień nie będziesz ładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YouTube jest filmik Zachara jak montuje solary do swojego auta elektrycznego. Poszukaj zobaczysz jego info o tym.
Hybrydę plugin ladujesz że zwykłego gniazdka 230v. Do tego masz kabel, czasem z przetwornica zależy do hybrydy/elektryka.
Mozesz się bawić w akumulatory i solary jak chcesz ale wtedy musisz zamontować przetwornice z 12v na 230v aby móc podłączyć hybrydę do ładowania.
Można zastosowac ładowarkę na prąd stały ale koszty są dość duże.
Najtanszym rozwiązaniem są solary i podłączenie do sieci energetycznej jak radzi przedmowca.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

instalacja off grid jako oddzielna instalacja przeznaczona tylko do ładowania hybrydy - całkowicie nieopłacalne.

Dodam więcej, w naszym klimacie off grid nawet na potrzeby bytowe zimą może być niewystarczająca. 

Tak jak poprzednicy piszą, tylko mikroinstalacja i prosument a jeśli chcesz iść w bank energii (liczę, że zaczną się konkretne dofinansowania), to i tak polecam system hybrydowy z inteligentnym sterowaniem, czyli i tak on grid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam więcej, w naszym klimacie off grid nawet na potrzeby bytowe zimą może być niewystarczająca. 
Tak jak poprzednicy piszą, tylko mikroinstalacja i prosument a jeśli chcesz iść w bank energii (liczę, że zaczną się konkretne dofinansowania), to i tak polecam system hybrydowy z inteligentnym sterowaniem, czyli i tak on grid.
Wg moich wyliczeń przy obecnych cenach akumulatorów budowa instalacji hybrydowej nie ma sensu. Prędzej akumulator straci swoją pojemność niż zdąży się zwrócić. Taniej płacić 20% haraczu.



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Wg moich wyliczeń przy obecnych cenach akumulatorów budowa instalacji hybrydowej nie ma sensu.

dlatego zaznaczyłem

Godzinę temu, filipert napisał:

(liczę, że zaczną się konkretne dofinansowania)

inaczej zapewne jak piszesz :)

niemniej, mam zamiar pobawić się w taka hybrydę z wykorzystaniem starego akumulatora do oświetlenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.