Jump to content
KrzysztofCC

Przyczepa z amortyzatorami vs bez

Recommended Posts

KrzysztofCC

Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad sensem amortyzatorów w przyczepie. Czy jest tu ktoś kto jeździł z przyczepą z amorkami i bez i może mi powiedzieć czy jest duża różnica?

 

pozdrawiam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
4 minuty temu, KrzysztofCC napisał:

ktoś kto jeździł z przyczepą z amorkami i bez

Poprzednią przyczepę miałem z amorkami, teraz mam bez. Przy małych DMC nie widzę różnicy. Miałem też dokładać ale zrezygnowałem. Wraz ze wzrostem DMC przyczepy różnica pewnie zaczyna być widoczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysztofCC
5 minut temu, BUMERANG napisał:

Poprzednią przyczepę miałem z amorkami, teraz mam bez. Przy małych DMC nie widzę różnicy. Miałem też dokładać ale zrezygnowałem. Wraz ze wzrostem DMC przyczepy różnica pewnie zaczyna być widoczna.

DMC 750kg - jest sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Oczywiście ma sens. Każda
Nawet niewiadowka. A z ośką na resorach to już w ogóle inna przyczepa


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysztofCC
9 minut temu, chris_66 napisał:

Oczywiście ma sens. Każda emoji106.png
Nawet niewiadowka. A z ośką na resorach to już w ogóle inna przyczepa


Wysłane z telefonu emoji12.png

Czyli zdania są podzielone :D 

@chris_66 czy wyczuwalna jest duża różnica między holowaniem z i bez?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
Czyli zdania są podzielone  
@chris_66 czy wyczuwalna jest duża różnica między holowaniem z i bez?


Co prawda dawno temu i średnio pamiętam ale mała niewiadka na resorach i amorkach szła po sznurku za różnymi autami. Enka na fabrycznej belce lekko bujała się, ale bez przesady. Dołożenie amorków uspokoiło ją. Im mniejsza budka tym amorki robią większą robotę.


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Z amorkami nie zgubisz kołpaków :)    

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysztofCC
5 minut temu, Maras napisał:

Z amorkami nie zgubisz kołpaków :)    

hahahaha, nie mam kołpaków wiec to mi nie straszne ;) 

15 minut temu, chris_66 napisał:

 


Co prawda dawno temu i średnio pamiętam ale mała niewiadka na resorach i amorkach szła po sznurku za różnymi autami. Enka na fabrycznej belce lekko bujała się, ale bez przesady. Dołożenie amorków uspokoiło ją. Im mniejsza budka tym amorki robią większą robotę.


Wysłane z telefonu emoji12.png

 

pojeżdżę bez i zobacze, najwyżej założę 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
46 minut temu, chris_66 napisał:

A z ośką na resorach to już w ogóle inna przyczepa

Resory to zupełnie inna bajka. Nie wyobrażam sobie takiej zawiechy bez amortyzatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cześć.

Chyba się nadam do dyskusji... Buda 1000 DMC.

Przyczepkę mam 9 lat. Pierwsze 3 bez amorów. Potem zostały dołożone, bo też zacząłem szybciej jeździć przez zmianę auta...

Przyczepa prowadzi się bardzo stabilnie i patrząc w lusterko wsteczne wyciągam wniosek, że przestała się bujać góra, dół.

I rzecz najważniejsza....amor działa w kierunku przeciwnym do nacisku czyli nie pozwala za szybko opaść zawieszeniu w dół. Dzięki temu chroni oś przed uszkodzeniem w przypadku wpadnięcia w dziurę. 

Czy założyłbym jeszcze raz? Tak bo to kolejna rzecz podnosząca bezpieczeństwo.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Larysa

Tak, tak!! Całkowicie zgadzam się z Commanderem. Jazda po asfalcie to inna bajka ale po nierównościach to kamikadze. Ostatnia przyczepa w której zamontowaliśmy amortyzatory to właśnie TEC. Ponieważ do mnie należało ształowanie wszystkiego wewnątrz co może się przemieszczać, po zamontowaniu amortyzatorów  miałam dowód jak zachowuje się przyczepa. Kto wie, czy nie są leprze od stabilizatora. Dobrze jest mieć jedno i drugie, ale wiem jak wygląda sprawa gdy są tylko amortyzatory. MONTUJCIE!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysztof57

Pierwsze doświadczenia z Niewiadówką - kaszana w środku po dojechaniu na miejsce.

Potem Knaus i wszystko dojeżdża do celu tam gdzie było położone na półeczkach itp.

Knaus po kilku latach - już tak fajnie nie jest, zbieram różności po podłodze przyczepy, coraz częściej przyczepa solidnie szarpie samochodem.

Sprawdzam amortyzatory - wcale nie działają - wymieniam na nowe i znów jest OK.

Moje zdanie ; Amortyzatory są niezbędne - również przy towarówkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jerzy i Beata

Przy resorach nie ma możliwości jazdy bez amortyzatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
Godzinę temu, Krzysztof57 napisał:

Pierwsze doświadczenia z Niewiadówką - kaszana w środku po dojechaniu na miejsce.

Akurat Niewiadówkę należy chyba rozpatrywać w osobnej kategorii. Relatywnie wysoko zawieszona, leciutka i z bardzo wąskim rozstawem kół. Ciężko to porównywać z jakąkolwiek inną przyczepą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07

Witam i ja się podłączę bo po ostatniej wizycie na SKP gość robiący przegląd poinformował mnie że lewy amortyzator mam do wymiany. Wiadoma sprawa że będę wymieniał dwa i stąd pytanie gdzie zamówić takie amorki moja przyczepa to Burstner 2000r?

https://center-camp.pl/pl/p/AL-KO-Amortyzator-Osi-1300KG./802

Czy myślicie że coś takiego pasuje czy trzeba konkretnie do modelu przyczepy dobierać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...