Skocz do zawartości

17 lat i rozwód w przyjaźni


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, danielpoz napisał:

Jak na ASO to bardzo tanio. 5 lat temu chyba 2100 albo 2300, już nie pamiętam dokładnie i to też jak na ASO nie było źle. Inne marki to dopiero mają ceny... 

 Daniel, może wzięli pod uwagę kupno samochodu i do tego hak damy  z upustem. Albo Michał ma duże zdolności negocjacji . Co jest bardzo prawdopodobne :) 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

56 minut temu, szary11 napisał:

Do nowego tyle, do używki lub po sprzedaży cena wyższa, ale nie wiem o ile. Haki HakPol biorą, mam też automat, na śruby byłby 200 taniej. I hak wchodzi w 5 letnią gwarancję całego auta.

Cena przyznam super. Miałem na oku klamoty za ok 1350, ale jak usłyszałem cenę bez wahania przystałem.

Przy nowym aucie nie ma sensu zakładać poza serwisem. Oczywiście przy takich cenach? 

Mspominałem o wyższej cenie z tym że hak był Westfalia. 

Godzinę temu, Maras napisał:

 Daniel, może wzięli pod uwagę kupno samochodu i do tego hak damy  z upustem. Albo Michał ma duże zdolności negocjacji . Co jest bardzo prawdopodobne :) 

Już wyjaśnione. Hak innego producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i widzę, że Szary zżył się z Fordami podobnie jak ja. I nie zmieniam marki, bo mam dobry serwis blisko domu. A w zasadzie miałem, bo się trochę oddalił ;)  A Fordy jeżdżą, nic się z nimi nie dzieje. Według mnie jak dbasz o Forda to jest to auto może bez wodotrysków, ale niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mitsu został dziś dotarły wg wytycznych producenta pod holowanie przyczep. 

IMG20210213135922.thumb.jpg.0edd799dd9ffddab4e186ac77c9b6d4f.jpg

Gorzej, że przyczepa zastawiona pryzmą śniegu na 2 wywrotki. Do towarowki mam bliżej, objętość ok. 1 wywrotki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szary11 napisał:

Mitsu został dziś dotarły wg wytycznych producenta pod holowanie przyczep.

 

2 minuty temu, szary11 napisał:

Gorzej, że przyczepa zastawiona pryzmą śniegu na 2 wywrotki.

Witaj w klubie ?.
Też przed magicznym tysiącem narazie poprzestałem na podłączeniu i sprawdzeniu wiązki, a potem znikąd pojawiły się stosy śniegu.
Byle do wiosny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsu został dziś dotarły wg wytycznych producenta pod holowanie przyczep. 
IMG20210213135922.thumb.jpg.0edd799dd9ffddab4e186ac77c9b6d4f.jpg
Gorzej, że przyczepa zastawiona pryzmą śniegu na 2 wywrotki. Do towarowki mam bliżej, objętość ok. 1 wywrotki
Jak auto ma być na dłużej to zrobił bym min ze 3000 km , wymienił olej z filtrem i dopiero bude ;)



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Marcin T napisał:

 

Witaj w klubie ?.
Też przed magicznym tysiącem narazie poprzestałem na podłączeniu i sprawdzeniu wiązki, a potem znikąd pojawiły się stosy śniegu.
Byle do wiosny ?

Lekka zimą mogła by jeszcze być pod testy ?

44 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

Jak auto ma być na dłużej to zrobił bym min ze 3000 km , wymienił olej z filtrem i dopiero bude ;)



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
 

Deko sceptyczny jestem do tego. Tzn. w silniku z turbo, czy jakichś bardziej skomplikowanych konstrukcjach to tak, zmieniłbym wczesniej olej. Tu mam prostą benzynę. W naszych nowych 2 fordach z podobnymi konstrukcyjnie silnikami pierwszy olej nie był brudny ani po ok 11tys. w fieście, ani w drugim cmaxie po 20. Były wręcz niewiele ciemniejsze od nowego. Filtry po rozpruciu również nie wyglądały na zapchane. Nie widzę sensu. Chociaż z pewnością jeśli zauważę istotne zmiany pewnie przyspieszę. 

23 minuty temu, Maras napisał:

1000km i w baku pusto :) 

Do wiosny jeszcze daleko i pewnie prawie 5 tysia. zrobisz. 

Uspokajam, już jest znów pod korek ?

Dużo nie jeździmy więc pewnie bliżej wakacji taki przebieg się pojawi. Szacuje, że ok 15tys. rocznie nakręcimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2021 o 00:12, szary11 napisał:

Deko sceptyczny jestem do tego. Tzn. w silniku z turbo, czy jakichś bardziej skomplikowanych konstrukcjach to tak, zmieniłbym wczesniej olej. Tu mam prostą benzynę.

Wcześniejsza zmiana nie zaszkodzi,  a może pomóc, gdyby okazało się, ze jednak coś przy układaniu silnika się wytarło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy docieraniu silnika (chociaż producenci twierdzą ze teraz czegoś takiego jak docieranie - nie ma...)  olej ulega punktowym przegrzaniom (tam gdzie jest tarcie), degraduje się baza, i wprawdzie wyglada na czysty, to są to tylko pozory, bo jeszcze nie ma z czego zebrać nagarów, one dopiero powstaną. Do tego, wszystko co powstało przy docieraniu (drobinki metalu) jeśli jest na tyle duże, żeby osadzić się w filtrze/opaść na dno miski, to ok, natomiast wszystko co mniejsze - krąży nadal w oleju działając jak ścierniwo (filtry musza przepuścić całkiem duże cząstki - olej to węglowodory o dużych i złożonych cząstkach) . Olej po pierwszej fazie docierania, jest koloidem oleju i wszystkiego tego co jest metalem i wytarło się w procesie docierania. Nieważne czy silnik ma turbo czy nie, jest nawet prosty (to nie jest żaden wyznacznik, bo układ smarowania działa dokładnie tak samo, jeśli chodzi o układ tłokowo-korbowy, panewki, gładzie, krzywki itp., turbina to tylko jeszcze jeden element do smarowania), dobrą praktyką jest wymiana pierwszego oleju po kilku tysiącach km (2-2,5-3 tys.), i następne wymiany zgodnie z terminarzem przeglądów. 

Mało tego, w już dotartych silnikach jeśli wymienia się np. tylko panewki, nawet bez obróbki wału, też jest zalecana wymiana oleju po krótkim przebiegu od naprawy. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2021 o 00:12, szary11 napisał:

Deko sceptyczny jestem do tego. Tzn. w silniku z turbo, czy jakichś bardziej skomplikowanych konstrukcjach to tak, zmieniłbym wczesniej olej. Tu mam prostą benzynę. W naszych nowych 2 fordach z podobnymi konstrukcyjnie silnikami pierwszy olej nie był brudny ani po ok 11tys. w fieście, ani w drugim cmaxie po 20. Były wręcz niewiele ciemniejsze od nowego. Filtry po rozpruciu również nie wyglądały na zapchane. Nie widzę sensu. Chociaż z pewnością jeśli zauważę istotne zmiany pewnie przyspieszę. 

zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi ale jak tam uważasz ;)

sam w autach "do pracy" najczęściej wymieniam jak fabryka zaleca , ale w kamperze wymieniałem już dwa razy pomimo ze jeszcze licznik nie dobił do pierwszej "fabrycznej" wymiany i gwarancja dłuższa niż zamierzam go posiadać   :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Deko sceptyczny jestem do tego. Tzn. w silniku z turbo, czy jakichś bardziej skomplikowanych konstrukcjach to tak, zmieniłbym wczesniej olej


Chris fajnie objaśnia tą kwestię, polecam obejrzeć:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za opinie. Przekonaliście mnie ?

A po jakim przebiegu zalecanie w skrzyni CVT? Producent chyba po 100tys. zaplanował, ja planuję skrócić do 60tys. Jakie Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mundek28 napisał:

Tylko nie wpadajcie w panikę i nie wymieniajcie oleju po 500 km. Korki spustowe dlatego są magnetyczne .

Omijajcie skrzynie CVT.-szczególnie gdy ciągacie przyczepy.

Dlaczego omijać CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.