Skocz do zawartości

Euro 7


w79

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją drogą skoro jesteśmy w temacie emisji spalin to niech ktoś mi powie czemu w Niemczech Octavia z takim samym silnikiem i taką samą skrzynią biegów ma mniejsze spalanie i mniejszą emisję CO2 niż w Polsce ?

966018604_octaviaTDI.thumb.jpg.795947b7a59fddac43dfae736751e0b5.jpg

859357880_octaviaTSI.thumb.png.b9c4541a5580d906c311559f3c4c1d53.png

znów nas Niemcy robią w ch ... czy o co chodzi ??  inne normy spalania i emisji spalin ?? przecież jesteśmy w UE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki Maras, nie pomyślałem o zagranicznych stronach.

Czyli przytyła :( O 25kg za dużo :sciana:

image.thumb.png.4e7a31d7fb7bc482bde79fd92d4f7ba6.png

image.png.249dc9a4231b8463c5270260effdcdbf.png

 

Choć szczerze mówiąc, to poprzednia generacja Octavii RS to jedyna Skoda, która mi się spodobała ;) Nowa już nie za bardzo :( 

 

PS. I żeby nie było, że tylko psioczę na Skodę. Nawet używałem przez pół roku Octavii i nie mogłem się do niczego przyczepić - była beznadziejnie poprawna pod każdym względem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Suzu4x4 napisał:

czemu w Niemczech Octavia z takim samym silnikiem i taką samą skrzynią biegów ma mniejsze spalanie i mniejszą emisję CO2 niż w Polsce

Bo Polska węglem stoi :) 

Albo brak danych albo hybryda nie może ciągnąć przyczepy :( 

image.thumb.png.658760f2f8b630d65af6b3217870cde5.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Dzięki Maras, nie pomyślałem o zagranicznych stronach.

Czyli przytyła :( O 25kg za dużo :sciana:

[...]

PS. I żeby nie było, że tylko psioczę na Skodę. Nawet używałem przez pół roku Octavii i nie mogłem się do niczego przyczepić - była beznadziejnie poprawna pod każdym względem :) 

To tycie po parę kilo z wersji na wersję wkurza, do tego jeszcze w nowych edycjach cenników/katalogów/danych technicznych nie tak łatwo wyłuskać DMC. 

Z tą poprawnością skody czy w ogóle grupy VAG, na dłuższą metę jest problem, zwłaszcza po paru latach przesiadek w "grupie" :) Oglądam samochód każdej innej marki, i albo czegoś mi brakuje, za to dowalone zbędne wodotryski (albo i niekoniecznie...) albo jest to totalnie nieintuicyjne, albo nie działa jak powinno (np  czujniki parkowania nie widzą cienkich słupków, albo ich dokładność to plus minus pół metra), albo jest oczywiste że powinno być, ale wymaga dodania pierdyliona dodatkowych opcji  albo dziadowsko drogiego pakietu lub nawet kilku (proszę się zastanowić, czy na pewno potrzebuje Pan aktywnego tempomatu, bo jest tylko w pakiecie za ...naście/dziesiąt koła), albo jak wszystko jest już niby ok, to nie ma np. koła zapasowego ani miejsca żeby je przewozić, a bagażnik też jakiś nie za pojemny, że nawet dojazdówka zajmie 1/3... Mam wrażenie, jakby cały świat próbował ich gonić, i nie potrafił poskładać paru elementów w spójną całość, która w bogatszych wersjach nadawałaby się do czegoś więcej niż lansu, chociaż gdyby się komuś to kiedyś udało, pewnie wyszłaby toczka w toczkę druga octavia kombi :)

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.10.2020 o 22:54, golob napisał:

Mam z DSG i jeździ świetnie, moim zdaniem przyjemniej niż 2.0TDI

Czyli jak dobrze rozumiem uważasz że 1,5TSI 150KM z DSG będzie lepsze jak 2,0TSI 4x4 190KM z DSG? a jak to by się miało do 2,0 TDI 4x4 150KM z DSG? 

Czym by się lepiej leciało z przyczepą zakładając prędkość 90km/h.  1,5 tsi będzie swobodnie jechał na 7 biegu a 2,0 tsi i tdi  na 6 biegu? 

Różnica w cenie wyjściowej jest znaczna a mi jakoś wybitnie na 4x4 nie zależy chociaż bym takim nie pogardził ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Benior napisał:

Czyli jak dobrze rozumiem uważasz że 1,5TSI 150KM z DSG będzie lepsze jak 2,0TSI 4x4 190KM z DSG? a jak to by się miało do 2,0 TDI 4x4 150KM z DSG? 

To nie tak, trochę z kontekstu wyrwałeś. Porównywałem do mojego wcześniejszego Superba TDI 170KM z DSG, którym z tą samą przyczepą 1300DMC jeździłem. Gdzieś to już kiedyś pisałem, po prostu jest jakaś tak przyjemniejsza i płynniejsza charakterystyka w benzynie. Takie subiektywne odczucie, choć mówi to każdy kto miał takie porównanie, albo chociaż przejechał się tym samochodem.

42 minuty temu, Benior napisał:

Czym by się lepiej leciało z przyczepą zakładając prędkość 90km/h.  1,5 tsi będzie swobodnie jechał na 7 biegu a 2,0 tsi i tdi  na 6 biegu? 

Kwestia oczywiście przyczepy i jej DMC. Ale z taką 1300DMC na pewno każdym bez problemu. We wspomnianym superbie TDI miałem DSG 6 biegowe, tam ogólnie jakoś częściej musiałem manualnie ingerować niż teraz, ale też nie jakoś bardzo często i wielkiego problemu nie było.

42 minuty temu, Benior napisał:

Różnica w cenie wyjściowej jest znaczna a mi jakoś wybitnie na 4x4 nie zależy chociaż bym takim nie pogardził ;) 

No to jest właśnie zasadniczy problem, jeśli jest budżet to jak najbardziej warto dołożyć do 2.0 TSI lub TDI (spokojnie można to 150KM TDI brać, bo te 190KM nie za bardzo trzymają moc a dopłata jest spora). Wcześniej był tez 1.5 z DSG i 4x4 w ofercie, teraz go nie ma. Także dopłata do 2.0 TSI czy TDI i to z 4x4 to juz sie robi 20-25tys. Plusem 1.5 z DSG w tej budzie jest to że skrzynie maja DQ380 i soft silnika inny w porównaniu do wersji z manualem czy z DQ200 i raczej mają bliżej 170KM w serii.

Kiedyś twierdziłem sam, że SUV bez 4x4 to bez sensu jest, ale jak zamiast Superba kombi wybrałem suva to zmieniam zdanie. Zdecydowanie ma sens i ma bardzo dużo zalet, oczywiście to indywidualnie trzeba oceniać, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania. Jest również TDI 150KM DSG z 4x2, też sensowne rozwiązanie.

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, golob napisał:

Kwestia oczywiście przyczepy. Ale z taką 1300DMC na pewno każdym bez problemu. We wspomnianym superbie TDI miałem DSG 6 biegowe, tam ogólnie jakoś częściej musiałem manualnie ingerować niż teraz, ale też nie jakoś bardzo często i wielkiego problemu nie było.

Moja ma 1000dmc i kupując automat jednak wolałbym nie przechodzić na manualne sterowanie. Jeśli jedzie na 7 przy 90km/h i nie ma zbyt niskich obrotów to już fajnie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Benior napisał:

Moja ma 1000dmc i kupując automat jednak wolałbym nie przechodzić na manualne sterowanie. Jeśli jedzie na 7 przy 90km/h i nie ma zbyt niskich obrotów to już fajnie. 

Jeśli dobrze kojarzę, to przy 95-100 (bo tak najczęściej na trasie mam) na 7 z przyczepą obroty są w okolicach 1800. U mnie TSI nie robi takich głupich dołów w stylu 1200-1300 jak czasem zadarza sie w TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, golob napisał:

Plusem 1.5 z DSG w tej budzie jest to że skrzynie maja DQ380 i soft silnika inny w porównaniu do wersji z manualem czy z DQ200 i raczej mają bliżej 170KM w serii.

w Karoq 1,5 tsi DSG 150KM też jest taka skrzynia, DQ380 czy to jest ta mokra skrzynia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Benior napisał:

w Karoq 1,5 tsi DSG 150KM też jest taka skrzynia, DQ380 czy to jest ta mokra skrzynia? 

niestety nie, tam jest DQ200. Tak DQ380/381 (4x2/4x4) to tzw. mokra, w kombinacji z 1.5TSI są tylko w Tiguan, Tiguan Allspace, Kodiaq, Tarraco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Benior napisał:

@golob jakie masz masę i DMC u siebie? Patrzę po netach i różnie pokazuje np. 2434kg dmc

MW 1608kg, DMC 2207kg, O.1 1800kg, Wersja 5os. wersje 7os. mają trochę wyższe DMC auta. W tej chwili homologacja jest inna i ma DMC 2189kg. Generalnie w dobie WLTP trzeba dobrze to sprawdzać bo się to potrafi zmieniać nawet w ciągu jednego rocznika.

6 godzin temu, Benior napisał:

Wygląda na to, że w Tarraco od nowego roku nie będzie 1.5TSI z DSG więc zostanie tylko skoda i vw

Nie wiem jak to dziś wygląda, musisz dopytywać. W każdym razie na początku Tarraco nie miał wersji 1.5 z DSG tylko sam manual, a potem ją wprowadzili. Być może znowu nie ma (a może jakaś przerwa w produkcji tej wersji?). Seat mi się najbardziej podoba z tej trójki, może dlatego że najmniej opatrzony na ulicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
11 godzin temu, Maras napisał:

ciekawy Diesel 

Widziałem już tą konstrukcję tylko zastosowaną do benzyniaka. Bardzo fajne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.