Jump to content
Kanka

DMC przyczepy przekroczyło możliwość masy ciągnionej auta

Recommended Posts

Tomii
Banalnie, przedstawić świadectwo homologacji pojazdu i tyle

 

Gdzie można znaleźć świadectwa homologacji pojazdu? Chodzi mi o sprawdzenie konkretnego modelu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ambi7

Świadectwo homologacji konkretie Twojego samochodu Tomku dostępne tylko u producenta pytaj w autoryzowanym serwisie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow

Przedstawiciel producenta powinien wydać wyciąg ze świadectwa homologacji

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

A jak to jest wtedy, gdy DMC ciągnika - 2360 + DMC przyczepy - 2000 = DMC zestawu 4460 kg ? Skąd te 100 kg ? Acha nacisk na hak to 100 kg (może właśnie te sto kilo ?) ???

 

A toś mi haka teraz zrobił , te 100 kilo różnicy to nie nacisk pionowy na hak , ale skąd te dane ? Może to zwykła pomyłka , może ktoś zamontował hak o uciągu 2000 kg. i diagnosta obniżył DMC przyczepy z 2100 do 2000 z tego powodu ? Aby rozwikłać tę zagadkę musiałbym mieć więcej danych , zdjęcie tabliczki haka , zdjęcie tabliczki pojazdu ....

 

Już zamieszczam zdjęcia. Auto to Outlander.

 


niewyraźnieod góry : 2360 kg4460 kg1- 1150 kg2 - 1300 kg

post-76704-imported-d3398f7b-8cc5-41df-98a9-1067b8dff2e4_thumb.jpg

 

 

post-76704-imported-10406b2a-9190-4419-b268-f2f9ae363a19_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanka

Koledzy nie zrozumieliście mnie - pewnie nie zrozumiale napisałem. Chodzi mi o możliwą masę do ciągnięcia. DMC mojego samochodu to 1970 kg przyczepy 1350 kg więc jest ok bo zestaw miesci się w 3500 kg a przyczepa jest lżejsza od auta. Natomias za niską mam O1 które = 1300 wg dowodu a przyczepa ma DMC = 1350 kg. Czy to się da przepchnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
Czy to się da przepchnąć?

 

Kanka zrozumieliśmy dokładnie nie możesz tym pojazdem ciągnąć tej przyczepy

 

Tomekk albo błąd w dowodzie , albo na tabliczce w samochodzie jest inna wartość niż w homologacji ,/ też tak bywa / , albo ktoś założył hak o uciągu 2000 kg.

 

Nic innego mi nie przychodzi do głowy :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Tomekk albo błąd w dowodzie , albo na tabliczce w samochodzie jest inna wartość niż w homologacji ,/ też tak bywa / , albo ktoś założył hak o uciągu 2000 kg.

 

Nic innego mi nie przychodzi do głowy :ok:

 

Taka jest homologacja, nie ma nigdzie żadnego błędu, a jakby nie założył żadnego haka to ile miałby "uciągu" ? Przecież to nie jest żadna wykładnia. W dokumentach auta jest jak byk DMC przyczepy z hamulcem najazdowym - 2000 kg. Takie same dane są w danych technicznych. Tak więc będzie to chyba kolejną tajemnicą producenta. :lol:

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
Taka jest homologacja, nie ma nigdzie żadnego błędu

 

Tomekk jesteś pewny że w homologacji DMC zespołu 4460 i w tej samej homologacji O1 2000 ?

Jeśli tak , to faktycznie jak napisałeś będzie to kolejną tajemnicą producenta

 

a jakby nie założył żadnego haka to ile miałby "uciągu" ? Przecież to nie jest żadna wykładnia.

 

Pewnie że nie jest to żadną wykładnią , ale zdarzały się przypadki że klient ma wpisane O1- 2100 / tak jak w tym przypadku powinno być / i kupuje oraz montuje hak o uciągu 2000 kg.

Następnie jedzie na stację kontroli ,, zalegalizować hak " i diagnosta wnioskuje o zmniejszenie DMC przyczepy z 2100 na 2000 ze względu na uciąg haka .

Czy tak nie było - nie wiem , ale jest to możliwe

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmir

Przyczyna jest prozaiczna wpis w dowodzie rejestracyjnym O1-2000Kg ogranicza maksymalny uciąg outlandera do w/w masy ponieważ żaden ze znaczących europejskich producentów haków holowniczych (WESTFALIA,BRINK i AUTO_HAK)nie produkuje haka holowniczego o większym uciągu niż 11,0kN -tj.2000kg tylko dla outlandera produkowanego od 2007 roku.W przypadku Outlandera produkowanego w latach 03/2003 do 12/2006 maksymalny uciąg to 8,53kN-tj.1500 kg.Celowo podaje te parametry w kilo-Niutonach bo od jakiegoś czasu tylko taki parametr jest podawany na tabliczkach znamionowych haka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
Przyczyna jest prozaiczna wpis w dowodzie rejestracyjnym O1-2000Kg ogranicza maksymalny uciąg outlandera do w/w masy ponieważ żaden ze znaczących europejskich producentów haków holowniczych (WESTFALIA,BRINK i AUTO_HAK)nie produkuje haka holowniczego o większym uciągu niż 11,0kN -tj.2000kg

 

No to trafiłem , samochód może 2100 ale nie puszcza go hak na 2000 :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmir

Jeśli oczywiście chodzi o Outlandera od 2007 to ustawienie koła zapasowego (na europę) ogranicza możliwości rozwojowe haka holowniczego(zwyczajny brak miejsca).

Share this post


Link to post
Share on other sites
jmaciek

A ja nie mam nic w pozycji F.3 (DMC zespołu) w dr samochodu. Wtedy DMC zespołu = DMC auta + DMC przyczepy, tak? Pytanie do panów diagnostów. :ok:

Dodam, że po zamontowaniu haka, byłem na badaniach i mam wbity do dr samochodu. Czy mam wozić jakiś papier dotyczący uciągu haka ze sobą? Z tego co pamiętam wszystko zostało w urzędzie... Mam tylko jedną kartkę z opisem maksymalnego nacisku na kulę oraz uciągu, ale jest... po węgiersku. :lol: Mam to wozić ze sobą?

post-76815-imported-2f8b0684-c48e-4212-a09f-d82c2227f0c1_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Przyczyna jest prozaiczna wpis w dowodzie rejestracyjnym O1-2000Kg ogranicza maksymalny uciąg outlandera do w/w masy ponieważ żaden ze znaczących europejskich producentów haków holowniczych (WESTFALIA,BRINK i AUTO_HAK)nie produkuje haka holowniczego o większym uciągu niż 11,0kN -tj.2000kg

 

No to trafiłem , samochód może 2100 ale nie puszcza go hak na 2000 :ok:

 

Faktycznie tak napisałeś, tylko ja za bardzo nie zrozumiałem. Dopiero jak Madmir napisał na przykładzie to załapałem. :lol:

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
A ja nie mam nic w pozycji F.3 (DMC zespołu) w dr samochodu. Wtedy DMC zespołu = DMC auta + DMC przyczepy, tak? Pytanie do panów diagnostów. :ok:

Dodam, że po zamontowaniu haka, byłem na badaniach i mam wbity do dr samochodu. Czy mam wozić jakiś papier dotyczący uciągu haka ze sobą? Z tego co pamiętam wszystko zostało w urzędzie... Mam tylko jedną kartkę z opisem maksymalnego nacisku na kulę oraz uciągu, ale jest... po węgiersku. :ok: Mam to wozić ze sobą?

 

jmaciek jeśli chcesz wiedzieć jaka jest DMC zespołu zaglądnij na tabliczkę znamionową Twojego samochodu

Pod nr VIN będzie DMC samochodu a pod tą pozycją DMC zespołu

 

Jeśli chodzi o dokumenty to nic wozić nie musisz , wystarczy dowód rejestracyjny z wbitym HAKIEM

Share this post


Link to post
Share on other sites
jmaciek

Dzięki, Jarekkow, czytając poprzednie posty jestem prawie pewien, że na tabliczce znamionowej w pozycji DMC zespołu znajdę 3480 kg. Sprawdzę przy okazji i dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...