Skocz do zawartości

Toyota Avensis kombi 1,8B, 147KM jako holownik


MarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

rozpoczynam swoją przygodę z przyczepami, mając holownik (jak w tytule) mogę ciągnąć przyczepę do DMC 1500kg. Taką mam właśnie upatrzoną (ze względu na łazienkę)  tylko się zastanawiam, czy może ktoś ciągnie takim autem tak ciężkie przyczepy jak na to auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zobacz w dowodzie rejestracyjnym, tam jest wszystko napisane, to raz.

Dwa - czy DMC zestawu z taką przyczepą zmieści Ci się w DMC zestawu pojazdów z dowodu rejestracyjnego samochodu.

Trzy - zobacz czy z taką przyczepą o DMC 1500kg nie przekroczysz DMC zestawu 3.500 kg, bo wtedy czeka Cię i viatoll i dorobienie kategorii prawa jazdy, chyba że masz już E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, to mam już sprawdzone, tak jak powyżej wszystko napisałem, mam możliwość autem ciągnąć taką przyczepę, bo auto 2 t , a przyczepa: 1,5*1,33, więc i w 3,5 t się mieszczę. Nie mam zamiaru zmieniać holownika, bo to pieśń przyszłości. Przyczepa inna nie może być do tych DMC 1,5t, bo takiej nie znalazłem. Stąd moje pytanie czy bardzo będę się męczył z taką przyczepą na drodze.

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

ile masz Nm w tej toyocie?

max moment obrotowy 180Nm przy 4000obr/min, moc silnika  147KM (108kW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MarekF napisał:

dzięki za odpowiedź, to mam już sprawdzone, tak jak powyżej wszystko napisałem, mam możliwość autem ciągnąć taką przyczepę, bo auto 2 t , a przyczepa: 1,5*1,33, więc i w 3,5 t się mieszczę. Nie mam zamiaru zmieniać holownika, bo to pieśń przyszłości. Przyczepa inna nie może być do tych DMC 1,5t, bo takiej nie znalazłem. Stąd moje pytanie czy bardzo będę się męczył z taką przyczepą na drodze.

Co Ty i jak liczysz? Auto jakie ma dokładnie DMC i jaką ma wartość w O1 w DR? Przelicznik 1/33 liczysz od DMC aura a nie przyczepy

24 minuty temu, MarekF napisał:

max moment obrotowy 180Nm przy 4000obr/min, moc silnika  147KM (108kW)

No to nie poszalejesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał:

Co Ty i jak liczysz? Auto jakie ma dokładnie DMC i jaką ma wartość w O1 w DR? Przelicznik 1/33 liczysz od DMC aura a nie przyczepy

No to nie poszalejesz. 

Chaotycznie napisane, ale w sumie dobrze liczy. Do holowania cepy 1500 kg, żeby zmieścić się w kat. B musi mieć DMC samochodu dokładnie między 1995 a 2000 kg (1995=1500*1,33 a 2000=3500-1500, żeby nie było: 1995/1,33=1500). 

Dodaj DMC samochodu (co do kilograma) i DMC przyczepy (1500 kg) i zobacz czy to nie przekroczy 3500 kg. Jeśli te 2 t ma oznaczać równo równiusieńko 2000 kg, i zestaw może mieć wg DR 3500 kg, to wyglądałoby ok. 

Toyka w benzynie uciągnie te 1500 kg, ale to nie jest jakiś wybitny albo ambitny holownik. W zamieszczonym video recenzują diesla, to zupełnie inna bajka. Nadwozie jako nadwozie, i tu, i tu takie samo, ale różnica jest w napędzie, i to zasadniczo rzutująca. 1.8B będzie trzeba wysoko kręcić, a i tak będzie dość "oporna", i przy takim obciążeniu mniej stabilna (mniejsza masa nad przednią osią niż w dieslu - sporo lżejszy silnik)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graal graalem ale niutki nie rozpieszczają  
Holowanie tym autem przyczepy o RMC 1500 to będzie dramat, a w górach tragedia.

To auto się nie nadaje do takiej przyczepy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dramat to jest mało powiedziane.

to będzie udany związek wskazówki z czerwonym polem obrotomierza :).

no i ciągła zmiana biegów jak w szybkich i wściekłych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, taki urok wysokoobrotowych wolnossących 16v, szczególnie odczuwalny m.zd. w japończykach - moc niby na papierze jest, niuty jako takie, ale... z cepą nie jedzie, trzeba kręcić wysoko. Czy toyota, czy mazda, czy nissan... Jeden czort z przyczepą. Zresztą w toyotach z tymi wolnossakami, już od lat, nawet solo, żeby wykorzystać moc, trzeba kręcić "wiertarę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne parametry w Peugeot 307 SW. Zarówno pod względem silnika jak i wag. W dowodzie przyczepa max.1500 DMC, a zakładam górną granicę dla siebie 1300kg, a najlepiej jak by było 1100-1200. Niestety dla czterech osób (2+2) z toaletą to wtedy już praktycznie angielki zostają.

 

Edit: Nie wiedziałem że mam "świętego graala" ?

Jeszcze jak by diesel był 2,0 to już całkiem idealnie...

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.