Skocz do zawartości

Butla gazu angielska


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem. Kupiłem angielską przyczepę razem z butlami gazowymi. Problem taki czy te butle można ładować w Polsce? Jeżeli tak jaki adapter dokupić, aby udało się to zrobić- proszę o opis łopatologiczny np nr aukcji, nr katalogowy adaptera. Drugie pytanie jeżeli tych butli nie da się nabić w Polsce jaki adapter kopić na wąż , żeby nie przerabiać wszystkich złączek.Może pytania trywialne ,ale jestem humanistą ,a temat dla mnie całkiem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka przejściówka i pasuje polski przyłącz.

https://allegro.pl/oferta/redukcja-nypel-zbiornikowa-gw-5-8-l-gw-21-8l-7568484345?snapshot=MjAyMC0wNC0wNFQxNDo0NzowMy42MjdaO2J1eWVyO2M3NWM5MjkyNjlmZGQ3MTNkZjFiMzBmM2YwY2I3MTkzM2FhNmQzYWY4MjViYjdjZmM5ZGZlZDE2N2E2YzJjMDM%3D

Czy Ci nabiją to inna sprawa. Legalizacja itp.

Jeżeli polska butla to wymieniasz także reduktor. Musi być ze złączem skręcanym, a nie na opaskę i bardzo ważne jest ciśnienie reduktora. Ta wartość powinna być na starym reduktorze i na tabliczce znamionowej  w środku lodówki. 30mb albo 50mb.

Tu przykład.

https://allegro.pl/oferta/reduktor-gazowy-do-butli-11kg-gok-30-mbar-1-5kg-h-9896123059

Reduktor wymienia się i tak co 10 lat więc jak masz stary to po prostu wymień na nowy razem z butlą.

Edytowane przez BUMERANG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kobiela napisał:

dlaczego musi być złącze skręcane

Dla twojego i innych bezpieczeństwa. Butla stoi w bakiście, a nie na wolnym powietrzu.

Zobacz co masz u siebie. Jak skręcane to dobierz takie same. Jak opaski to trzeba będzie odrobinę poszukać. Najlepiej w sklepach karawaningowych - mała szansa, że kupisz coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze mam na opaski bo wężyk sobie wymieniałem na nowy i z jednej strony jest taki bolec co sie wsuwa wężyk na to a z drugiej  reduktor z trzpieniem i przejściówka na butle light    ( klick on)

czyli musze chyba nad czyms takim pomyslec https://carbonzorro.com/pl/products/zestaw-gok-reduktor-30mb-przewod-waz-kampery-635.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping&curr=PLN

Edytowane przez Kobiela (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2020 o 07:21, Szaman Stary napisał:

Kupiłem angielską przyczepę razem z butlami gazowymi. Problem taki czy te butle można ładować w Polsce?

Ja to przerabiałem.  Miałem 2 x butla 7kg ze złączem click-on fi 21mm. Do schowka, butla 11kg się nie zmieści.

Dorobiłem więc węża do napełniania butli: z jednej strony ze złączem click-on takim jak w moich butlach( nie było łatwo zdobyć),

a z drugiej z gwintem do zwykłych butli 11kg

i napełniam samodzielnie. Wiem, że to nie do końca legalne, ale przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa

jest to bezpieczne, zaś instalacja w przyczepie nie wymagała przeróbek, dzięki czemu jest fabryczna i nie stwarza zagrożenia.

Napisz jakie masz butle - wielkość i jakie złącze (gwint czy click-on - jeżeli tak to jaka średnica), to będzie można coś poradzić.

Pozdro!

T.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2020 o 19:17, Szaman Stary napisał:

jak odpowietrzasz ta butlę

Nie odpowietrzam butli i tak myślę, że dla bezpieczeństwa lepiej tego nie robić.  Jeżeli butla którą chcę napełnić jest pusta to ciśnienie w niej jest niskie. Podłączam więc pełną butlę - zwykłą 11kg  (z wyższym ciśnieniem) poprzez przejściówkę, którą sam wykonałem i napełniam do wyrównania ciśnienia w obu butlach. W praktyce wychodzi, że z jednej butli 11kg napełniam dwie butle angielskie 7kg (takie posiadam) tak żeby nie były całkiem pełne - miały bufor powietrzny, żeby sobie nie zrobić "kuku" w przypadku wzrostu temp. na zewnątrz. Trzeba trochę to poćwiczyć aby obie butle były napełnione równomiernie (ciśnienie w butli źródłowej w trakcie napełniania angielek spada) ale to się da osiągnąć. Jutro napiszę więcej, bo dziś już padam na twarz  (tyle co wróciłem po całym dniu  do domu). Pozdro !

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej kupić dwie polskie butle 5 kg turystyczne które posiadają zawór odpowietrzający i łącznie mamy 10 kg propanu-butanu? -plus redukcję do podłączenia do angielskiej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie prościej tylko wtedy trzeba dostosować do niej przewody do centralnego reduktora , a to już jest problem kwestia znalezienia odpowiednich końcówek i zakucia ich. Dla szarego zjadacza chleba to problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Szaman Stary napisał:

a to już jest problem kwestia znalezienia odpowiednich końcówek i zakucia ich

O ile wiem nic się nie zakuwa. To są połączenia baryłkowe. Jak byś zapodał fotkę to by było łatwiej coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mundek28 napisał:

A czy nie lepiej kupić dwie polskie butle 5 kg turystyczne które posiadają zawór odpowietrzający i łącznie mamy 10 kg propanu-butanu? -plus redukcję do podłączenia do angielskiej instalacji.

Moim zdaniem najprościej i najbezpieczniej napełniać (samemu) butle te, które się ma. To wymaga jedynie dorobienia odpowiedniego węża do przelewania gazu z butli 11kg i odrobinę rozsądku.Każde inne rozwiązanie wiąże się z przeróbkami butli lub instalacji w przyczepie lub przynajmniej ze stosowaniem redukcji/przejść itp. Przyznam, że ja u siebie rozważałem zakup butli 5kg, ale wtedy miałbym mniej gazu, bo jednak 2x5kg to nie to samo co moje 2x7kg  (kolega pytający ma już butle 5kg więc  ten argument odpada), no i trzeba by przerobić przyłącze w przyczepie.

Ja wożę ze sobą wąż do przelewania i gdy kończy się gaz, biorę za kaucją z dowlonego punktu wymiany butlę 11kg i w ustronnym miejscu napełniam swoje butle, po czym 11-tkę oddaję i odbieram kaucję.Tutaj dodam, że łatwiej jest znaleźć punkt wymiany butli 11kg, niż punkt napełniania butli turystycznych.

A i jeszcze jedno - tak coś mi świta - dwie butle turystyczne 5kg to razem jakieś 6 kg gazu - po 3 na każdą butlę, a nalewanie więcej niż 4kg to już poważne zagrożenie dla siebie i innych - proszę mnie poprawić jeżeli się mylę. Ja w każdym razie NIGDY nie napełniam do pełna, a jedynie  do ok 60-70% pojemności i to pomimo tego, że mam w butlach zawory bezpieczeństwa.

Pozdrawiam, T.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.