Skocz do zawartości

DMC przyczepy przekroczyło możliwość masy ciągnionej auta


Kanka

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli w dowodzie jest wpisana błędna informacja to zawsze i na każdym etapie można ją poprawić jeśli są ku temu podstawy w dokumentach.Jest rubryka"adnotacje urzędowe " i tam można wprowadzić każdą zmianę i potwierdza się ją pieczęcią urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Witam,posiadam Mondeo MK3 2.0 diesel kombi i w pozycji Q1 mam też podaną wartość 1800 kg.

 

Kolego ktoś wpisać musiał mylnie wartości,bo moje MK3 też jest z Belgi i mam wpis 1800 kg jak większość znajomych posiadających ten model auta.W prawych drzwiach jest wklejona naklejka z wartościami dla tego modelu,popatrz czy się zgadzają i czy przypadkiem ktoś gdzieś nie zjadł tej jedynki z przodu.Nie jest to normalne żeby auto w kombi czyli rodzinne miało tak drastycznie ograniczone możliwości.Pzdr.

 

z naklejki po odjęciu tych chorych mas wynika 800kg, to jakiś feler model do przewozenia psa z budą i koniec !

 

Zmiana holownika mi marzy ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

 

Mondeo licznik 120tys nie kręcony motor super i oszczędny no ale jak widać do przyczepy się nie nada.

 

Mała przyczepa ? Pooglądam ale chciałem kupić Kip - a,  a tam masy od 1100kg, a jak mam się ugniatać to mi baba powie ,że mam jej oddać pieniądze i lepiej zrobić remont łazienki zamiast przyczepy. A juz ją urobiłem pod ta przyczepę. Jestem zły.

 

Zostaje jeszcze AC i chyba mały pożar to może wtedy zmienię furę i tak serce z nerwów mnie nie będzie bolało. A była okazja 3 dni temu wymieniałem rozrusznik, było zostawić jeszcze na chwilę.

 

jak znajdę chwilę do wrzucę foto naklejki.

 

dzięki , pozdr

 

Łza sie kręci , sąsiad właśnie przywiózł Adria 502 PV 2004 , a ja do mondeo mogę sobie co najwyżej Toi Toi podpiąć.

 

i tak patrze w lustro brzydki jestem taki smutny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką masę bo może właśnie dla tego, że było do jakiejś firmy to tak sobie zażyczyli bo/lub wymóg prawny w Belgi o coś tam był np lepszy (tylko gdybam, ale może np. jakiś niższy podatek od aut/zestawów o DMC mniejszym niż, lub coś podobnego).

A i zamiast pytać w ASO Forda (bo pewnie tam byłeś) to skontaktuj się z generalnym importerem, On może więcej i może się uda załatwić poprawę św. homologacji lub coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką masę bo może właśnie dla tego, że było do jakiejś firmy to tak sobie zażyczyli bo/lub wymóg prawny w Belgi o coś tam był np lepszy (tylko gdybam, ale może np. jakiś niższy podatek od aut/zestawów o DMC mniejszym niż, lub coś podobnego).

A i zamiast pytać w ASO Forda (bo pewnie tam byłeś) to skontaktuj się z generalnym importerem, On może więcej i może się uda załatwić poprawę św. homologacji lub coś w tym stylu.

 

Wydanie duplikatu certyfikatu 60 - do 150 Euro , to ile będą chcieli za zmianę homologacji ?

Dlatego zapytywałem czy idzie poczynić jakieś zmiany konstrukcyjne u nas tak aby była możliwa zmiana homologacji. Np zmiana z 5 na 4os i zwiększenie DMC. Mam foteliki z tyłu i nikt więcej się tam nie wciśnie więc mi nie zależy .

Szukam Jakiegoś Renault Traffic lub Opel Vivaro ale ciężko trafić w tych pieniądzach. Sprzedając mondeo 2008 będzie mnie stać na busa z 2004. Ciężko znaleźć coś uszanowanego i wszystkie budziki kręcone jak orginał to po 400tyś najechane.

Szkoda mondka dlatego dalej drążę.

Spieprzyłem sprawę na przeglądzie 0. wtedy było kombinować.

 

Może miał ktoś już takie perypetie i sądzę ,że jeszcze się ktoś taki jak ja z feler autem znajdzie więc być może nie trzeba się poddawać tylko wytorować drogę.

Nie nagli mnie jakoś super , może te emocje niezadowolenia. Razem może coś wykombinujemy. Będzie wtedy też dla innych.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzę, że istnieje jakakolwiek szansa i możliwość podniesienia masy przyczepy w dow. rej. auta. Jeśli masz homologację na 800 kg (z jakiegoś powodu - na pewno nie technicznego) to nic nie pomoże. Nie ma nawet się czego zaczepić przy ew. próbach zmiany. Nawet jeśli podobne auta mają wpisaną przyczepę 1500 kg. To nie będzie miało znaczenia, bo liczy się homologacja.

Obawiam się, że musisz szukać lekkiej przyczepy albo od razu kampera. Istnieją przyczepy o DMC nie przekraczajacym 800 kg, choć są raczej małe. Ale nie jesteś skazany na Niewiadów (choć też ma swoje uroki). Sugeruję szukać raczej w starszych rocznikach, bo jest szansa.

Szukałem trochę przyczep z DMC 800kg i raczej ciężko.

Ciężko znaleźć nawet w google bo same śmieci pokazuje.

Allegro czy otomoto jak chciałem zobaczyć w określonej kwocie to mało kto wpisuje takie dane , a juz handlarze to zapomnij.

Z drugiej strony wydać kasę i się gnieść.  Sam nie wiem. 

Lizałeś kiedyś przez szybę ? Tak właśnie bym się czuł.

Aż z ciekawości sprawdzę Fiestę od żony może mam większy uciąg.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

Mondeo licznik 120tys nie kręcony motor super i oszczędny no ale jak widać do przyczepy się nie nada.

 

 

...

 

Fizycznie na pewno się nada, tylko prawnie nie.

 

...

zmiana z 5 na 4os i zwiększenie DMC. Mam foteliki z tyłu i nikt więcej się tam nie wciśnie więc mi nie zależy .

 

...

 

To ci nic nie da w DMC.

Ładowność to ludzie na siedzeniach i kartofle w bagażniku razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...

 

Allegro czy otomoto jak chciałem zobaczyć w określonej kwocie to mało kto wpisuje takie dane

...

 

Poszperaj jeszcze na Tablicy.pl

Ja wczoraj szperałem na tablicy za nowym roboczowozem* i byłem zdumiony od podaży.

Zajrzyj jeszcze na forum Mondeoklubpolska.

* Mam wspaniałego kochanego Mondeo MK2 i z szacunku do jego pracy wykonanej chcę go zastąpić na MK3

w takiej samej konfiguracji: kombi, automat, LPG , reszta nie ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie na pewno się nada, tylko prawnie nie.

 

To ci nic nie da w DMC.

Ładowność to ludzie na siedzeniach i kartofle w bagażniku razem.

 

Może on właśnie pod kartofle ma tą homologację. Oglądam TOI TOI takie do 800kg, ciężko. Małe dzieci nie ma gdzie dupy umyć , wc w nocy to chyba tylko do topka. Maja pani może nie jest jakoś wielkomiastowa, ale też na to nie przystanie. 

Zaraz zaraz przecież w tym kraju zawsze były łapówki. Władza na drodze sprawdza dokumenty samochodu i tyle  - czary mary jakoś trzeba zmienić sam papier. Musze poszukać jakiegoś jelenia diagnosty.

Inaczej pozostaje mi dobry namiot i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sam powiedziałeś to ja już nie zasugeruję, by odwiedzić okolicznych diagnostów, zebrać wiedzę i na końcu wjechać do "swojego" z konkretnymi argumentami.

 

 W końcu kartofle to kartofle nie ważne czy w przyczepie czy w samochodzie, powalcze , dam znać. 

A może nie będę się chwalił, zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz takie fajne mondeo to sprawa jest prosta - daj ogłoszenie na forum forda i pozbędziesz się go w tydzień albo i szybciej.

 

dla mnie wydaje się to najrozsądniejsze rozwiązanie - i szukaj kolejnego auta - nadchodzi teraz na to dobry czas.

 

 

trwają już wyprzedaże w salonach, ludzie prywatni zmieniają teraz auta - zostawiając stare w rozliczeniu - często i gęsto z normalnymi przebiegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sam powiedziałeś to ja już nie zasugeruję, by odwiedzić okolicznych diagnostów, zebrać wiedzę i na końcu wjechać do "swojego" z konkretnymi argumentami.

pan na stacji diagnostycznej mnie uświadomił , że nawet jak oni czy kto kolwiek inny nakopie w papierach to urząd tego nie puści .

Już mieli przypadki , wezwania do urzędu i przy okazji na komisariat.

Pan pokazał mi zapałki lub trasa na giełdę.

Strasznie szkoda mi mondka, jak zobaczyłem po ile stoją to już  w ogóle nerw - duża strata.

 

 

Potrzebuje małej pomocy jak wyszukać przyczepy do 800kg. Mam małe dzieciaczki więc super by było z wc. Do topka raczej nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trudna. Może bardzo trudna, ale byćmoże jedyną drogą jest pójście od d... strony. Czyli nie podnoszenie uciągu Mondeo (już wiesz, że to nie przejdzie), a obniżanie DMC budy. Też droga przez mękę, ale da sie ponoć wykonać.

Zajrzyj na wątki dot. zmiany DCM budy. Było o tym. Wydaje się, że najłatwiej jest załatwić sprawę tak: w Holandii upatrzyć przyczepę z MW mniejszą lub równą 800 kg. Będzie miała wtedy DMC rzędu 1000-1100 kg. Nie kupować jej z taką DMC, ale dogadać sie z właścicielem, że on dokona łatwej (ponoć) zmiany na DMC=800 kg. Tam to jest 100% legalne. Pokryjesz koszty zmiany i wtedy kupujesz budę z DMC=800 kg i bez ładowności. Wszystkie graty wrzucasz wówczas do samochodu (bagażnik + na dach do boxa) albo ryzykujesz mandat za przekroczenie ładownosci jeśli graty włożysz do przyczepy i Cię zważą. Mało prawdopodobne, ale możliwe. Zauważ, że za przeładowaną przyczepę może Cię spotkac tylko mandat. Nie mogą zatrzymać zestawu jeśli budę odładujesz do auta, nie mogą karać za brak viatoll, nie przekraczasz uprawnień wynikajacych z kat. prawa jazdy.

 

Wiem, że to nie jest wyjście idealne, ale w tej sytuacji nie ma idealnych. Najlepiej zmienić samochód, ale tego nie chcesz.

A przyczepy z MW mniejszą niż 800 kg istnieją, bo sam taką mam. Knaus o długosci 4,5 wewnątrz (na zewnątrz 5 m plus dyszel), dwie klasyczne podkowy na końcach i MW=751 kg oraz DMC=1000 kg. Da sie znaleźć.

 

W kąciku kupującego ktoś właśnie podlinkował budkę z Ostrowa: http://karawaning.net/hobby10dclassic.htm Ma MW=794 kg. Gdybyś podobną znalazł w Nl? Może to jest do zrobienia. Albo pytaj importerów, czy są w stanie przeprowadzić taką zmianę przed pierwszą rejestracją w Pl.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trudna. Może bardzo trudna, ale byćmoże jedyną drogą jest pójście od d... strony. Czyli nie podnoszenie uciągu Mondeo (już wiesz, że to nie przejdzie), a obniżanie DMC budy. Też droga przez mękę, ale da sie ponoć wykonać.

Zajrzyj na wątki dot. zmiany DCM budy. Było o tym. Wydaje się, że najłatwiej jest załatwić sprawę tak: w Holandii upatrzyć przyczepę z MW mniejszą lub równą 800 kg. Będzie miała wtedy DMC rzędu 1000-1100 kg. Nie kupować jej z taką DMC, ale dogadać sie z właścicielem, że on dokona łatwej (ponoć) zmiany na DMC=800 kg. Tam to jest 100% legalne. Pokryjesz koszty zmiany i wtedy kupujesz budę z DMC=800 kg i bez ładowności. Wszystkie graty wrzucasz wówczas do samochodu (bagażnik + na dach do boxa) albo ryzykujesz mandat za przekroczenie ładownosci jeśli graty włożysz do przyczepy i Cię zważą. Mało prawdopodobne, ale możliwe. Zauważ, że za przeładowaną przyczepę może Cię spotkac tylko mandat. Nie mogą zatrzymać zestawu jeśli budę odładujesz do auta, nie mogą karać za brak viatoll, nie przekraczasz uprawnień wynikajacych z kat. prawa jazdy.

 

Wiem, że to nie jest wyjście idealne, ale w tej sytuacji nie ma idealnych. Najlepiej zmienić samochód, ale tego nie chcesz.

A przyczepy z MW mniejszą niż 800 kg istnieją, bo sam taką mam. Knaus o długosci 4,5 wewnątrz (na zewnątrz 5 m plus dyszel), dwie klasyczne podkowy na końcach i MW=751 kg oraz DMC=1000 kg. Da sie znaleźć.

 

W kąciku kupującego ktoś właśnie podlinkował budkę z Ostrowa: http://karawaning.net/hobby10dclassic.htm Ma MW=794 kg. Gdybyś podobną znalazł w Nl? Może to jest do zrobienia. Albo pytaj importerów, czy są w stanie przeprowadzić taką zmianę przed pierwszą rejestracją w Pl.

Będę szukał, mam znajomego za granicą popytam.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.