Skocz do zawartości

Euro 7


w79

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, powolniak napisał:

Tak na gorąco kilka słów.

Bardzo podobne odczucia miałem jeżdżąc Audi Q7. Tylko tam jak pamiętam była skrzynia siódemka. Wiecznie wbijanie najwyższego biegu i muł. Przy wdeptaniu pedału w podłogę zrzucało dwa w dół i gdyby nie zagłówek urwało by głowę. Przez tą wesołą zabawę elektroniki prawie udało mi się przejechać kobiecinę która wtargnęła na jezdnię. Tak spokojnie jedzie to zdążę. A tu mi akurat dwa w dół ( i to nie z najwyższego biegu tylko gdzieś w środku przełożeń) . Nie wiem kto był bardziej posrany. Ja czy ona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

32 minuty temu, BUMERANG napisał:

Bardzo podobne odczucia miałem jeżdżąc Audi Q7. Tylko tam jak pamiętam była skrzynia siódemka. Wiecznie wbijanie najwyższego biegu i muł. Przy wdeptaniu pedału w podłogę zrzucało dwa w dół i gdyby nie zagłówek urwało by głowę. Przez tą wesołą zabawę elektroniki prawie udało mi się przejechać kobiecinę która wtargnęła na jezdnię. Tak spokojnie jedzie to zdążę. A tu mi akurat dwa w dół ( i to nie z najwyższego biegu tylko gdzieś w środku przełożeń) . Nie wiem kto był bardziej posrany. Ja czy ona...

Nie macie tam trybu sport dla skrzyni? U mnie to zdecydowanie zmienia tryb pracy. Cieszy mnie, że poszedłem w wolnossący duży silnik, który na każdych obrotach daje moc i auto jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, powolniak napisał:

motor Kodiaqa nie jest w stanie wygenerować. Co stało na przeszkodzie napisać, że Kodiaq 2,0 TDI zamiast 190 KM ma 180 KM (tak jak podaje PSA w swoich dieslach) i że max moment obrotowy jest od 2100 rpm? . Nie, nie, Niemcy muszą być lepsi od innych. Muszą kiwać.

Nie muszę zapewniać, że poinformowałem Skodę Polska i dilera o sprzedaniu mi auta z wadą ukrytą, polegającą na niespełnianiu obiecanych i zamówionych parametrów mocy.

Wypowiem się do cytatów na niebiesko. 

Kamper mój poprzedni miał 2,3 Mjet 130KM alkowa Dethleffs. Kilka lat nim jeździłem więc dokładnie poznałem jego możliwości i zachowania w dynamice jazdy. 

Gdy kupiłem nową Adrię półintegra na Cytrynce, z silnika 2,0 miało być 160KM. Wyjechałem z salonu w Szczecinie na S3 i szok, pojazd z ledwością osiągał licznikowe 100/h + tempomat. Gdzie te kucyki się pochowały???

Czułem się zniesmaczony i już chodził po głowie swap silnika, ale... Gdy wytrzeźwiałem i emocje opadły, szukałem w necie źródła mojego niepokoju i gdzieś się natknąłem na twierdzenie/opinię, że nie ma docierania silnika, ale jest fabryczne ograniczenie jego możliwości. Dałem temu szansę.

Po kilku tys przebiegu auto osiągało już 120/h i tendencyjny nieznaczny spadek zużycia paliwa.

Przed wyjazdem na urlop w tym roku przy przebiegu 10kkm pojechałem do ASO w Z.Górze na wymianę oleju i filtra. Sugerowano mi że nie ma takiej potrzeby, że mam jeszcze 30kkm zapasu itd. Ja jednak starej daty jestem i uważam że silnik na dotarciu świeży olej lubi.

Przyjęli zlecenie i zaproponowali przy tym darmową akcję serwisową - myślę że przypisaną do pierwszej wizyty serwisowej a że moja była przy 10 a nie przy 40kkm to musieli akcję wykonać bo w systemie auto już się pojawiło.

I się zaczęły pozytywne zaskoczenia. 

Nieoficjalnie uwolnione zostały uwięzione kucyki w oprogramowaniu, auto żwawo osiąga 100/h a wyprzedzanie tirów jest przyjemnością, trwa sekundy. Osiąga obecnie 132/h wg navi lecz to był jednorazowy pomiar, zazwyczaj jadę ciut szybciej od tirów. Spalanie przy spokojnej tempomatowej 100 licznikowej jest niewiarygodne: 9,3l/100 na długich przebiegach liczone przy dystrybutorze, łącznie już ponad 5tys km.

Dziś powiem tak: Kocham ten silnik!!!

Myślę ze w Twoim przypadku jest podobnie i będziesz Powolniacko lecz pozytywnie zaskoczony. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maarec napisał:

Nie macie tam trybu sport dla skrzyni?

Oczywiście jest. Tylko wtedy z kolei zmienia biegi bardzo wysoko i wrażenia z jazdy po mieście z "wyjącym" silnikiem też dosyć słabe, o ekonomi nie wspominając. Powiedzmy, że Skoda to jest budżetówka ale Audi to premium i coś takiego absolutnie nie powinno mieć miejsca. Również w budżetówce za 150-200 tysi jest totalną porażką. Był już także poruszany temat falujących obrotów w silnikach 1,5 TSI DSG, z którym koncern nie potrafił sobie poradzić przez długi czas wmawiając klientom omamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Był już także poruszany temat falujących obrotów w silnikach 1,5 TSI DSG, z którym koncern nie potrafił sobie poradzić przez długi czas wmawiając klientom omamy.

Nie w DSG tylko w manualu. Mam z DSG i jeździ świetnie, moim zdaniem przyjemniej niż 2.0TDI z DSG które miałem wcześniej, żadnego falowania. Ale w manualu jak ktoś miał pecha to męczarnia. Była akcja serwisowa która to poprawiała, niektórym to pomogło a innym nie. W wersji z DSG też robili zmianę softu przy okazji, jedyne co zauważyłem po zmianie to mocniejszy dolny zakres obrotowy i to zauważalnie przy jeździe z przyczepą zwłaszcza, czyli jakoś charakterystykę momentu zmienili.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, maarec napisał:

Nie macie tam trybu sport dla skrzyni? U mnie to zdecydowanie zmienia tryb pracy. Cieszy mnie, że poszedłem w wolnossący duży silnik, który na każdych obrotach daje moc i auto jedzie.

Ale przekonać łatwo nie było.... Musiałem to powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, golob napisał:

Nie w DSG tylko w manualu.

Racja pokręciłem :mlot:

Pewnie dlatego, że skreśliłem po trochu stajnię VW z listy potencjalnych holowników. Najpierw Skodę bo Octavia już za bardzo wyrosła, a Scala za mała. Potem Sportsvana bo jakoś za bardzo podrożał. A gwoździem do trumny były różnorakie mniejsze i większe afery koncernu.

Natomiast przerażające jest jak została wykastrowana gama silników benzynowych z klasy aut B i C. W większości wypadków można wybierać miedzy bogatą gamą ale tego samego silnika 1,0 w różnej konfiguracji mocy, przekładni i wyposażenia. Często nie ma nic innego. Może jakaś soft hybryda. Z rzadka mały dieselek. Nie każdy potrzebuje dużej przyczepy i dużego holownika. A w tych segmentach wybór prawie żaden ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2020 o 22:54, golob napisał:

Nie w DSG tylko w manualu. Mam z DSG i jeździ świetnie, moim zdaniem przyjemniej niż 2.0TDI z DSG które miałem wcześniej, żadnego falowania. Ale w manualu jak ktoś miał pecha to męczarnia. Była akcja serwisowa która to poprawiała, niektórym to pomogło a innym nie. W wersji z DSG też robili zmianę softu przy okazji, jedyne co zauważyłem po zmianie to mocniejszy dolny zakres obrotowy i to zauważalnie przy jeździe z przyczepą zwłaszcza, czyli jakoś charakterystykę momentu zmienili.

 

VAG nie blokuje softu do czasu pierwszego przeglądu, możliwe że "zaszywa" jakieś ograniczenia na pierwsze kilometry przebiegu, które komp później sam zdejmuje po osiągnięciu kilometrażu (stad np. różnice w spalaniu - spadek po przejechaniu kilku tys. km, prawdopodobnie nieco wyższe dawki paliwa niż po dotarciu). Natomiast trochę denerwujące jest to, że po wizycie w serwisie i przeglądzie, gdzie zawsze w ASO aktualizują soft, jeżeli jest takie zalecenie w bazie, odbierasz samochód o trochę innej charakterystyce niż przed przeglądem. 

Szarpanie, jak napisał Marek, dotyczyło skrzyni ręcznej, gdzie ztcw dwa osobne czujniki i elementy wykonawcze oraz komp nie mogły się "dogadać" co do poziomu wzbogacenia/zubożenia dawki wtrysku, tzn. na podstawie odczytów reakcje były wzajemnie sprzeczne, co prowadziło do falowania na np. zimno na pierwszych kilkaset metrach. Obecnie ztcw. aktualizacja softu i hula jak ta lala. Tego problemu nie było przy DSG, ani w DQ200 (poza kodiakiem - standardowo montowanej do 1.5/18 [suche sprzęgła]), ani w DQ380/381 w kodiaqu (mokre sprzęgła) - zresztą ta skrzynia na mokrych sprzęgłach to bardzo mocny punkt przemawiający za kodiakiem 1.5 jako dużym holownikiem w automacie i w umiarkowanym budżecie, jeśli cepa nie przekracza tych 1300-1400kg.

W dniu 29.10.2020 o 15:09, BUMERANG napisał:

Pewnie dlatego, że skreśliłem po trochu stajnię VW z listy potencjalnych holowników. Najpierw Skodę bo Octavia już za bardzo wyrosła, a Scala za mała. Potem Sportsvana bo jakoś za bardzo podrożał. A gwoździem do trumny były różnorakie mniejsze i większe afery koncernu.

Leona, Panie, leona, jeszcze w starej budzie są egzemplarze z 1.5tsi 150KM, z naprawdę bardziej niż bardzo przyzwoitym wyposażeniem, prod. 2019, poniżej 80 tysia :) tylko hak dołożyć. Do niedużej cepy miodzio....

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2020 o 16:35, czyś napisał:

VAG nie blokuje softu do czasu pierwszego przeglądu, możliwe że "zaszywa" jakieś ograniczenia na pierwsze kilometry przebiegu, które komp później sam zdejmuje po osiągnięciu kilometrażu (stad np. różnice w spalaniu - spadek po przejechaniu kilku tys. km, prawdopodobnie nieco wyższe dawki paliwa niż po dotarciu). Natomiast trochę denerwujące jest to, że po wizycie w serwisie i przeglądzie, gdzie zawsze w ASO aktualizują soft, jeżeli jest takie zalecenie w bazie, odbierasz samochód o trochę innej charakterystyce niż przed przeglądem. 

Cholera wie co oni tam zrobili, w każdym razie miałem na 1 przeglądzie informację od razu że zrobią akcje serwisową 24EU. W manualach z tego co wiem wzywali ludzi do serwisu, w DSG już nie i robili to przy okazji przeglądu. Solo praktycznie żadnej różnicy nie zauważyłem, ale kilka dni po przeglądzie akurat jechałem z przyczepą i to w góry i różnica była bardzo duża i wyczuwalna na plus, jakby znacznie więcej mocy pod nogą.

W dniu 30.10.2020 o 16:35, czyś napisał:

zresztą ta skrzynia na mokrych sprzęgłach to bardzo mocny punkt przemawiający za kodiakiem 1.5 jako dużym holownikiem w automacie i w umiarkowanym budżecie, jeśli cepa nie przekracza tych 1300-1400kg.

Dokładnie dobrze to podsumowałeś, w takim budżecie i w takiej wielkości, jest to bardzo fajna opcja. Ja jestem bardzo zadowolony, ciągam 1300kg i żadnego złego słowa nie mogę powiedzieć, bardzo przyjemna jazda, innej przyczepy nie ciągałem nim więc nie mogę powiedzieć jak z cięższą (w papierach ma O.1 1800kg, a z 1.33 wychodzi 1650kg). Jest duża szansa że jeszcze zmienię przyczepę za posiadania tego auta na coś 1500-1600kg i zobaczę jak wtedy będzie sobie radził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2020 o 18:30, Suzu4x4 napisał:

wczoraj byłem w salonie Skody i właśnie wchodzi do sprzedaży OCTAVIA RS  diesel 4x4 200 ps.

Masz jakieś dodatkowe informacje? Bo nic ciekawego nie mogę znaleźć. Choć i tak chyba nowego samochodu nie będę kupował.

Już za 190 kafli można wyrwać :) 

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-rs-tdi-200km-4x4-dsg-ID6DpHeI.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lbuster napisał:

Masz jakieś dodatkowe informacje? Bo nic ciekawego nie mogę znaleźć. Choć i tak chyba nowego samochodu nie będę kupował.

Już za 190 kafli można wyrwać :) 

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-rs-tdi-200km-4x4-dsg-ID6DpHeI.html

Octavia RS jak dla mnie ma za twarde zawieszenie, nie na mój kręgosłup (przynajmniej poprzednia generacja, najnowszą nie jeździłem)

Wiem , że RS w Octavi ma być w dieslu, w benzynie i jako hybryda plug-in .Na YT jest parę filmików np. Pertyn

Jak szukasz dobrego taniego holownika z 4x4 pomyśl nad Superbem.

W używkach możesz wybierać pomiędzy wersjami i generacjami, diesel lub benzyna w przedziale mocy od 120 do 280 koni.

Nowe w dieslu 4x4 starują od ok 150k. w MY2021 wchodzi nowy silnik TDI 200 ps. w salonach i na otomoto są już dostępne sztuki z tym silnikiem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

Octavia RS jak dla mnie ma za twarde zawieszenie, nie na mój kręgosłup (przynajmniej poprzednia generacja, najnowszą nie jeździłem)

No ja nie jeździłem żadną, ale według opisów nie jest najtwardsza. Raz jechałem hot hath'em Mazdą 3 MPS i plomby mi nie wypadły ;) Choć nie wiem, jakby to było na dłuższych trasach lub kiepskiej nawierzchni.

45 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Wiem , że RS w Octavi ma być w dieslu, w benzynie i jako hybryda plug-in .Na YT jest parę filmików np. Pertyn

Tak - to doczytałem. Ale brakuje mi danych technicznych (DMC w pierwszej kolejności, bo obawiam się, że mogła przytyć). A prawie wszystkie filmiki dot. hybrydy iV :(

Nawet na stronie Skody nie ma żadnych informacji :( 

47 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Jak szukasz dobrego taniego holownika z 4x4 pomyśl nad Superbem.

Powyżej 2100 DMC więc odpada. W ciągu 2-3 lat chcę przejść na blaszaka, więc nie opłaca mi się iść powyżej 3,5t.

A powyżej 3,5t to już mam kilka wymarzonych holowników, więc zapewne nie byłaby to Skoda ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.