Skocz do zawartości

ZIG CERS X-4 Instrukcja, pomoc, jak to obsługiwać ?


Żonkil

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam w przyczepie taki wynalazek, jak na zdjęciu poniżej. Czy ma ktoś może instrukcję obsługi do tego ustrojstwa ? Najbardziej mnie zastanawia ten napis, który jest na obudowie "schakel 220 volt uit, alvorens accu aan te sluiten" translator tłumaczy mi to "wyłączyć 220V przed podłączeniem akumulatora". Czyli mam odłączać akumulator, jak mam podłączenie pod 220V ? A jak bym chciał sobie naładować ten akumulator, przez podłączenie do 220V ? Bo jak przyczepa jest podłączona do prądu, to na kablach do podłączenia akumulatora jest 13,7V. Wydawało mi się, że to właśnie powinno ładować wtedy akumulator. Może mi ktoś objaśnić zasady działania tego wynalazku ? Mogę nim ładować akumulator jak mam przyczepę podłączoną do 220V, oraz podczas jazdy ?(domyślam się, że tylko kwasowy wchodzi w grę.) On po osiągnięciu odpowiedniego napięcia akumulatora przestanie ładować ? 

Nie mogę znaleść żadnych informacji na ten temat. Jeśli ktoś coś wie bardzo proszę o wyjaśnienie i z góry dzięki za wszystkie wskazówki. 

 

 

IMG_4086.thumb.JPG.98b19df04e9d4b29d70617345a0ddecc.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sadzę że tu mowa o tym by nie podłączać ,zakładać akumulatora  przy działającym ładowaniu czyli gdy to urządzenie działa , po prostu przed wymianą aku czy podłączeniem aku do przyczepy należy odłączyć  zasilanie z sieci elektrycznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Home-Car Eureka 382 z 96 roku. 

2 minuty temu, jackvoyager napisał:

Ja sadzę że tu mowa o tym by nie podłączać ,zakładać akumulatora  przy działającym ładowaniu czyli gdy to urządzenie działa , po prostu przed wymianą aku czy podłączeniem aku do przyczepy należy odłączyć  zasilanie z sieci elektrycznej.

 

Też właśnie do takiego wniosku doszedłem, że to chyba o to chodzi. 

 

Czyli myślicie, że mogę spokojnie podłączyć akumulator pod to i się nie przejmować jego "przeładowaniem" ? 

Cała ta instalacja jest pod kanapą i jest tam w podłodze, zrobiony otwór wentylacyjny. Mogę tam trzymać akumulator, czy powinien być gdzieś na zewnątrz ? Instalacja wygląda na oryginalną. 

Edytowane przez Żonkil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Żonkil napisał:

Czyli myślicie, że mogę spokojnie podłączyć akumulator pod to i się nie przejmować jego "przeładowaniem" ? 

Cała ta instalacja jest pod kanapą i jest tam w podłodze, zrobiony otwór wentylacyjny. Mogę tam trzymać akumulator, czy powinien być gdzieś na zewnątrz ? Instalacja wygląda na oryginalną. 

Ja mam podłączone pod to dwa Aku z przodu wew pod łóżkiem ,miałem tam oryginalny pojemnik mieszczący  jeden aku , ale w związku z tym że nie mieścił sie drugi to poprzedni właściciel wstawił go pod łóżkiem luzem ,ja powiększyłem przestrzeń na dwa tylko zabudowałem  boki by nie było bezpośredniego dostępu  do aku . Wentylacja jest przez otwory w podłodze i boczna klapę.

Dwa tygodnie stałem podpięty do Prądu i nic sie nie przeładowało ,urządzenie utrzymywało stałe napięcie 13,8 V ,mam woltomierz króry pokazuje stan naładowania aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jackvoyager napisał:

Ja mam podłączone pod to dwa Aku z przodu wew pod łóżkiem ,miałem tam oryginalny pojemnik mieszczący  jeden aku , ale w związku z tym że nie mieścił sie drugi to poprzedni właściciel wstawił go pod łóżkiem luzem ,ja powiększyłem przestrzeń na dwa tylko zabudowałem  boki by nie było bezpośredniego dostępu  do aku . Wentylacja jest przez otwory w podłodze i boczna klapę.

Dwa tygodnie stałem podpięty do Prądu i nic sie nie przeładowało ,urządzenie utrzymywało stałe napięcie 13,8 V ,mam woltomierz króry pokazuje stan naładowania aku. 

Dzięki wielkie za odpowiedź i wyjaśnienie tematu, a woltomierz, też sobie zamontuje, żeby mieć pogląd na to co się dzieje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2021 o 15:53, Żonkil napisał:

Dzięki wielkie za odpowiedź i wyjaśnienie tematu, a woltomierz, też sobie zamontuje, żeby mieć pogląd na to co się dzieje. :)

Witam! "ZIG Cers 4", to konstrukcja sprzed 30 lat. Jeśli można do tego podłączyć jakiś akumulator, to tylko standardowy, czyli najzwyklejszy z płynnym elektrolitem.

Przed taką operacją polecam jednak ten wątek:

http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpieczenstwo/page__view__findpost__p__233321

 

W dniu 16.02.2021 o 09:31, Żonkil napisał:

Czyli myślicie, że mogę spokojnie podłączyć akumulator pod to i się nie przejmować jego "przeładowaniem" ?

Przeładowaniem?  Nie sądzę :hmm:

Jesteś pewien, że to urządzenie w ogóle może naładować akumulator?

W dniu 16.02.2021 o 09:31, Żonkil napisał:

Cała ta instalacja jest pod kanapą i jest tam w podłodze, zrobiony otwór wentylacyjny. Mogę tam trzymać akumulator, czy powinien być gdzieś na zewnątrz ?

Po przeczytaniu wskazanego wątku, wszystko będziesz wiedział.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek, który przytoczyłeś przeczytałem. Jeśli chodzi o podłączenie akumulatora, to jestem pewien, że można do niego podłączyć akumulator, bo jest na niego oryginalne miejsce, wentylacja, oraz gotowe okablowanie do którego już podłączyłem akumulator i wszystko działa.  Może technologia nie jest jakaś nowa, ale powinna działać. Wyczytałem, że urządzenie to działa na zasadzie takiej, że podaje cały czas stałe napięcie wysokości 13,8 V , co sprawia, że nigdy nie naładujemy akumulatora na 100%, co właśnie ma zapobiegać przeładowaniu akumulatora i jego zagotowaniu. Akumulator jaki stosuje to Yuasa Marine, głębokiego rozładowania, który jest przystosowany do stosowania w przyczepach kempingowych. Posiada jakieś swoje zabezpieczenia i podobno jest bardziej odporny na wstrząsy. Jedyne co mam zamiar zrobić to podłączyć na wszelki wypadek, rurkę do odpowietrznika akumulatora i wprowadzić ją przez ten otwór wentylacyjny pod podłogę. Przyczepa pod prądem, będzie używana bardzo rzadko, albo wcale, bo z żonką jesteśmy dzikusy i raczej kempingi nam nie po drodze. A jak coś mnie będzie niepokoić, to kupię nowy energoblok, podłącze i też będzie dobrze, ale jakoś mam zaufanie do starych konstrukcji. Uważam, że były robione na dużo lepszych podzespołach niż współczesna elektronika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.