Skocz do zawartości

Nietypowy bagażnik na rowery a w zasadzie hak montowany na dyszel


Weekend

Rekomendowane odpowiedzi

@Commander napiszesz coś więcej?

mam już bagażnik rowerowy na hak (normalny, nie wiem co to ten typ V?) wiec dzięki temu oszczędzę pewnie coś koło tysiąca złotych (minus 200 na zakup tego wynalazku). 
potrzebuje załadować 3 rowery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://bagaznikikup.pl/product-pol-24867--Uchwyt-rowerowy-na-hak-MONT-BLANC-QUICKBALL.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping&curr=PLN

To jest bagażnik typu V.

Platforma się tu nie sprawdzi moim zdaniem. Kupiłem dedykowaną używkę do przyczepy na dyszel za 250 zł. To ciut więcej od tej belki... Ale jeśli nic nie będzie na tylnej ścianie na przeciwwagę, to jak mówi Kuba zobacz czy auto nie klęknie .

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

zmierz sobie najpierw jaki masz nacisk na hak , potem dodaj do tej wartości wagę rowerów i bagażnika żeby się nie okazało że waga przegięta

Dokładnie. Miałem taki i nie uzywalem. Waga tej konstrukcji + waga bagażnika + waga rowerów = olbrzymi nacisk na hak. Żeby to zrównoważyć, musiałbym z tyłu cepki wozić worki cementu, i pewnie o 200 kg przekroczyłbym DMC. Ale jak masz zapasy w nacisku na hak i DMC to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PolariS napisał:

Nie lepiej zalozyc sobie w tym miejscu zwykły uchwyt dachowy na rower? 2 na upartego wejdą a masa samych uchwytów niska. 

Dokładnie. Efekt taki sam, tylko unikamy niepotrzebnych dodatkowych elementów.

Dodatkowy element = dodatkowy koszt + dodatkowe ryzyko awarii

Po co budować piramidki typu dyszel - hak - bagażnik V - rowery

Można zrobić - dyszel - uchwyty dachowe - rowery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co w ogóle kombinować jak koń pod górę? Używany bagażnik Fiammy składany można kupić za 500 zł i IMO będzie to dużo lepsze i wygodniejsze rozwiązanie. W przypadku uchwytów dachowych nie wyjdzie wcale taniej - no chyba że kupimy jakieś marketowe blaszki za 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie ma tylko jedno uzasadnienie-Jeżeli planujesz na kempingach dalsze wypady z rowerami samochodem aby tam uskuteczniać jakieś wycieczki rowerowe . Wówczas do tego tylko porządny bagażnik rowerowy typu V a on tylko na 2 rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy trzech rowerach na dyszlu jak już napisano nacisk na hak na bank przekroczony i to znacznie. O zrównoważeniu workami cementu i DMC też Ci napisano. Przy ostrych skrętach możliwość  uszkodzenia rowerów i samochodu. Rozważ bagażnik dachowy do samochodu. Ja tak wożę rowery chociaż kupiłem przyczepę z  podobnym uchwytem do pokazanego przez Ciebie - dawno zdemontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

że kupimy jakieś marketowe blaszki za 50 zł.

Ja akurat kiedyś kupiłem może raz użyte były przez sprzedającego, za 2 szt zapłaciłem 60 zł za 2 szt. Firma na pewno lepsza, ale cena gorsza prawie 9x :) . Tamte leżały i się kurzyły, dają doskonale radę a po złożeniu nie przeszkadzają praktycznie wogóle. 

 

2 minuty temu, ed napisał:

Przy trzech rowerach na dyszlu jak już napisano nacisk na hak na bank przekroczony i to znacznie. O zrównoważeniu workami cementu i DMC też Ci napisano. Przy ostrych skrętach możliwość  uszkodzenia rowerów i samochodu. Rozważ bagażnik dachowy do samochodu. Ja tak wożę rowery chociaż kupiłem przyczepę z  podobnym uchwytem do pokazanego przez Ciebie - dawno zdemontowany.

To też prawda dlatego w moim przypadku kolejne pójdą już na dach auta jeśli będzie taka konieczność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam jestem z takiego mocowania zadowolony. Mam bagażnik holenderski  na hak na 2 rowery na dyszlu, do tego 2 rowery z tyłu przyczepy.  Hak podnoszę bez większego problemu, podobnie jak bez rowerów z przodu i z tyłu. Podejrzewam, że dużo więcej niż 50kg nacisku nie ma.

Nic się jakoś specjalnie nie telepie. Wg mnie montowane na dachu bardziej się ruszały, wtedy ciągle spoglądałem przez szyberdach czy nie odleciały, do tego opór powietrza. 

Przy skręcaniu też nie ma problemu, raczej nie ma opcji żeby zahaczyć. Nikt tak ostro nie skręca.

Jedyny minus to problem z otwarciem bakisty z zamontowanymi rowerami. Da się jednak otworzyc na tyle aby wsadzić rękę i np. odkręcić butle czy wyciągnąć klucz do podpór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.