Skocz do zawartości

Gdzie usytuować wylot spalin ?


Andrew58

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Instaluję w "zapiekance" lodówkę absorpcyjną po prawej od strony wejścia i mam dylemat... W sytuacji kiedy będzie ona pracowała na gazie muszę odprowadzić na zewnątrz spaliny.

Zastanawiam się więc, ogdzie byłoby najsensowniej  usytuować wylot spalin/kominek ?

Rozważam dwie opcje. Pierwsza to najkrótszy odcinek czyli otwór w ścianie za "plecami" lodówki, od strony dyszla a druga opcja to lewa strona przyczepy patrząc od tyłu czyli ponad 1,5 m od wylotu spalin. 

Waszym zdaniem koledzy które z tych rozwiązań byłoby z punktu widzenia pracy lodówki na gazie ( na postoju) -najbardziej sensowne biorąc pod uwagę ewentualne możliwe zdmuchiwanie płomienia, dostawanie się wody do środka przez kominek i ewentualne skropliny. 

Na fotce zaznaczyłem te potencjalne lokalizacje otworu.

Czerwony to przód przyczepy a żółty to lewy jej bok.

Zanim zacznę jednak dziurologię chciałbym mieć pewność, że to co zrobię będzie funkcjonalne i dobre dla pracy lodówki.

Bardzo proszę o pomoc...

20210123_221755.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wg mnie na lewą za długi odcinek poziomy - nie będzie ciągu spalin.
Idee rozumiem chcesz aby nie było po stronie gdzie się koczuje :)  też tak chciałem - miałem po lewej przy drzwiach tak ori Niemiaszki zrobili, nigdy mi nie zalało i nie zdmuchło - jakoś z tym żyłem :)
Wywal kawałek od drzwi, jak przedsionek to tak aby kominek był trochę oddalony od płachty i jakiś luft 

kominek.jpg

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ w mojej N126 D i sposób w jaki sobie urządziłem wnętrze w tej sytuacji nie pozostawia wyboru. Komin musi być od strony dyszla. Może to i lepiej bo droga spalin będzie krótka i zakładam, że skropliny nie zdąża się pojawić a jeśli nawet to szybko odparują mam nadzieję. Jeśli nie, będę kombinował z ich odprowadzeniem.

Czyli będzie coś w tym stylu jak na foto. To fotka znaleziona w sieci ale przyczepa jak moja.

20210123_234714.jpg

Edytowane przez Andrew58 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to na pionie (chyba) wypada to bym sie nie bał wiekszośc bud tak ma
Zobacz też w manualu Dometica czy Electroluxa  jaki i jak  ma ma być poskładany kominek - 
Oprócz kominka  konieczne są kratki

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - nie ma za co, N-ka jest wdzięczna do takiej rzeźby nie opcji że w listę konstrukcyjna trafisz :)
Kratek poszukaj na alledrogo sprzedajemy albo  OLX nówki ceny kosmos jak wszystko do budek i kamperów a używkę jak nie połamana tylko pożółkła najwyżej  przematujesz włóknina scierną, kupisz podkład i lakier do plastiku i sam 
tryśniesz jak zrobisz porządnie jest na lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka fotek i schemat/przekrój kominka lodówki. Pieniądze za te kilka rurek są chore dlatego wykonam chyba sam z rurek miedzianych przyłącze. Kupiłem samą osłonę/maskownicę plastikową kominka zewnątrzną za 35 ziko. Kawałek rurki miedzianej to kilka złocisty.

20201219_225321.jpg

Screenshot_20201219-225452_Gallery.jpg

Screenshot_20201219-225433_Gallery.jpg

Edytowane przez Andrew58 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób wylot jak najbliżej Każdy dłuższy odcinek powoduje zmniejszenie cugu 

Co do rurek to fakt ceny z kosmosu Ja jak robiłem blaszanke to musiałem ciut przedłużyć kominek i zastosowałem najzwyklejszy kawałek rurki znalezionej w garażu Ważne jest dobranie średnicy i odpowiednie kąty ścięcia ?

Mogłeś kupić kratke zintegrowaną z kominem i miałbyś oba tematy z głowy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, kit napisał:

Co do rurek to fakt ceny z kosmosu

Tak jak pisałem o kratkach - ktoś w tym kraju doszedł do wniosku ze w karawaning bawią się tylko ludzie którzy lubią wyrzucać pieniądze i wszystko z nalepka for camper ma ceny kosmos. Idzie czasem wyhaczyć w normalnych cenach z używki - zerknij po w.w źródłach  a nuż się coś trafi i nie trzeba będzie rzeźbić jednak  niestety polowanie zwykle  bywa sztuka cierpliwych :) 
Ori maja pewna zaletę - nie są monolitem a maja możliwość przesuwu i zmiany długości  - buda trochę drga wydaje mi sie to mechanicznie korzystne , robią też za kompensator długości ale spoko przy małej długości rozszerzalność cieplna nie wydłuży rurki znacząco.  Ja bym to zrobił po fabrycznemu z dwu średnic rurek a trójnik lutowany. Lut lutowi nierówny masz obawy polutuj możne nie lutem twardym bo tu palnik byłby potrzebny  ale też nie tym do elektroniki a rynnowym  oprócz nieco wyższej temp topnienia ma też wyższą wytrzymałość mech.
Dobierz średnice i kąty jak manual przykazuje i będzie git - @kit ma racje tam pali się raptem płomyk jak w zapalniczce wiec spalin nie ma duzo i na wylocie nie sa gorące a ledwo ciepłe :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze przymiarki za mną.

Kominek będzie oczywiście na stałe  z zewnątrz rzecz jasna - tuż pod rączką manewrową. Tylko do przymiarki przymocowany od środka ? a końcówka odkurzacza robi za rurę spalinową. 

Mam taki pomysł,  by wentylatory były zamocowane od środka a od zewnątrz w ramce aluminiowej będzie wymienny panel z dwoma zasuwami. Jeden panel ze spienionego PCV  z kratką wentylacyjną a drugi - bez otworów/ pełny też z PCV na czas jazdy gdyby trzeba jechać w deszczu. Zamiana jednego na druki to kilka sekund.

Jak przygotuję ramkę i zasuwki pokażę o co biega.

Nie będzie ori kratki w związku z tym. Będzie budżetowo ale i funkcjonalnie.

20210124_161255.jpg

Edytowane przez Andrew58 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcę zakładać nowego tematu ale chciałbym dopytać... choć wydaje mi się że znam odpowiedź.

W okresie silnych mrozów kiedy  przyczepa nie jest użytkowana - Waszym zdaniem lodówka absorocyjna może być w przyczepie czy lepiej ją przetrzymać w tym okresie np. w garażu. Mam możliwość wyjęcia mojej 33 litrowej stąd takie pytanie. 

Zakładam jednak że nikt tego nie robi z lodówką na gaz która jest zabudowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć nie wiem, jak bardzo i w czym, to jednak przypuszczam, że Twoja lodówka różni się od tych, które mamy standardowo montowane w przyczepach. Na etapie projektowania, nasze lodówki przynajmniej powinny konstrukcyjnie uwzględniać sposoby eksploatacji, a więc np. postój w warunkach zimowych. Najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził w instrukcji obsługi parametry przechowywania. Wiele wyrobów ma podany zakres temperatur przechowywania.  :hmm:  Jeśli takiej informacji nie znajdziesz, a wyjęcie lodówki nie jest zbyt kłopotliwe, to może jednak będzie lepiej przenosić ją na zimę do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.