Skocz do zawartości

DMC przyczepy przekroczyło możliwość masy ciągnionej auta


Kanka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czytając poprzednie posty jestem prawie pewien, że na tabliczce znamionowej w pozycji DMC zespołu znajdę 3480 kg. Sprawdzę przy okazji i dam znać.

 

Mam takie przeczucie, że jmaciek napisze następnego posta takiego :

 

O rany , na tabliczce mam DMC zespołu mniejsze o 300 kg :ok:

To jaką przyczepę mogę ciągnąć 1300 czy 1000 ? :ok:

 

Poczekamy , zobaczymy .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miałeś rację, Jarekkow, DMC zespołu mam tylko 3050 kg. Jednak nie przejmuję się, bo zgodnie z przykładem od Ambi7 (z którym się zgadzasz), nie ma problemu o ile nie przekroczę masy 3050 kg w sumie w samochodzie i przyczepie oraz oczywiście poszczególnych DMC z osobna.

1. dmc pojazdu 2000 kg, dmc przyczepy w dr pojazdu 1300 kg.

2. dmc przyczepy 1300 kg

3. dmc zespołu 3000 kg

 

samochód z ładunkiem w bagazniku wazy 1700 kg

przyczepa z ładunkiem 1300 kg

 

Taki zespoł moze poruszac sie i wszystkom jest o.k. choć z odejmowania wychodzi tylko 1000 kg dla przyczepy, nie mozesz jednak doładowac jeszcze 300 kg do samochodu bo przekkroczysz dmc zespołu choć nie przekroczysz dmc samochodu.

A tak technicznie, to żeby ktoś był w stanie to sprawdzić, to musiałyby zatrzymać mnie "krokodyle" (Inspekcja Transportu Drogowego) i wstawić na wagę, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jmaciek zalezy jaki i z ktorego rocznika ten twoj scenic

 

w bazie znalazlen np:

Car make and model Renault Grand Scenic II - 2.0 16v

Year of issue (or similar) april 2004 - september 2006

Power 99 kW (135 hp) at 5500 rpm

Torque 191 Nm at (or from) 3750 rpm

Kerbweight (may differ in your country) 1610 kg and 'ballasted' with 250 kg

Tyres 205 / 60 R 16

Transmission Manual (or automatic without torque converter)

6 speed

 

Car towing limit 1300 kg (Noseweight unknown kg)

Gross Train weight (car+caravan) 3160 kg (Max = unknown kg)

 

i tu nap DMC zestawu 3160, ale skoro na tabliczce masz mniej to musi byc inny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji znalazłem 2950 kg, a na tabliczce (na słupku) jest 3050 kg. Zawsze to 100 kg do przodu. :ok:

A tak technicznie, to żeby ktoś był w stanie to sprawdzić, to musiałyby zatrzymać mnie "krokodyle" (Inspekcja Transportu Drogowego) i wstawić na wagę, zgadza się?
Ktoś odpowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym się nie przejmuj , na tych zagadnieniach zna się bardzo mało ludzi , Polcja z drogówki nie ma bladego pojęcia , a ITD nie ma prawa zrobić Ci kontroli , tak więc śpij spokojnie :ok:

 

Musiałbym być wrednym zielonym krokodylem i trafić na Ciebie z asystą Policji , ale nie jestem

 

Masz wpisane w dowód 1300 i ciągasz 1300 a o resztę się nie martw :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia. :ok:

Szczerze mówiąc kupując przyczepę zupełnie nie patrzyłem na te masy i całkowicie przypadkowo trafiłem. :ok:

W każdym razie dla bezpieczeństwa swojego i innych trzeba zwrócić uwagę ile się ładuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia. :ok:

Szczerze mówiąc kupując przyczepę zupełnie nie patrzyłem na te masy i całkowicie przypadkowo trafiłem. :ok:

W każdym razie dla bezpieczeństwa swojego i innych trzeba zwrócić uwagę ile się ładuje...

Ja też nie patrzyłem na masy i niestety DMC przyczepy wynosi 1000kg, a DMC auta 2545 kg (Kia Carnival).No i przekraczam 3500kg o 45 kg. I tu pytanie do kolegów diagnostów: czy można obniżyc mase DMC przyczepy? Jeśli tak, to w jaki sposób. Nie chcę robić prawka E do B, ponieważ powyżej 3500 płacę na autostradach jak za ciężarówkę, a to juz mi sie nie uśmiecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacol:

1. poszukaj w archiwum, bo ponad rok temu dokładnie opisywałem jak obniżyć DMC przyczepy kosztem ładowności;

2. Na autostradach płacisz zawsze (zależnie od kraju oczywiście). W Polsce opłaty zależą od wielu rzeczy, ale głównie w Twoim przypadku od liczby osi, więc płacisz tak samo z mała towarową przyczepką jak i Twoja;

3. Prawo jazdy E do B - był dłuuuuuuuugi wątek, nie zaczynajmy go znowu prosze, tam masz napisane kiedy i z jakiego powodu masz to zrobić (notabene warto, nawet jak sie nie przekracza). Ja miałem poza granicami z tego tyrtułu problemy, choć jechałem zgodnie z prawem, ale tłumacz sie w innym języku, dopiero Euro pomogły w tłumaczeniu, że mam rację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.