Jump to content
Maciek 1970

Citroen C5 Aircross 1.5 czy 2.0 BlueHDI EAT8

Recommended Posts

Maciek 1970

Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.

Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.

Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.
Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.
Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Oba dadzą radę. 2.0 bardziej perspektywiczny jakbyś w przyszłości chciał zmienić budę na znacznie większą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T

Jeżeli chcesz zamówić C5 z silnikiem 2.0 blue hdi to nie wiem czy znajdziesz salon, w którym zamówisz go do produkcji na 2021. Te, które stoją - są do kupienia na pewno. Od 1.01 jako zarejestrowane.
Od tygodnia ogarniam dla siebie następną cytrynę i z tym motorem 2.0  i jest już lekkie "ciśnienie"". Ale udało się :)
Ten silnik wychodzi z oferty z uwagi na normy spalin. W porównaniu do sprawdzonej 2.0, 1.5 ma dużo większy apetyt na zawartość baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern
19 minut temu, Maciek 1970 napisał:

Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.

Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.

Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

A ten manual daje radę z dieslem bo gdzieś czytałem że manual z benzyną nie za bardzo się sprawdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern

Manual w benzynie to zupełnie inna bajka niż Dieslu. Pewnie że lepiej w automacie ale kupując auto z myślą o przyczepie świadomie z niego zrezygnowałem.Jak się będzie sprawdzał będę wiedział już niedługo..

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

Jeździłem Peugeotem z tym silnikiem 2.0 w manualu. Przyczepa 1700 kg. Szedł świetnie i oszczędnie. Teraz zmieniłem  na ten sam w automacie. Rzeczywiście wyprzedają co jest, a nie ma tego za wiele,  już zarejestrowane. W Peugeocie czas oczekiwania wydłuża się z uwagi na Covid. Do tego nie można zamówić fabrycznego haka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

No i Peugeoty znacznie droższe niż Citroeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970
Teraz, mundek28 napisał:

No i Peugeoty znacznie droższe niż Citroeny.

No właśnie, a mi się bardziej podobają....

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

Właściwie to jeszcze w 3008 nie siedziałem tylko citroena na żywo zaliczyłem.

Jeździmy w 3 więc na 3 siedzeniach z tyłu mi nie zależy, zawieszenie w cytrynie chwalą, fotele lepsze chyba w 3008, a zderzak tylny chyba w peugeocie też trzeba ciąć do haka.

Edited by Maciek 1970 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
14 godzin temu, Gizbern napisał:

Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach)

Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

W Pugach po face liftingu też będzie obniżenie. W 5008 będzie 1750 kg, a 3008 nie będzie sprzedawany z tym silnikiem. 

4x4 ma być w hybrydzie, a zderzaki trza wycinać i tu i tu) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Godzinę temu, mundek28 napisał:

Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008.

Nie ma 3 wyjmowanych foteli, a ma fotele jak w C4 Picasso, z możliwością regulacji i składania (ale nie wyjmowania). Wersja 4x4 będzie

38 minut temu, golob napisał:

Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8.

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1450 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1250 kg
  • 2.0 HDi manual/automat  - 1650 kg. 
  • Hybryda - 1300 kg
  • Benzynowe od 1350 lub 1500 kg w zależności od wersji
Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob

Dziwne to jest że PSA w skrzyniach EAT8 ogranicza zwykle DMC w stosunku do manuali z tym samym silnikiem, to skrzynie hydrokinetyczne w końcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...