Jump to content
Dioblik

Pytanie do zimowych caravaningowców

Recommended Posts

Dioblik

Zastanawiam się nad oponami zimowymi do mojej Hobby , jakie gumy konkretnie polecacie z doświadczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Pasujące. 

Tzn. żeby była dobra nośność / szerokość itp.

Podejrzewam że dużego wyboru nie będzie.  

Edited by vrs (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik
9 minut temu, vrs napisał:

Pasujące. 

Tzn. żeby była dobra nośność / szerokość itp.

Podejrzewam że dużego wyboru nie będzie.  

Bardziej chodziło mi o walory przyczepności na nawierzchniach zimowych.  Chętnie przyjmę opinie na temat jakiegoś konkretnego modelu/firmy . Jak się taka guma sprawuje itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Jaki masz wymiar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik

185 r 14 c 102/100

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Ja na przyczepie mam Hankook RW06

Sprawują się... normalnie 

Edited by vrs (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
46 minut temu, Dioblik napisał:

185 r 14 c 102/100

To chyba masz taki sam rozmiar jak ja. 

185/75 R14 102/100 R C

z tego co kojarzę to wyboru wielkiego nie było. 

Ja ze swoich jestem zadowolony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Ja założyłem niby całoroczne Goodyear ale z piktogramem 3 szczytów. Jest to typowa zimówka - bieżnik zimowy, do użytku także latem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik

Dzięki za Wasze wskazówki. Zastanawiam się jeszcze nad typową zimówką vs całoroczną. Poprzedni właściciel budki zalożył nowe opony letnie w zeszlym roku ,ale raczej skłonie się ku typowej zimówce . Co by nie zrobić kupy w majtki kiedy przyjdzie sytuacja której całoroczna nie podoła albo poradzi sobie troszkę gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Moim zdaniem jadące solo auto osobowe w warunkach zimy musi stawiać większe o wiele wymagania /prędkości, pokonywanie zakrętów, przyśpieszenia/ oponom całorocznym a podane Goodyeary całkiem dobrze się sprawują.Opony do przyczepy stawiają o wiele mniejsze wymagania mając na uwadze prędkości z jakimi się poruszamy-oczywiście barachło też nie może być. Każdy wie co robi i tak robi jak zechce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fubek84

Jeśli chodzi o opony całoroczne, należy pamiętać że są to opony zimowe z dopuszczeniem do jazdy latem.
Jest to ważne, gdyż większość osób myśli że jest odwrotnie.
Oczywiście jest wyjątek od reguły, jedne z opon od Michelina(crossclimate+) to letniaki z dopuszczeniem do warunków zimowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
16 godzin temu, Dioblik napisał:

185 r 14 c 102/100

Kup zimówkę o tych właśnie parametrach i tyle. Waże żeby normalnej marki a nie jakieś chińskie tanie badziiewia.

Nikt normalny nie wypowie się nad właściwościami danego modelu w przyczepie. Oczywiście jest szansa że znajdą się forumowi dyskutanci którzy wyczuwają pewne różnice w prowadzeniu budy😏

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamkwiatek

Jeżdżę zimą, ale niestety, na letnich oponach w przyczepie.

Wydaje mi się, że od strony praktycznej, lepiej mieć założone opony zimowe, i ewentualnie użytkować je przez cały rok – i pewnie tak zrobię, kiedy zedrę aktualnie użytkowane opony.

Istotną sprawą, jest regulacja hamulców w przyczepie, tak, by nie blokowały kół, na śliskiej nawierzchni.

W praktyce, wypadało by przed zimą, trochę osłabić wrażliwość hamulca najazdowego, na hamowanie holownika.

Zbyt wrażliwy hamulec najazdowy, powoduje przedwczesne blokowanie kół w przyczepie, i ta może próbować wyprzedzić holownik, podczas przyhamowań, na łukach drogi.

Blokowanie kół przyczepie, na bardzo śliskich nawierzchniach  może występować podczas hamowania silnikiem ( zwykle diesla), zwłaszcza z napędem, na 4 koła.

W praktyce, kiedy jest naprawdę bardzo ślisko, i zdąży się to wyczuć,  to  zwalnia się, na tyle, by jakoś przejechać niebezpieczny odcinek.

Podczas gołoledzi, przyprószonej śniegiem, żadne opony, nie zadziałają sensownie, natomiast na białej drodze, z ubitym, ale, nie wyślizganym śniegiem, jedzie się zupełnie nieźle.

Tak więc temat jest rzeczywiście śliski, i upierdliwy, w przypadku próby regulowania hamulca na zimę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76

Nie chce się wymądrzać bo kempingiem w śniegu nie jechałem, ale z lawetami jezdze od prawie 30lat i to nieraz w górach w takich śnieżycach że głowa mała, raz w Czechach nie mogłem podjechać pod górę Patrolem z lawetą i musiałem cofać 3km, nigdy z lawetą  pustą czy załadowaną w śniegu problemu nie było, czy faktycznie tak ważne są opony zimowe w przyczepie kempingowej?????? i inaczej się prowadzi jak laweta w śniegu?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Buda jest bardziej podatna na podmuch boczny niż laweta. Razu pewnego, pierwszy i ostatni pojechałem budą na letnich oponach w budzie w góry. Jak stałem pod recepcją na kampie, wiatr dmuchnął i budę na haku mi na auto wywinęło... 

także jak w śnieg to tylko dobre zimówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...