Skocz do zawartości

Przyczepka 2+1 do której zmieści się motocykl.


Żonkil

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim. Z żonką chcemy zacząć przygodę z przyczepką i prosił bym o pomoc w jej doborze. 

Napiszę może czego potrzebujemy. 

Przyczepka ma być dla dwóch dorosłych i jednego malucha. Czyli ogrzewanie woda, toaleta i prysznic są nam niezbędne. Dodatkowo tata ściga się na motocyklach i chciał by wykorzystywać przyczepkę do swoich wojaży po torach. Motocykl ma 85 cm szerokości w najszerszym miejscu jakim jest kierownica, czyli potrzebuje przyczepki z wejściem minimum 70 cm, żeby zmieścić motocykl. Wysokość wejścia, czy jakiegoś luku bagażowego  minimum 140 cm.Motocykl waży 100 kg więc minimalna ładowność musi być w tej okolicy. Czy jesteście w stanie doradzić jakiego modelu szukać ? Na chwile obecną znalazłem jeden model który teoretycznie fajnie pasuje do naszych potrzeb, czy Knaus Sport & Fun, ale w Polsce jest tylko jedna w chwili obecnej i cena do najniższych nie należy. Za granicą u naszych zachodnich sąsiadów, są aż 3 i też z cenami jak za lata 90 dość wygórowanymi. Zależy mi, żeby kemping był jak najmniejszy, dla wygody podróżowania, ale jak DMC będzie miało 1500 kg i będzie fajna to też wchodzi w grę. Kwota do jakiej chcemy kupić przyczepkę to 15 000 zł wyjściowo, ale obecnie jesteśmy już na etapie 25 000 zł za coś naprawdę fajnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi. Jak na chwilę obecną, z tych wszystkich propozycji jedyna jaka mieści się w budżecie i jest w miarę osiągalna to Knaus. Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły, to chętnie posłucham .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maras napisał:

Masz jeszcze Dethleffs-a w orginalnej zabudowie pod moto 

post-208-0-98283900-1319543588_thumb.jpg

 

Ten Dethleffs ma chyba MW około 1500. 

22 godziny temu, Żonkil napisał:

15 000 zł wyjściowo, ale obecnie jesteśmy już na etapie 25 000 zł za coś naprawdę fajnego

Będzie ciężko w tych pieniądzach. 

A bierzesz po uwagę zakup po prostu zdrowej przyczepy i modyfikację? 

9 godzin temu, Żonkil napisał:

Dziękuje za podpowiedzi. Jak na chwilę obecną, z tych wszystkich propozycji jedyna jaka mieści się w budżecie i jest w miarę osiągalna to Knaus. Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły, to chętnie posłucham .

Wrzucaj linki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dethleffs jest fajny, ale stanowczo za duży jak na moje potrzeby. 

Jeśli chodzi o budżet to, można powiedzieć, że jest on w miarę elastyczny, ale bez przesady. Chce kupić coś co mi posłuży ładnych parę lat i ma być 100% sprawne, bądź będę chciał to doprowadzić do bardzo dobrego stanu (nie sam). Zakup zdrowiej przyczepy i jej modyfikacja też jest brany pod uwagę, ale ze względu na to, że nie mam wielkiego pojęcia o przyczepach, trochę się tych modyfikacji boje, może nie potrzebnie ? 

Znalazłem jedną przyczepę, którą oglądałem i jest w kręgu moich zainteresowań, ale niestety przednia ściana przy łączeniu z podłogą, ma zaciek po całej długości, od rogu do rogu, wysokość zacieku około 5-7 cm. Ile orientacyjnie kosztuje remont przedniej ściany ? Chodzi mi o całkowity remont bez żadnych półśrodków. No i trzeba wymienić w niej przednią szybę, którą udało mi się znaleść. 

https://www.olx.pl/oferta/knaus-sport-and-fun-430-przyczepa-kempingowa-CID5-IDHX49r.html#1319eb9f1f

 

Dioblik jeśli chodzi o motocykl to latam Husqvarną FS 450 

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw osi to nie całe 1,5 metra plus 1/2 średnicy koła więc nie całe 2 metry długości.  Holowniki są dwa, Audi A6 i Suzuki Grand Vitara. Myślisz, że holowniki dały by radę ? To jest jakiś specjalny bagażnik, czy jakaś samoróbka ? Pomysł mi się podoba bardzo :)

Edytowane przez Żonkil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak teraz o tym pomyślałem, czy to nie będzie przesada z naciskiem na hak. Czy nie powinno się do takich wynalazków zamontować jakiegoś wzmocnionego haka ? (jeśli są takowe). Jeszcze jedna kwestia jest taka, że czasami latam na zawody za granicę i ciekawe jak nasi sąsiedzi by podeszli do takiego wynalazku ?

Edytowane przez Żonkil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Żonkil napisał:

No właśnie też tak teraz o tym pomyślałem, czy to nie będzie przesada z naciskiem na hak. Czy nie powinno się do takich wynalazków zamontować jakiegoś wzmocnionego haka ? (jeśli są takowe)

Są haki z dopuszczalnym  naciskiem ja mam w jednym 100 a w drugim 120 .Pewnie typowe terenówki co mają 3,5 t na haku mogą mieć więcej. Ale tu zawsze najważniejsza jest homologacja.

Bagażnik /platforma zapewne samoróbka. Pewnie do ogarnięcia aby tylko dyszel-UN -zaczep- hak to wszystko wytrzymało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł fajny, ale po przemyśleniu jednak nie do końca zda egzamin. Głupie zakupy, będą wiązały się dla mnie ze stresem o motocykl, bo jednak będzie on "ogólnodostępny".  Wracamy do tematu przyczepy, do której można wpakować motocykl ;). Jakieś dobre rady co do firmy, która ogarnęła by mi tą przednią ścianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Żonkil napisał:

Pomysł fajny, ale po przemyśleniu jednak nie do końca zda egzamin. 

Dlaczego?   Można kupić fabryczne długie dyszle.  Np. dłuższe o 0,5 czy 0,7 od oryginalnych. Dyszle są przykręcane do ram. Jest to z pewnością mniejsza przeróbka niż włożenie motocykla do środka. Nie mówimy o smrodzie benzyny i oleju bo do tego można się przyzwyczaić.. Na dyszlu można położyć skrzynię z aluminiowej perforowanej blachy. Będzie lekka i skryje motocykl. Wydłużony dyszel spowoduje, co prawda, tylko niewiele mniejszy nacisk na hak ale też ułatwi skręt. To się da zrobić w prawie każdej przyczepie. Na zdjęciach skręcana rama mojego Fendta. Nawet gdyby Ci przyszło wykonać samemu dyszel to nie jest to wielki problem. Niczym - oprócz długości - nie będzie się różnił od fabrycznego.   W poprzedniej cepce zakres regulacji przy skręcaniu dyszla i ramy był tak duży, że zastanawiałem się czy nie wydłużyć dyszla aby zmieścić na nim na stałe agregat. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest możliwość kupna dowolnej cepki  i powrotu do oryginału gdybyś zechciał sprzedać.

29.07.2016 646.jpg

29.07.2016 649.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.