Jump to content
Maciek 1970

Citroen C5 Aircross 1.5 czy 2.0 BlueHDI EAT8

Recommended Posts

Marcin T
12 minut temu, jacek00 napisał:

 

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1450 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1250 kg
  • 2.0 HDi manual/automat  - 1650 kg. 
  • Hybryda - 1300 kg
  • Benzynowe od 1350 lub 1500 kg w zależności od wersji

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że dopuszczalna masa całkowita zespołu jest obniżona. O ile dobrze pamiętam w C5 podobnie jak w Space Tourer o 300 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
31 minut temu, jacek00 napisał:

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

Ale z tego co widzę to również Berlingo ma tak samo - w długości M ma 1450kg manual i 1240kg (10kg mniej niz w długości XL) dla EAT8.

Edited by golob (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
15 minut temu, golob napisał:

Dziwne to jest że PSA w skrzyniach EAT8 ogranicza zwykle DMC w stosunku do manuali z tym samym silnikiem, to skrzynie hydrokinetyczne w końcu.

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
36 minut temu, czyś napisał:

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Ma to sens co mówisz, ta skrzynia jest tak kompaktowa że nawet w tych wszystkich "maluszkach" miejskich PSA jest wkładana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Nie wiem jak jest to ustrojstwo skonstruowane, ale przeskok o 2 biegi w górę wygląda na dołożenie jeszcze jednego kosza z przekładniami planetarnymi. Siłą rzeczy, żeby pozostać w tych samych gabarytach i masie, trzeba by odchudzić resztę gratów. Cudów nie ma. Stare automaty osiągały bez problemów przebiegi po 300 tysięcy km, więc jakiś zapas wytrzymałości "do wykorzystania" był.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

To mi skoro podpowiedzcie skoro 1.5 300Nm może ciągnąć w automacie 1250dmc ,a mój stary 3008 156KM 240Nm manual benzyna może 1500dmc to znaczy że gorzej będzie się ciągnąć 1.5 blue HDi , czy niutony zrobią swoje i będzie się ciągnąć tak samo?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
7 minut temu, Maciek 1970 napisał:

To mi skoro podpowiedzcie skoro 1.5 300Nm może ciągnąć w automacie 1250dmc ,a mój stary 3008 156KM 240Nm manual benzyna może 1500dmc to znaczy że gorzej będzie się ciągnąć 1.5 blue HDi , czy niutony zrobią swoje i będzie się ciągnąć tak samo?
 

Będzie podobnie. Diesel będzie mieć przewagę przy ruszaniu czy jeździe pod górkę itp. Też w niższym zakresie obrotów będzie mieć dostępną maksymalną moc i moment. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

Dzięki, bo do tej pory nie miałem kontaktu z dieslem. A skrzynia automatyczna poradzi sobie z obciążeniem 1200 bez problemów?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79
3 godziny temu, czyś napisał:

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Myślę ze to nie tylko rozbudow skrzyni, ale i większe zmiany. Np wraz ze wzrostem ilości biegów zniknął schowek pod fotelem pasażera... Nie wiem dlaczego, ale pewnie miało to jakiś sens. 

Swoją drogą Peugeot nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, a jej producent co 60000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
31 minut temu, w79 napisał:

Myślę ze to nie tylko rozbudow skrzyni, ale i większe zmiany. Np wraz ze wzrostem ilości biegów zniknął schowek pod fotelem pasażera... Nie wiem dlaczego, ale pewnie miało to jakiś sens. 

A nie trafił czasem na listę wyposażenia dodatkowego, płatnego? W moim pastuchu - lusterka automatycznie ściemniające były wcześniej 3, nikt nie myślał że może być inaczej, wewnętrzne, i oba zewnętrzne, jak odebrałem samochód, zdziwienie, zewnętrzne tylko lewe, prawe już nie. Drobna zmiana w specyfikacji, parę eurokopiejek zostaje u producenta (koszt wkładu lusterka i wiązki przewodów do lusterka). Parę czy paręnaście euro, ale razy X wyprodukowanych sztuk, idzie to w grube tysiące ojro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern

W moim Toyota Pro Ace City Verso wyglądało to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1500 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1300 kg

Dlatego poszedłem w manual żeby mieć zapas. 

Berlingo/Rifter/Combo/Pro Ace pomimo tego że bliźniaki mają inaczej te parametry homologowane. 

Ważne że we wszystkich tych bliźniakach możesz mieć 3 niezależnie fotele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79
2 godziny temu, czyś napisał:

A nie trafił czasem na listę wyposażenia dodatkowego, płatnego? W moim pastuchu - lusterka automatycznie ściemniające były wcześniej 3, nikt nie myślał że może być inaczej, wewnętrzne, i oba zewnętrzne, jak odebrałem samochód, zdziwienie, zewnętrzne tylko lewe, prawe już nie. Drobna zmiana w specyfikacji, parę eurokopiejek zostaje u producenta (koszt wkładu lusterka i wiązki przewodów do lusterka). Parę czy paręnaście euro, ale razy X wyprodukowanych sztuk, idzie to w grube tysiące ojro.

Nie, po prostu go nie ma w tej wersji. Swoją drogą po faceliftingu wzbogacono wszystkie wersje, niestety wiąże się to ze wzrostem cen o jakieś 8 000 PLN. Tak jak nie ma możliwości zakupu koła zapasowego, bo w jego miejsce silniki HDI maja zbiornik AdBlue. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...