Jump to content
Kanka

DMC przyczepy przekroczyło możliwość masy ciągnionej auta

Recommended Posts

adi

Wybacz, ale Twoja wypowidź nie jest wykładnią prawa. W Polsce można legalnie zgodnie z prawem zmniejszyć DMC, i ja to zrobiłem (dokładnie to jakiś czas temu opisałem http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1917 )

 

Smuci mnie bardzo fakt, że jako diagnosta o tym nie wiesz i podajesz nieprawdziwe informacje. A to włąśnie od takich osób jak Ty powinniśmy czerpać wiedzę i sposby na rozwiązanie naszych problemów. :ok:

 

Podstawa prawna takiego czynu: Dz. U. 186 Poz 1332

 

 

Pozdrawiam serdecznie

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow

ADI A CO JA CI NAPISAŁEM W TAMTYM WĄTKU ?

 

Nie pamiętasz ? to przypomnę : Mój cytat :

 

adi - tak trzymać ! Przedstawiłeś jedyny legalny sposób zmniejszenia DMC przyczepy !

 

Ale jak piszesz tak ogólnikowo ,, kosztem zmniejszenia ładowności " to co się dziwisz ?

 

Gdybyś napisał że sposobem na zmniejszenie DMC przyczepy jest wystąpienie do producenta o nową homologację i tabliczkę znamionową to wtedy pod Twoim postem pojawiłby się znowu mój taki sam jak w podanym przez Ciebie wątku :

 

adi - tak trzymać ! Przedstawiłeś jedyny legalny sposób zmniejszenia DMC przyczepy !

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

Wybacz - nie doczytałem, jakiś taki zakrecony jestem. Moje :ok: o przeprosiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow

Nie ma sprawy , ale przyznam że ,, zagotowało się we mnie "

 

Pozdrawiam :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

Miłes prawo, dlatego poprosiłem o wybaczenie i jeszcze raz przepraszam :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacol
Jacol:

1. poszukaj w archiwum, bo ponad rok temu dokładnie opisywałem jak obniżyć DMC przyczepy kosztem ładowności;

2. Na autostradach płacisz zawsze (zależnie od kraju oczywiście). W Polsce opłaty zależą od wielu rzeczy, ale głównie w Twoim przypadku od liczby osi, więc płacisz tak samo z mała towarową przyczepką jak i Twoja;

3. Prawo jazdy E do B - był dłuuuuuuuugi wątek, nie zaczynajmy go znowu prosze, tam masz napisane kiedy i z jakiego powodu masz to zrobić (notabene warto, nawet jak sie nie przekracza). Ja miałem poza granicami z tego tyrtułu problemy, choć jechałem zgodnie z prawem, ale tłumacz sie w innym języku, dopiero Euro pomogły w tłumaczeniu, że mam rację

Adi:

Śledziłem wtedy wszystko dokładnie, nawet spytałem Ciebie czy w Hobby obniżałeś :ok: Pytałem teraz kolegów diagnostów, bo myślałem, że może sie coś zmieniło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi215

Koloedzy niewiem czy dobrze podpinam wątek - dotyczy to przekroczenia DMC ! Link dla mnie bardzo ciekawy zwłaszcza dla osób którym DCM przyczepy jest większe niż holownika - to wypowiedź okręgowej stacji kontroli pojazdów

http://www.oskpustron.pl/witam_czy_mozna_zmienic_dmc_przyczepy_kempingowej__posiadam_przyczepe_z_wyposaz,223,porady.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

No to dość ciekawe info... a co na to nasi diagności?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi215
No to dość ciekawe info... a co na to nasi diagności?

Przed kilkoma minutami to znalazłem więc jeszcze nie zdążyłem potwierdzić, pojade dziś na stacje diagnostyczną i pogadam z drogówką na ten temat, ale teraz logicznie myśląc to jest dla mnie sensowne i oby tak było

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Niemożliwe :bzik:

 

A teraz tak na szybko bardzo podobne porównanie np. takiego oto samochodu: Mercedes Sprinter 518 CDI Skrzyniowy 5,0t L3 jako dostawczy i tak MW-2265 który ma ładowność 2735 co nam daje 5000kg i myśląc tak to przecież nie przekraczam 3,5 t jadąc na pusto więc prawko kat.B powinno mi wystarczyć.

 

Dokładne dane sprintera

http://www.samochody.mototu.pl/samochody_nowe/konfigurator_krok1.php?marka=Mercedes&model=Sprinter&klasa=Dostawczy+MCV&wersja=518+CDI+Skrzyniowy+5%2C0t+L3&rodzaj=Dostawczy&nadwozie=skrzynia

post-83021-imported-4f89c7a8-3eeb-4c09-b022-e069aa198a01_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow

W tej stacji Bielaszka , są nieżli diagności , ich poziom wiedzy jest ponadprzeciętny , ale w tym przypadku poprostu się mylą ....

 

Ps. sam zadałem im kilka trudnych pytań i za każdym razem dali :bzik: przy odpowiedzi

 

Jest w Polsce jeden diagnosta którego znam z innego forum dla diagnostów , który poziom wiedzy ma niesamowity , często udziela mi cennych rad i uwag , ale Ci diagności ze stacji Bielaszka nie dorastają mu do pięt ...

 

Jeśli zdecydowali się na udzielanie takich odpowiedzi na swojej stronie to są bardzo odważni ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
macieku
Cofam nieścisłą definicję wcześniej wklepaną przezemnie bywają rzeczywiście takie przypadki które sprawiają problemynawet diagnostom.Sprawdz Jarku czy poniższy przykład jest prawidłowo sformułowany

np:

1. dmc pojazdu 2000 kg, dmc przyczepy w dr pojazdu 1300 kg.

2.dmc przyczepy 1300 kg

3. dmc zespołu 3000 kg

 

samochód z ładunkiem w bagazniku wazy 1700 kg

przyczepa z ładunkiem 1300 kg

 

Taki zespoł moze poruszac sie i wszystkom jest o.k. choć z odejmowania wychodzi tylko 1000 kg dla przyczepy, nie mozesz jednak doładowac jeszcze 300 kg do samochodu bo przekkroczysz dmc zespołu choć nie przekroczysz dmc samochodu.

 

W wpadku "odejmowania" trzeb szukac przyczepy od dmc 1000kg i 300kg mozna doładować do samochodu dmc zespłu wyjdzie takie samo jak w poprzednim przypadku.

 

Ja nie kumam kompletnie, to jakaś unijna matematyka, może mi ktoś rozjaśnić przykład ?

Chyba że tłumaczeniem jest błąd w dowodzie......... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
Ja nie kumam kompletnie,

 

Są takie przypadki , że ciężko zrozumieć , ale dotyczą przeważnie francuskich wynalazków, więc śpij spokojnie :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
macieku
Ja nie kumam kompletnie,

 

Są takie przypadki , że ciężko zrozumieć , ale dotyczą przeważnie francuskich wynalazków, więc śpij spokojnie :bzik:

Tu nie ma śpij spokojnie ....... matma jest matma chciałbym wiedzieć z czego wynika wynik. /Ładnie proszę/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
Tu nie ma śpij spokojnie ....... matma jest matma chciałbym wiedzieć z czego wynika wynik. /Ładnie proszę/

 

Różnica polega na tym , że niektórzy producenci pojazdów , podają niższą masę DMC zespołu pojazd + przyczepa niż wynik Twojego rozumawania że matma jest matma :ok:

 

Jeśli dodasz DMC pojazdu do DMC przyczepy nie zawsze wychodzi DMC zespołu pojazdów .....

 

Jeśli jednak odejmiesz od DMC zespołu pojazdów przewidzianego przez producenta pojazdu DMC ciągniętej przyczepy - otrzymasz maksymalną dopuszczalną masę pojazdu holującego :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...