Jump to content

Edit History

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu
 

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest   zerknij na wykresy w manualu https://www.epsolarpv.com/upload/file/1811/Tracer-AN-SMS-EL-V1.0.pdf

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
Kwas vs gel - oba dadzą rade  - nie wiem jakie pobory prądu przewidujesz jak je umiejscowisz - to buda czy van ?     
Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy bo wylatuje przetwornica 12/230  - ale głównym powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest   zerknij na wykresy w manualu https://www.epsolarpv.com/upload/file/1811/Tracer-AN-SMS-EL-V1.0.pdf

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy bo wylatuje przetwornica 12/230  - ale głównym powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest   zerknij na wykresy w maualu https://www.epsolarpv.com/upload/file/1811/Tracer-AN-SMS-EL-V1.0.pdf

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy bo wylatuje przetwornica 12/230  - ale głównym powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest 

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy bo wylatuje przetwornica 12/230  - ale głównym powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest 

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy wylatuje przetwornica 12/230  - ale głównym powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest 

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Jeśli Van - kombinuj z cyrixem CT aby wpomóc ładowanie PV przez alternator podczas jazdy
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy - powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń 
1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania   
2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   
oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego Tracera  nie do końca tak jest 

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     
Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci się z tej rozkminy przyda - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela i 2x100Ah w kwasie - na dziś jest decyzja 450W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych założeń  pobór energii będzie nieco mniejszy - powodem wiosna-jesień-zima

 

 

smok_wawelski

smok_wawelski

Ja zacząłbym od policzenia jakie masz zapotrzebowanie energetyczne  dobowo i przyjęcia założeń  1/  ilości dób pozostawania bez źródła innego zasilania    2/ nasłonecznienia w porze roku w której będziesz używać zestawu  PV i miejsc pobytu   oraz  co pewnie już zrobione sprawdzenia czy dane gabaryty panelu mieszczą się pomiędzy elementami dachu

Kolejna sprawa 320W - to tylko na nim pisze - realna moc będzie duzo mniejsza - zobacz pojęcia STD i  NOCT oraz istotę kata padania promieni słonecznych zobacz też to TUTAJ

Nie do końca to jest tak że na wyższym napięciu będzie efektywniej - trzeba zerknąć na charakterystykę i panelu a przede wszystkim regulatora a własnie w przypadku tego tracera  nie do końca tak jest 

220Ah - spory klocek spora waga - może lepiej 2x110Ah - w kieszeń nie zaglądam ale jeśli budżet by puszczał to warto zastanowić się nad np 120Ah LiFePo4
To buda czy van ?     Zapraszam do mojego wątku gdzie rozkminialiśmy z Kolegami moją elektrykę  TUTAJ   może coś Ci pomoże - długawe..... 
Ja startowałem od  założeń 320W panela na dziś jest decyzja 460W w jednym kawałku i 3210AN oraz wskazanie na aku LiFePo4 chociaż w stosunku do  pierwotnych pobór energii będzie nieco mniejszy - powodem wiosna-jesień-zima

 

 

×
×
  • Create New...