Jump to content
Annagrad

Rejestracja busa/na kampera

Recommended Posts

Annagrad

Witam serdecznie

kupiliśmy iveco deili 35130( bus przystosowany do przewozu 9 osób z mocowaniami na wózki- jest podjazd) chcemy przerobić go na kampera i zarejestrować. Rocznik 2016, posiada euro 5.

Masa dopuszczalna 3500. Szerokość 2100 długość 5960 wysokość 2690.

czy ktoś rejestrował? 

Czy można go zarejestrować jako osobowy, czy może specjalny?

dziękuję za odpowiedzi 

jeśli mają Państwo sugestie i dobre pomysły i zechcą się Państwo podzielić Będziemy wdzięczni

502347749

annagrad@poczta.fm

pozdrawiam 

Anna

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

W necie az kipi od informacji z czym to sie je W skrocie potrzebna firma z uprawnieniami i suma usredniajac ok 10tys

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Cześć @Annagrad   - trochę chyba przesada z tym meilem i telefonem, skoro pytasz na forum wg mnie tu jest miejsce na odpowiedź - no chyba że chcesz kogoś na kawę zaprosić to jeszcze przydałby się adres :)  co Ty jak było w szkole z histrorii o manifeście PKWN to na wagarach Aniu byłaś ?  :)  toż wtedy państwo tych państwa rozparcelowało na amen  - na forum piszemy per Ty.  I uzupełnij może troszkę profil bo jesteś Pani Nikt nie wiadomo skąd - może w ten sposób lokalnie ktoś będzie mógł Ci lepiej pomóc :) 
Nie podajesz Aniu istotnej informacji - chcecie sami przerobić czy komuś zlecić zabudowę i zmiany ?

Ojtam, ojtam @kit - zrobiłeś - no zrobiłeś - nie ma takiego tragizmu ale fakt schody są - kipi kipi  ale i od konkretnych  jak i często mocno straszących wieści - dlatego pozwolę sobie je tu opisać  :) 

Pierwsze pytanie brzmi - czy będzie  zmiana ilości miejsc i zmiana miejsc mocowania siedzeń ?  

Wnioskuję że dokładania siedzeń w przypadku Anny  nie będzie bo jest 9-tka - to w sumie mniejsze zło bo być może w dół idąc i ujmując miejsca diagnosta na OSKP będzie wyrozumiały - choć to też nie jest pewne bo "beton" się zdarza :(  - to jest największy problem znaleźć kumatego zdroworosądkowego diagnostę na OSKP w pobliżu.
Nie tak dawno diagnosta mi powiedział - "po cholerę kupiłeś ciężarowy - sprzedaj, kup osobowy i sprawa prostsza z siedzeniami"  - oczywiście nie była to oficjalna  i wiążąca rozmowa, po prostu byłem pogadać jakie kwity i co mam przygotować do przerejestrowania mojej puszki która jest 3os ciężarowy.

Aby puszka (bus blaszak) stała sie pojazdem specjalnym kempingowych - musi być wyposażona  jak określono w  Rozp Min Infrastruktury z dnia 24 grudnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia    Do tego jeszcze dochodzą instrukcje EU i np. przepisy prawne wykluczające używane siedzenia i pasy do przeróbek i montażu w pojazdach

Cytat

b) dodaje się ust. 9 w brzmieniu:
„9. Przestrzeń mieszkalna samochodu kempingowego powinna być wyposażona w trwale zamocowane:
1) siedzenia;
2) stolik; może być zbudowany tak, aby łatwo go było można zdemontować;
3) miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń;
4) urządzenia kuchenne;
5) szafki.”;

Na w/w zabudowę musi być oświadczenie f-my posiadającej PKD 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli - ma je każdy legalnie działający warsztat samochodowy - prawnicze "powinna" należy interpretować jako "musi" :) 
Kwit z wagi o masie własnej pojazdu z wpisanym nr rej i jeszcze lepiej VIN - załatwi to każdy skład budowlany, niezłe jest mieć kopie legalizacji wagi lub wydrukowana  fotę nalepki legalizacyjnej wagi na której pojazd był ważony

Wg mnie nie należy wierzyć filmikom wielu znanych i mocno medialnych youtuberów bo wielu z nich podaje bzdury - jedynym znanym mi  na dzisiaj rzetelnym filmikiem jest przerejestrowanie kol. Marcina którego budowę znam z innego forum oraz inna relacja na stronie https://vadimpacajev.com/budujemy-mini-campera-6-z-ciezarowego-na-specjalny-kempingowy-da-sie/

Wynik  - spec-kemp za 6-tym podejściem :) 

Procedura jest rozpoczynana od badania technicznego na OSKP które stwierdza zgodność dokonanych zmian, robi dokumentację i zdjęcia wykonanych zmian do CEPiK , oraz wydaje odpowiedni kwit dla WK , dalej już banalnie WK DR miękki i twardy

Schody są następujące:

  • diagności są czasem mocno zachowawczy z racji pogmatwanych przepisów - czasem trzeba odwiedzić kilka OSKP żeby sprawę załatwić
    w moim przypadku Kraków jest dość trudno po odbijającej się czkawką sprawie przerejestrowania na specjalny trupiarki gdzie diagnosta pozbył się uprawnień
    Z odwiedzonych a wcześniej obdzwonionych OSKP  - 3 były na "nie da się",  4-ta poprosiła o czas na rozeznanie bo dotychczas nie robiła takich przerejestrowań, 5-ta -żądała homologacji pojazdu jako ciężarowego sic!,  6-ta  podała konkrety j/w - Rozp, kwit waga, kwit PKD  i zaprosiła do przyjazdu na przegląd
  • czasem diagnosta żąda opinii rzeczoznawcy - jest to nie całkiem prawne  ale jest i uzasadnione - OSKP nie ma wagi a przez zabudowę kempingową zmienia się MW pojazdu - opinia rzeczoznawcy to ok 300-400zł i jeśli tylko to diagnosta chce moim skromnym zdaniem warto zrobić aby nie kopać się z koniem i sprawę sprawnie załatwić.
  • WK czasem żąda faktury od f-my posiadającej PKD 45.20.Z wykonującej przebudowę  -  wg mnie bezprawnie
  • przy zmianie ilości miejsc lub ich lokalizacji - zabawa staje sie od 15-stycznia 2020 mocno drogawa bo wschodzą koszty homologacji   przy zmienianych/montowanych 2 siedzeniach w aucie 3-osobowym  kwota z siedzeniami oscyluje na poziomie 10-12tys zł -  tylko siedzenia bez pozostałej zabudowy 1 fotel z Intap to koszt z montażem ok 2-2,5tys zł  - reszta to koszty ITS i homologacji 
    Strawny artykuł na temat co jak i dlaczego  tutaj: https://www.dostawczakiem.pl/zabudowy-osobowe-z-poswiadczeniem-od-15-stycznia-2020/ i  zapisy w/w Rozporządzeniu
  • wg prawa po przerejestrowaniu na specjalny-kempingowy ograniczasz sobie prędkość maksymalną w PL do 80km/h 

Więcej na ten temat masz na forum camperteam.pl  - radzę zacząć od ostatniej strony tego 90str watku  https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=846971#846971 bo sporo spraw z pierwszych stron jest juz na dziś nie aktualne oraz poszukać tam  innych wątków na ten temat, jest tego sporo - znajdziesz tam tez sporo info o przeróbkach DIY blaszaków - ostatnio nawet chyba ktoś robił Iveco :) 

 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Tylko podstawowe pytanie - czy jest sens przerabiać osobowy na specjalny?

Jeszcze rozumiem "z ciężarówkami", ale osobowy?

Mity o problemach ze zmianą przeznaczenia auta...też są wielkie - często nie mają pokrycia w realu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Bardzo słuszna uwaga :) tu nie ma grodzi na której usunięciu zależy nam w ciężarowym
Po prostu pozbierałem info w 1-no miejsce bo pytanie powtarza się wielokrotnie 

3 godziny temu, Annagrad napisał:

kupiliśmy iveco deili 35130( bus przystosowany do przewozu 9 osób z mocowaniami na wózki- jest podjazd) chcemy przerobić go na kampera i zarejestrować. Rocznik 2016, posiada euro 5.

Masa dopuszczalna 3500. Szerokość 2100 długość 5960 wysokość 2690.

czy ktoś rejestrował? 

Czy można go zarejestrować jako osobowy, czy może specjalny?

Ale i kolejne pytanie - Jak to Iveco ma obecnie w DR ??? 
Informacje Anny są trochę pogmatwane a nie bardzo wydaje mi się żeby służący do przewozu ludzi niepełnosprawnych miał obecnie w dowodzie ciężarowy i gródź

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lachim

W zeszłym roku wybrałem się na emeryturę i przestałem jeździć .-,a że przyzwyczajenie zostało to postanowiłem zabrać synowi busa ,Wrzuciłem kanapę ,pare garów ,kuchenkę i potrzebne rzeczy, Tak z moją żoną objechałem pół polski .(12 dni) ,Po powrocie rozładowałem busa i oddałem synowi. W tym roku zrobię tak samo.

Ps. Syn prowadzi firmę transportową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lachim

Jeżeli posiadasz kampera to niestety w większości krajach  musisz parkować tylko na miejscach przeznaczonych dla kamperów a to kosztuje.W tym roku będę próbował zwiedzić Bałkany i zobaczę jak pójdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...