Skocz do zawartości

Pytanie do zimowych caravaningowców


Dioblik

Rekomendowane odpowiedzi

Pasujące. 

Tzn. żeby była dobra nośność / szerokość itp.

Podejrzewam że dużego wyboru nie będzie.  

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, vrs napisał:

Pasujące. 

Tzn. żeby była dobra nośność / szerokość itp.

Podejrzewam że dużego wyboru nie będzie.  

Bardziej chodziło mi o walory przyczepności na nawierzchniach zimowych.  Chętnie przyjmę opinie na temat jakiegoś konkretnego modelu/firmy . Jak się taka guma sprawuje itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Dioblik napisał:

185 r 14 c 102/100

To chyba masz taki sam rozmiar jak ja. 

185/75 R14 102/100 R C

z tego co kojarzę to wyboru wielkiego nie było. 

Ja ze swoich jestem zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze wskazówki. Zastanawiam się jeszcze nad typową zimówką vs całoroczną. Poprzedni właściciel budki zalożył nowe opony letnie w zeszlym roku ,ale raczej skłonie się ku typowej zimówce . Co by nie zrobić kupy w majtki kiedy przyjdzie sytuacja której całoroczna nie podoła albo poradzi sobie troszkę gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jadące solo auto osobowe w warunkach zimy musi stawiać większe o wiele wymagania /prędkości, pokonywanie zakrętów, przyśpieszenia/ oponom całorocznym a podane Goodyeary całkiem dobrze się sprawują.Opony do przyczepy stawiają o wiele mniejsze wymagania mając na uwadze prędkości z jakimi się poruszamy-oczywiście barachło też nie może być. Każdy wie co robi i tak robi jak zechce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o opony całoroczne, należy pamiętać że są to opony zimowe z dopuszczeniem do jazdy latem.
Jest to ważne, gdyż większość osób myśli że jest odwrotnie.
Oczywiście jest wyjątek od reguły, jedne z opon od Michelina(crossclimate+) to letniaki z dopuszczeniem do warunków zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dioblik napisał:

185 r 14 c 102/100

Kup zimówkę o tych właśnie parametrach i tyle. Waże żeby normalnej marki a nie jakieś chińskie tanie badziiewia.

Nikt normalny nie wypowie się nad właściwościami danego modelu w przyczepie. Oczywiście jest szansa że znajdą się forumowi dyskutanci którzy wyczuwają pewne różnice w prowadzeniu budy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę zimą, ale niestety, na letnich oponach w przyczepie.

Wydaje mi się, że od strony praktycznej, lepiej mieć założone opony zimowe, i ewentualnie użytkować je przez cały rok – i pewnie tak zrobię, kiedy zedrę aktualnie użytkowane opony.

Istotną sprawą, jest regulacja hamulców w przyczepie, tak, by nie blokowały kół, na śliskiej nawierzchni.

W praktyce, wypadało by przed zimą, trochę osłabić wrażliwość hamulca najazdowego, na hamowanie holownika.

Zbyt wrażliwy hamulec najazdowy, powoduje przedwczesne blokowanie kół w przyczepie, i ta może próbować wyprzedzić holownik, podczas przyhamowań, na łukach drogi.

Blokowanie kół przyczepie, na bardzo śliskich nawierzchniach  może występować podczas hamowania silnikiem ( zwykle diesla), zwłaszcza z napędem, na 4 koła.

W praktyce, kiedy jest naprawdę bardzo ślisko, i zdąży się to wyczuć,  to  zwalnia się, na tyle, by jakoś przejechać niebezpieczny odcinek.

Podczas gołoledzi, przyprószonej śniegiem, żadne opony, nie zadziałają sensownie, natomiast na białej drodze, z ubitym, ale, nie wyślizganym śniegiem, jedzie się zupełnie nieźle.

Tak więc temat jest rzeczywiście śliski, i upierdliwy, w przypadku próby regulowania hamulca na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się wymądrzać bo kempingiem w śniegu nie jechałem, ale z lawetami jezdze od prawie 30lat i to nieraz w górach w takich śnieżycach że głowa mała, raz w Czechach nie mogłem podjechać pod górę Patrolem z lawetą i musiałem cofać 3km, nigdy z lawetą  pustą czy załadowaną w śniegu problemu nie było, czy faktycznie tak ważne są opony zimowe w przyczepie kempingowej?????? i inaczej się prowadzi jak laweta w śniegu?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buda jest bardziej podatna na podmuch boczny niż laweta. Razu pewnego, pierwszy i ostatni pojechałem budą na letnich oponach w budzie w góry. Jak stałem pod recepcją na kampie, wiatr dmuchnął i budę na haku mi na auto wywinęło... 

także jak w śnieg to tylko dobre zimówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.